8 PCM1702 til et digital signal

Hej

Er der nogle der har en ide/diagram forslag til, hvordan jeg kan forbinde 8 PCM1702 til et digital signal?

Hilsen Michael

Michael Petersen

Michael Petersen skriver:

Klaus D. Mikkelsen skrev:

Jeg har datablad p=E5 kredsen, men vil jeg belaste det digitale signal via en coaxial udgang p=E5 en DVD afspiller for meget, hvis den bliver tilsluttet 8 stk. PCM1702?

Hilsen Michael

Michael Petersen

Michael Petersen skrev:

Det kommer an på DVDen. Strømmen på kreds er -+10µA, som du så kan gange med 8. Hvor skal du lave det samme digitale signal om til analog 8 gange parallelt?

--
Hilsen Mikkel Lund
Mikkel Lund

Michael Petersen skriver:

I følge databladet, kræver en PCM1702 data, clock og latch i seperate inputs, hvordan får du det fra signalet på din DVD ?

Hvis du ser på side 8 her, er der en "typical application"

Input på en PCM1702 er TTL og dermed højimpedanset. Outpot på en DVD er coax og dermed impedansmæssigt rimeligt lavt. Den visl sagtens kunne drive 8 kredse, men du vil ikke få noget ud af det.

- Joeh, kredsene parallel't = 8 x "mekanisk" oversampling... I visse kredse bedømt som den ultimative metode at lave DAC'er på ( Kaldes osse PiggyBack )

Lars / Viborg

Reply to
Lars Nielsen

Lars Nielsen skriver:

Jo, men hvad skal omsætte seriel data til 2 kanaler og give clock og latch signalerne ?

Ooeh, det er sikker bare et spørgsmål om at lave et par ekstra viklinger på impedanstrafo'en... - Eller måske en receiverkreds...

Lars / Viborg

Reply to
Lars Nielsen

Lars Nielsen skriver:

Netop og det er beskrevet i databladet side 8.

Så er vi ude over impedansen i udgangen af DVD'en...

kan gange

Jeg har "forskrevet" mig. Det er ikke 8 stk. PCM1702 signalet skal k=F8re til. Mit helt konkrete problem er, at jeg skal tage coaxial signalet fra en DVD afspiller og dele ud til 8 surround receiver. Har i nogle ide til, hvordan jeg kan g=F8re dette?

mvh. Michael

Reply to
Michael Petersen

Michael Petersen skriver:

Prøv i første ombæring med en håndfuld y-kabler.

Alternativt skal du til at kigge efter en bufferkreds. Klaus

Y-adapter tror jeg ikke p=E5 og ikke mindst pga. for d=E5lig lydkvalitet (begynd nu ikke jeres snart om, om man kan h=F8re forskel :-))

Jeg har v=E6ret p=E5 udkig efter noget bufferv=E6rk , men har ikke fundet noget, kender du en smart kreds der kan bruges eller skal man i gang med en gang OPA eller iveter kredse?

-michael

Reply to
Michael Petersen

Michael Petersen skriver:

Okay, du er ude i tro, ikke andet.

Video buffere bør være fine til applikationen. Kig hos Maxim.

- Knald en hidsig buffer på, som Klaus skriver, er en Video-buffer fin til formålet - den skal jo kunne håndtere op til 5.5 MHz ( Video-bufferen, Altså... ) Derefter en antenne-anlægs-fordeler med en håndfuld porte på...

Lars / Viborg

Reply to
Lars Nielsen