Kvalitet og omfang af teletext dekodere?

Er der nogen der kender til forskellige grader af kvaliteten af de teletext dekodere der proppes i fjernsyn i dag. Her tænker jeg særligt på low-cost fjernsyn som f.eks. United, Lumatron etc.

Er det muligt at fabrikanterne sparer så meget på dette felt at de ikke implementerer den fejl- detekterende/korrigerende del af teletext signalet (paritet og Hamming kode) ??

Hvis der er nogle der ligger inde med kendskab til hvilke dekodere der hypigt bruges, igen gerne i low-cost apparater, tager jeg med glæde imod links til datablade etc.

Hvis der er nogle der kender til klage punkter vedr. teletext og specifikke tv aparater er jeg også meget intereseret.

På forhånd tak og vh.

-- Morten

Reply to
Morten M. Jørgensen

xt

w-cost

ke

ke

De fleste jeg har set er fra Philips. idag NXR

Reply to
klavs

Hej Morten

Jeg tror de bruger samme dekoder alle sammen, forskellen ligger nok i hvor meget de ofre på hukommelse og andre ekstra features.

specifikke

Må man spørge hvorfor du vil vide det?

:-)

Og hvad du skal bruge det til?