Erstatning til LM386

Hej

Jeg har gennem årene brugt utallige LM386 forstærkere til hovedtelefoner og andre små forstærkeropgaver, findes der en mere moderne overflademonteret kreds der ligner den og som en let tilgængelig ?

"Max" skrev i en meddelelse news:46a719e9$0$15892$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

LM386 findes også som SMD.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

M> Jeg har gennem årene brugt utallige LM386 forstærkere til M> hovedtelefoner og andre små forstærkeropgaver, findes der M> en mere moderne overflademonteret kreds der ligner den og M> som en let tilgængelig ?

Et forslag kunne være TDA8541 (NXP / Philips)

Prismæssigt, får du nok ikke noget billigere end en LM386. Mange af de "nye" modeller er tit og ofte begrænset til 5-8 V, kan du leve med det ?

-- Aage

Reply to
Aage Johansen

Hej

Selvfølgelig, det havde jeg slet ikke tænkt på, tak for info, kender du evt. et sted man kan få den ?

Hej Aage

Kikker på den.

Du siger noget, jeg har faktisk ved flere gange brugt LM386N-4 udgaven der kan tåle 18 V til opgaver i biler og både, så jeg har brug for den spænding.

Men 15kw vækkede mig jo lige, så jeg tror jeg kikker efter LM386 i SMD udgave (jeg elsker gammelt kendt teknologi)

"Max" skrev i en meddelelse news:46a72ab8$0$15877$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Jeg har før købt dem ved

så prøv der.

--
Hilsen
   Peter N Petersen
   http://peteropfinder.dk Privat
   http://www.peteropfinder.dk Firma
Reply to
15kw

Hej Peter

Bingo, og så til en 100 stk pris på 2,14 kr, det er da til at leve med,

Takker for info.

mon SMD udgaven har samme output effekt? det er da før set at SMD udgaven er lidt neddroslet.. :-)

--
mvh
Rasmus

Hej Rasmus

Ja, det er jo meget normalt at man ikke både kan blæse og have munden fuld af mel :)

Men til de opgaver jeg har kan jeg godt leve med noget reduceret effekt, en alm LM386 kan klare 1,25W , SO udgaven 0,73W og MiniSO kan klare 0,595 W, det er tal jeg sagtens kan leve med. Men jeg kan se at man skal passe på med at putte SMD udgaverne i biler da de jo kun tåler 12 V.

Hvis det skal være af høj kvalitet:

Ellers ville jeg se mig om efter nogle af de små klasse D brikker.

Reply to
Ole Geisler

jamen så er det jo fint... :-) ja den leadede udgave er noget mere robust ser det ud til... :-)