Dummy VGA dims (dongle)

Hejsa,

Jeg har en gammel DELL laptop med ubuntu linux. Jeg kan ikke få den til at slukke baggrundslyset i skærmen, hvilket er lidt træls da jeg planlægger at bruge den som firewall.

Jeg har konstateret at jeg, hvis der er tilsluttet en ekstern skærm, kan skifte over til denne, hvorved lyset i LCD'en slukker.

Men dette virker altså kun hvis der faktisk er en skærm tilsluttet, hvilket jeg naturligvis ikke har tænkt mig at gøre.

Såe... Nogen der har en ide til hvordan jeg fupper maskinen til at tro at der er en skærm selv om det ikke er tilfældet.

Jeg forestiller mig noget med et 15-pol vga-stik med et par snedige kortslutninger i, men har ingen ide om det kan gøre det.

/Morten %-)

Reply to
Morten Guldager

Find ledningen med forsyningsspænding til bagbelysningen og sæt en switch på...

Reply to
Flemming Frandsen

Nej. Der sidder en enable funktion (et ben på backlight printet) der går høj når der er skal være lys i. Du finder 5V fra motherboardet og fører spændingen direkte ind på dette ben - og afbryder forbindelsen til den gamle. Ganske enkelt. Backlight printet sidder i skærmen.

Peter

Reply to
Peter Andersen

Hmm, nu har jeg lige haft den adskildt. Det ser ud til at det er i selve skærmdelen jeg skal ind. Den er noget utilgængelig.

Venter lige og ser om ikke der kommer et "lettere" forslag.

/Morten %-)

Reply to
Morten Guldager

Hej Morten

Hvad kan være lettere end at søge på "VGA dummy" ? :)

2007-08-31 Max wrote

Nej, nu er vi ved at være der... (jeg havde tydeligvis ikke ledt længe nok i den store manual.)

Jeg var faktisk kommet frem til den samme løsning selv. Jeg fandt et VGA breakout kit i mine gemmer, Så var det jo let at se at det var den grønne farve der blot skulle tilsluttes. En 82ohm mellem pin 2 og 7 klarede sagen.

/Morten %-)

Reply to
Morten Guldager

Morten Guldager skriver:

Kan du ikke bare klappe låget i ?

"Morten Guldager" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@linuxine.mogul.dk...

Kan du ikke slå skærm fra ved at trykke på FN+F8 ?

Det er sådan man normalt skifter mellem skærm udgange på Dell pc'er

Thomas Bøjstrup Johansen

Reply to
Thomas Bøjstrup Johansen

Hej Thomas

Har du ikke læst hvad Morten skriver ? :)

2007-08-31 Klaus D. Mikkelsen wrote

Nix. Maskinen er tydeligvis fra fra før man opfandt låg-lukket kontakten.

/Morten %-)

Reply to
Morten Guldager

Morten Guldager skriver:

Holy moses. Har haft det i de bærbare i de sidste 10 år.... mindst.

På en del maskiner er "luk-låget" kontakten usynlig og virker kun, når den rette software er installeret.

Hej Klaus

Jeg har nogle maskiner, dem kan man kun lukke låget på når de sidder i deres docking station.

"Max" skrev :

Er de ikke nogle besværlige at transportere rundt ?

--
Jan_stevns

....  livet er herligt (nyt Job!)
Reply to
jan

Hej Jan

Det hedder jo ikke en slævbar for sjov skyld :)

2007-09-01 Klaus D. Mikkelsen wrote

Det kunne jo sagtens være tilfældet her også.

Det er en Dell Latitude CPt V466GT, hvis nogen skulle kende den...

/Morten %-)

Reply to
Morten Guldager

Morten Guldager skriver:

En tur omkring Dell anviser at den har lid switch, da en BIOS opdatering kan afhjælpe problemer med crashende grafik, når man lukker låget....