Design check i Eagle 4.13 light

Hejsa

Så er den gal igen :-)

Jeg troede jeg var færdig med mit design men ville så køre 10mil.dru check fra Olimex.

BANG !! Fejl over det hele.

Fejlene er alle "Clearance" og det er alle de stedder hvor 2 baner "mødes" eller hvor en bane forbindes med f.eks en modstand eller en diode.

Skal jeg gøre noget for at "binde" en bane til en pad på f.eks en modstand ? Jeg har bare "sluppet" banen oven på pad'en. Skal jeg gøre noget bestemt for at samle 2 baner ??

Håber I forstår mit nisseelektroniksprog ;-)

Mvh Anders

Reply to
anders

Lad mig lige starte med at sige, at jeg ikke kender Eagle. Men du skal sørge for at bane(r) og ø(er) får korrekt forbindelse med hinanden. Er der ikke en funktion der hedder noget i stil med "snap to pad"? Derudover lyder det mærkeligt at den melder clearance error hvis bane og ø tilhører samme net/gruppe. Det tyder på at dine baner ikke er blevet bundet korrekt til den ø hvor du har startet forbindelsen. Hvordan har du stillet dit edit grid? Bruger du snap to grid?

/Bo.

Reply to
Bo Braendstrup

Det ser ud til at fejlen ligger i at jeg ikke har været omhyggelig nok mad at "sætte" banerne præcist i øerne.

Tak for hjælpen.

Mvh Anders

Reply to
anders

"anders" wrote in news:41b850a8$0$243$ snipped-for-privacy@dread12.news.tele.dk:

det er sikkert fordi du bruger wire i stedet for net. Wiren er svær at ramme præcis med hvorimod net er "inteligent"

Reply to
Jeppe