Fotoprint - hjælp til valg af type.

Som en afledning af min første tråd om et sted til at købe fotoprint, er jeg nu blevet lidt i tvivl om valg af typer.

Jeg skrev tidligere at det skulle være glasfiber og det holder jeg ved. Har kun brug for kobber på en side og størrelsen er stadig 10x16 cm. Tykkelsen skal være 1,5 mm printkort, men på trods af dette, så findes der flere typer med forskellig tykkelse af kobberbelægning.

Jeg formoder at ved almindelige svagstrøms konstruktioner, da dækker 35 µm fint til formålet. Men ved et større strømforbrug, udover at man i sit design af print laver bredere baner, også vælger print med en kobbertykkelsen på 70µm.

Men hvad siger fagkundskaben og hvad bruger I ?

Hilsen Allan

Reply to
Allan S. Olsen

Den 19-10-2011 22:37, Allan S. Olsen skrev:

Hvis det er til ren hobby, ville jeg vælge 35 um og så forstærker de strøm-tunge baner, enten blot med tin eller en stump ledning lagt oven på banen og lodet fast hele vejen. Det er en kunstart i sig selv.

For det meste har man ikke SÅ mange baner med høje strømme men en stell bane kan aldrig blive for lav-impedant :)

/Jan Rasmussen

Reply to
Jan Rasmussen

Tak for svar. Det er til hobbybrug og kun svagstrøm. I dette tilfælde, 5V - 20 mA og 12V -

20 mA maks pr. printbane.

Hilsen Allan

Reply to
Allan S. Olsen