Ubojiti MP3

Skinuo frend neki dan neku pjesmu s Neta. Slusao ju je preko linije spojene na racunalo. Nakon nekoliko minuta slusanja te stvari linija utihne. Onda je tu MP3-cu sprzio na CD i ubacio u autoradio, koji je takoder utihnuo. Zatim je slusao tu istu MP3-cu na zvucnike za kompjuter i oni su takoder utihnuli (za razliku od ovog ostalog, oni su propjevali nakon nekog vremena sami od sebe).

Sad sam otvorio liniju (Sony HCD-RXD7) i vidim da je pojacalo u slusu.

Jednostavno mi nije jasno kako je uspio spaliti svu tu elektroniku sa obicnom MP3-com!? Pretpostavljam da je u MP3-co zakodirana neka frekvencija veca od 20kHz, pa pojacalo zaoscilira. Iako mi ta teorija ne drzi vodu, jer zvucna kartica ne moze reproducirati frekvencije iznad 20kHz, a IMHO ni MP3 ne kodira frekvencije iznad 20kHz.

Neko suvislo objasnjenje?

--
Pozdrav!
http://www.elektronka.com/

Aj' uploadaj to negdje da isproba koga zanima :-)

Reply to
DigiMagic

Ne ide to blizu mog kompa :)

--
Pozdrav!
http://www.elektronka.com/

Eh da, jos nesto. Frend je isti taj CD vrtio na poslu (u kinu) i nije nista od opreme tamo spalio :)

--
Pozdrav!
http://www.elektronka.com/

ma gluposti, daj mi taj mp3 da analiziram

frekvencija

jer

MP3

Reply to
Petar Bjelcic

Pusti to na cool edit pa malo pogledaj kaj je to u nutra. Mozda stvarno ima na 20kHz ogroman signal, posto ljudsko uho to vise ionako ne cuje.....mada bi od toga ponajprije krepali zvucnici, a ne pojacalo. Osim toga kako se pc zvucnici mogu popraviti sami od sebe...to mi je mozda i najveca misterija u cijeloj prici.

spojene

vremena

frekvencija

jer

MP3

Reply to
Kresimir Pecnik

A kad veè neèe¹ uploadati pjesmu o kojoj je rijeè?

Da da, gre¹ka je ili vezana sa pjesmom ili je puka sluèajnost?

Ali n etreba da ima signal na oko 20KHz? Ili mo¾dakakav harmonik na 20 -30KHz?

Mo¾da ima kakav signala na oko 10ak Hz pa jednostvano pojaèalo se pregrijava jer pojaèava jak signal a opet ga uho ne èuje:-)

Reply to
mtech

frekvencija

jer

MP3

Reply to
Kreso Bukvic

Koje su ti to?

Reply to
mtech

thompson, vuco, mate bulic

Reply to
CyberBear

Zaboravio si Mineu.

Reply to
Aleksandar Kovacevic

To sigurno ne jer MP3 format ne podrzava frekvencije preko 20kHz (sampling rate 44.1kHz) Mozda je Ceca pa da sram uploadati:-)))

Reply to
Kresimir Pecnik

Nije, SOAD je. Isto tako poludis od toga :)

Evo, cim se frend probudi, idem kod njega po MP3-cu pa cu uploadat.

--
Pozdrav!
http://www.elektronka.com/

Ubojiti MP3 (TM) dostupan za download na

Have fun :)

--
Pozdrav!
http://www.elektronka.com/

Tu je glavni problem! Ova MP3-ca

NE MOZE "spalit" elektroniku, tj pojacalo. Da bi se ostetilo pojacalo potrebno je u njega "ugurat" jaci ulazni signal od predvidjenog. Kod ove MP3-ce ulazni signal je u granicama normale tj. 97,9 dB

Pretpostavljam da je u MP3-co zakodirana neka frekvencija

Ovo nema veze za zakodiravanjem! MP3 kodiranje reze sve frekvencije iznad nekih 18 kHz i ispod 25 Hz. To se vrlo ljepo vidi u programima poput Cool Edit-a.

Pojacalo nece zaoscilirat ako je signal iznad granice reprodukcije samog pojacala vec nece moci reproducirat tu frekvenciju. Sam player ima ogranicenje u frekventnom rasponu koje tjera u pojacalo. Neki playeri su deklarirani na rad do 18 kHz neki do 20 kHz.

Dakle, glupo je kupovat player sa reprodukcijom do 20 kHz ako pojacalo reproducira "samo" do 18 kHz. Glupo je samo onima koji cuju iznad 18 kHz. Nabavljat skupocijeno pojacalo i player ako je sami MP3 kodiran do 18 kHz a teh. oprema moze reproducirat do 20 kHz, takodjer nije preporucljivo.

Uostalom, zdravo uho odraslog covijeka ne cuje frekvencije iznad 20 kHz. Takva je karakteristika ljudskog uha.

Iako mi ta teorija ne drzi vodu, jer

Ubojiti MP3 u tehnickom smislu NE postoji, ne u ovom slucaju. U medicinskom, nekoga "ubija" turbo-folk, nekog drugog techno a trecega metal.

Reply to
Yoda

spojene

Onda

vremena

preporucljivo.

MP3

Reply to
Krešo Bukviæ

Nakon pola sata pistanja zujalice na UPS-u glava fakat boli, a ocituje se i agresivno ponasanje :))

--
Pozdrav!
http://www.elektronka.com/

Na shit zvucnicima u sekundardnom monitoru u firmi se nista nije dogodilo, rade jednako nekvalitetno i dalje :-)... probat cu sutra na kucnim...

Reply to
DigiMagic

U kojem kinu, s kojom opremom?

Dolby, Cp-500, Cp-45, Cp-650???

Ili nesto drugo?

"Ivan Matacic" wrote >

Reply to
mtech

Broadway 5 u Tkalci. Ne znam koja oprema, ne zna ni on zasigurno :)

--
Pozdrav!
http://www.elektronka.com/