Tranze sa ebay

Ba¹ sam mislio raditi ovih dana neko pojaèalce.....pa, ¹to mislite o kupnji MJ15003/4 na ebayu, ima ih dosta povoljno....kao npr:

fake???

Reply to
mtech

-- Bolje da me mrze zbog onoga ¹to jesam, nego da me vole zbog onoga ¹to nisam.

Tranzistori su danas najmanji trosak kod pojacalaca snage. Trafo, elektroliti, hladnjaci su ti koje prvo trebas naci po niskoj cijeni. Po izboru tranzistora vidim da pucas na snagu preko 200W po kanalu. Veci ti je problem naci elekrolite 70-100V zbrojenog kapaciteta preko 10

000 mikrofarada za simetricno napajanje. Trafo ces morat narucit, npr za 2*400W pojaèalo/ 4 oma , 2*50V 800W toroid ima oko 5kila i kosta preko 100 eura.

Tih 2*50v ispravljeno simetricno, nabija elektrolite na preko 2*70V u praznom hodu i na tiho, sto znaci da trebaju biti 100V. Za 8 oma ce ti trebat jos veci napon, i takvi elektroliti su ekzotika. Nisu jeftini, tranzistor je sitnica prema njemu, pogotovo jer ti treba 2000 mikrofarada po amperu. Pojaèalo po kanalu vuce struju 50% struje koju ima na zvuènicima. Pri opterecenju pojacala, kad daje snagu preko 200W sinus, napon pada ispod

50V, pa ni od snage nista bez distorzije, pojacala traze jos veci napon. Zato svi vole pojam muzicka snaga, to je snaga u jednom kratkom trenutku dok na elektrolitima ne padne rapidno napon, jer snaga pada kvadratom pada napona. A muzicka ni ne grije tranzistore, pa ne trebaju neki snagatori.

Klinci obicno sloze pojacalo egzoticne snage na plocici, i na tome ostane. Za to napojit i ohladit cijena je 10-20 puta veca nego sto su dali za komponente.

Reply to
Petar Bjelèiæ

Sriæo moja!

Fora je u tome da se danas ne isplati raditi jer se kupi dobro i jeftinije!

A kod mene je fora da mi je neko sluèajno poklonio 6 ogromnih hladila, neke

400VA toroide s 2X40V AC i slièno, pa je onda investicija relativna ¹to se tièe toga i besplatna da tako ka¾em, jo¹ mi jedino fale tranz :D
Reply to
mtech

Mislim da ih direktno od Onsemija mo¾e¹ dobiti za otprilike istu cijenu, a onda si bar siguran da su pravi. No, èemu TO3 ? Za¹to ne neka kombinacija MJL21193/4 ili MJL3281/1302? TO264 je prilièno jednostavnije montirati na hladnjak, a da ne govorim da su i puno br¾i.

Reply to
Mrak

Jooooooooooj,

Pa kud bas ti da lupis takvu glupost ?

Pogledaj malo npr. BGW, Carvera, CROWN-a IT serija npr. I-Teach 8000, ili malo u digitaliju tipa Powersoft, LAB GRUPPEN pa onda dodji ponovo sa ovakvom izjavom...

Pospi se pepelom i pripremaj pare za mladu janjetinu, lukec i pivu, kavu cu ja platiti....

Reply to
Lex-Lutor

da se nadove¾em na Petra....

imam EI tafo 2 x 43V oko 1200-1300W...zaboravio sam toèno...ali je 1200W sigurno...samo vi¹e...

u zasebnoj napajaèkoj kutiji su i 4x10.000uF / 100V elektroliti....i gretz naravno...

radio sam pred desetak godina 2x500W pojaèalo sa po 4 MJ15003/04 po kanalu....(nikad smeæe nije proradilo jer nikako nisam mogao smiriti struju mirovanja pa mi je kurilo drivere te sam nakon gotovo godine experimentiranja jednostavno odustao...èak sam i jedan modul dao nekim "vrhunskim struènjacima" pa su i oni mozgali danima i na kraju odustali...)

èak imam i jedan modul...drugi modul je ostao u jednom servisu u kojem je jedan lik poku¹avao upogoniti modul...a u medjuvremenu zatvorio servis i oti¹ao na brod ili tak nekaj....pa sam izvisio za jedan modul...

imam ti i hladnjake...i to lijepe kvrge...inaæe su hladnjaci za 300 amperske diode ali je onaj izdignuti dosjed pobru¹en i 5 komada tih hladnjaka je po¹erafljeno na cca 10-12mm aluminijsku ploèu pa hladnjak èini jednu cjelinu...no, mogu dati u biv¹u firmu da mi na plansku brusilicu to iznuluju da bude doslovce tvornièki ispolirano...to je napravljeno nabrzaka tek toliko da hladi...ali za full performansu treba dosjedne povr¹ine ispolirati... ovak su pobru¹eni;

a inaæe su bili ovakvi;

imam i kuèi¹te za sve to...budala kupio glanc novo, platio ko svetog Petra kajganu i nikad za¾ivilo.... ovakvu ali AL srebrnu sa tamno plavim poklopcima i jo¹ malo dublja..mislim da je dubina èak i oko 400mm

mislim da bih prodao sve to u kompletu....

Reply to
Gagi-9a6aag

-- Bolje da me mrze zbog onoga ¹to jesam, nego da me vole zbog onoga ¹to nisam.

On izgleda nije otvorio ta "jeftina" pojacala, od recimo 2*200W a u njima mrezni trafo 40w. Sony, Pioneer i drugi, imaju upravo takva pojacala. I jos nisu ni jeftina, ali lijepo izgledaju i djeluju profi, imaju puno kazaljki, loght show, za razliku od spomenutih koji su u principu neugledne crne kutije od 30 i vise kila.

Slozio ja tako neko ruzno pojacalo i izmjerene vrijednosti stavio na papir. Znalci popljuvali vrijednosti, kaze moj Pioneer od 100w ima distorziju

0,0001%, a ti tu nigdje nemas bolje od 0,3%. Ajd da mi izmjerimo tog Pioneera od 100w. Slozi se, oces na otporu 4 ili 8 oma? 8 kaze. Dobro. Distorzija na snazi ispod 1w je bila preko 1 %, do 5w distorzija 0,4%, kod snage 20w preko 5%, a na 30W distorzija preko 70 %. Vise od 40w ne moze van, pa da mu na ulaz stavis 10v. Ne moguce kaze, sumnja u distorziometar. A da, kako da je iz generatora distorzija samo 0,06% a kad predje tvoje pojacalo naraste 10 i vise puta. Onda ne valja otpornik, donest cu zvucnike, kaze. Donesi ako se hoces razocarat. Bit ce puno gore. Odustaje.

A sad gle test na inermodulaciju, to je kljucno, ono sto svi zanemaruju a poznavatelji ozbiljne glazbe po tome kazu to pojacalo valja, to ne valja. Na ulaz 1000 Hz. Na spectrumu se vidi jasan signal. cist ko suza. Sad jos jedan signal u mixer, 800 hz. Pojedinacno 800hz i 1000 hz sisti ko suza, a kad su zajedno, cijeli cesalj. Najjaca komponenta je na zbroju, na 1800 hz, kod snage samo 1W tih 1800Hz je slabije za samo 16 dB od 1000hz. Svakih 200 hz neki cesalj, tako od nule do 50khz. Znaci, zvuk dvije violine, bi se cuo kao zvuk cijelog ansamla violina koje nisu bile na pozornici, a sto bi tek bilo sa vise tonova, koji jos mjenjaju frekvu i nivo, i to je ono sto primjete oni sa uhom za klasicnu glazbu.

Sama distorzija ne igra nikakvu ulogu, ni najbolje uho je ne cuje ispod 1%, ali pojavu nove frekvencije koja nije visekkratnik osnovne primjeti i uho koje nema sluha za muziku.

Reply to
Petar Bjelèiæ

Mirna struja zna biti problem, bjezi sa temperaturom, a varijante sa ntc, pa tranzistor za korekciju na istom hladnjaku, nekad ne mogu zaustavit promjenu na sve jacu i jacu struju do pregaranja. Ono sto moze to je otpor u emiteru izlaznih stupnjeva, reda 0,1-0,5 ohm , sto veci to bolje, ali on zdere izlaznu snagu. Crkavanje drivera govori da je tu jos neka greska, pa je bez sheme tesko reci.

--
Bolje da me mrze zbog onoga ¹to jesam,
nego da me vole zbog onoga ¹to nisam.

http://sotona.ath.cx
Reply to
Petar Bjelèiæ

Kaj nemaju u zadnje vrijeme switchere umjesto ogromnih trafoida?

Reply to
drstoka

-- Bolje da me mrze zbog onoga ¹to jesam, nego da me vole zbog onoga ¹to nisam.

To se i ja pitam, zasto. Ne znam sada u novoj generaciji.

Uzrok moze biti da switch ne voli dinamicke i brze promjene opterecenja u ritmu zvuka. Primjecujem da svi punjaci za mobitele su switch, a recimo u pc zvucnicima ih nisam nasao. A snage su tu negdje.

Switch nije jeftiniji od trafa, samo smo mi navikli na jeftina pc napajanja iz kine, u odnosu na cijenu trafa. Cijena trafa je pretjerana jer se frcu gotovo rucno i u maloj seriji, a najcessce po narudjbi 1kom, i u trzisnim privredama kakva je nasa. Skupa je i europska a njoj jos treba dodati 30% za uvoznika, 10-20% trgovacke marze, pdv, carinu, a ta zbrojena cijena je referenca za cijenu kad se kod nas frce trafo.

Kinezi bi bili jos jeftiniji sa toroidnim trafima od 1kw da ih netko hoce kupit milijardu komada kao sto je to sa pc napajanjima. Imaju oni zeljeza i rudara koji ce poginut u rudniku koliko hoces.

5 kila zeljeza i pola kile bakra bi rado prodali za 100-200kn.

A kad trebas neko napajanje koje nije za pc, sa nekim drugim naponom i strujom, taj switch onda kosta vise nego transformatorski.

Reply to
Petar Bjelèiæ

ma kod 800W nema smisla toroid... treba smps... em je jeftinije em netrebaju toliki izlazni kapaciteti i sl ..

Reply to
grizli

Pa ces samo feritni lonac toliko platit. Imam negdje na tavanu dvije jezgre iz kojih se moze izvuc nekih 800w na

100khz, probano, a ono sto je deklarirano nije istina, na visoj frekvi se jako griju, povecavaju gubitak, i platio sam svaku svojedobno 70 dm u RIM electronic, sad je to sigurno 70 eura. Hladne su samo na ispod 40khz. Te jezgre su ziva egzotika, nema ih. Kod nas nema nikakvih, to jest ja ne znam za maloprodaju koja ih ima. Jezgre su inace filozofija za sebe, i rijetko koji trgovac ima potrebne karakteristike, a greska u konstrukciji sklopa ima identicni rezultat kao da MJ15003 zamjenis sa BC109.

Za napajanje pojacala ne bi ni trebao neki zahtjevni smps, ne treba stabilizacija, time dolazi do pojave muzicke snage. Najbolje cisti push pull. Slijedeca egzoticna stavka su elektroliti od 350-400V koji bi trebali biti preko 1000 mikrofarada. Bez stabilizacije izlaz bi brujao, potreban je znatan kapacitet iza dioda. To ce uzrokovat preopterecenje tranzistora koji drajva switching kod ukljucenja, potrebna prigusnica da zaustavi naglli prirast struje punjenja. Taj ansambl ne mozes na mrezu spojit bez RSO filtera. Pa koliko je to sad jeftinije. Napajanje postaje kompliciranije od pojacala.

--
Bolje da me mrze zbog onoga ¹to jesam,
nego da me vole zbog onoga ¹to nisam.

http://sotona.ath.cx
Reply to
Petar Bjelèiæ

Znaci i ti se biljezis za janjetinu na Marinov racun, e sada stvarno ne moze odbiti .......

Reply to
LEX-LUTOR

Nije uopæe lo¹e, ba¹ gledam datasheet, ma ove sam i¹ao odmah tra¾iti jer sam veè radio neke izlaze sa postojeèom konfiguracijom....

Reply to
mtech

Alo alo, pospi se benzinom i upali ¹ibicu!

Jeli ti uopæe si proèitao post, nisiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!

Ja govorim o izlaznom pojaèalu AB klase 200W snage, gotovom ¹turom kojem je jedina za¹tita dva tranzistora u samoj konstrukciji, takve stvari se danas prodaju za cca 2500kn, rade 24/7 i to nekoliko godina bez ikakvih problema, a snage su 2X700W, imaju sve moguèe za¹tite i slièno.....

Mo¾da ti nikad nisi radio sa Crown pojaèalom, ali veæ sam pisao o CT seriji i sranjima na njima kad veè njih daje¹ za usporedbu, LAB Gruppen minimalno ko¹ta 20000kn.....ustvari, uopæe ne ku¾im o èemu prièa¹???

Reply to
mtech

Naravno. Ali neka on plati samo tekuca pitanja, janjetinu cemo platit sami. S tekucim pitanjima se inace nije zajebavat. Mi cemo podnest trosak janjca i kile soli, 700kn, nabit ga na kolac,moze nahranit 20 ljudi. A marin neka napoji 20 ljudi, jedan pije zuju, drugi tuborg, treci colu, cetvrti fantu, peti grasevinu, sesti mineralnu. Za aperitiv viljamovka, janjac dok se pece odu barem 3 gajbe piva, 4 grasevine, 3 traminca, a kasnije ostalih 7 gajbi, ako janjac ne bude presoljen.

--
Bolje da me mrze zbog onoga ¹to jesam,
nego da me vole zbog onoga ¹to nisam.

http://sotona.ath.cx
Reply to
Petar Bjelèiæ

Nemoj tako, dogovorit èemo se, ja jedino plaèam èevape i te stvari, janjetinu èe¹ ti jer je veè previ¹e zaziva¹ u zadnje vrime!

E, da....vidio sam kod kikija slije neke, pa kako mo¾e¹ sebi dozvoliti da montira¹ ono smeèe od Radio doo oda¹iljaèa hahahaa :D

Kad smo kod pojaèala, otvorio sam ja i skupa i jeftina, inaèe ti LAB GRUPPEN koristi SMPS u svim pojaèalima, jer mislim da onoliku snagu drugaèije ne more da izgura¹ van, ostatak ekipe koristi toroid jer je manje-vi¹e kompaktno rije¹enje do kojih 3000W, ¹to se mo¾e ugurati u 3H kutiju.

Da se razumimo, kinez radi pojaèalo koje je odreda isto u nekoliko brandova, a BTW jedan od njih je QSC, i btw kod njih su èak i neke lo¹ije komponente nego kod kineza, no to pojaèalo ima veliku snagu do 2000W u bridge modu, u kojem na 2ohm radi bez problema, isto pojaèalo ima za¹titu tako da mu se ugasi napon napajanja u sluèaju ¹lusa, samu za¹titu i jo¹ ne¹to napaja sa trafa odvojeno, a audio karakteristike su mu sasvim ok. E sad je fora u tome da je u tom cjenovnom rangu koncept ok, i da idemo doma raditi ne¹to takvo, makar i prekopirali za te novce to nemo¾emo napraviti.

Drug LEX se uvjek pali na profesionalu te¹ku, samo nezna da meni za zajebanciju po doma to ne treba. Isto tako sam pro¹le god slagao sistem u jednom klubu, a i ove....JBL kutije, Crown pojaèala, dbx drive rack kontroler, pa je jedan crown nakon nekoliko dana odbio poslu¹nost i upalio protect....naravno sam od sebe bez razloga, eto crown.....dalje o njima neèu jer bi mogao puno. Imam isto tako iskustvo u HH electronic da su neki vodovi malo pretanko dimenzionirani pa je bilo taljenja.....

Ja imam ideju da radim makinu od 4X500W, digitalno naravno, sve je super samo je fora da bi trebalo rje¹iti i SMPS, koji opet nije problem dok ne treba trafo namotati.....i tu sam imao jedan prototip ali sve je zavr¹ilo na trafu i tu stalo...

Reply to
mtech

Ti plati tekuca pitanja !

Montirao sam ono za sto su me platili, a ja ne smijem to nazivati djubre, a ako to drugi nazovu djubre, opet mene kazne sa 10 posto place, jer od kud drugi znaju da je to djubre, ako im ja nisam rekao.

Da imam potrebe za tako jakom pojacalom i ja bi koristio smps, ali vjerojatno svoju nekonvencionalnu varijantu.

Mozda cak i hibrid smps-a i trafo jezgre. Naime zeljezo koje se koristi u toroidnim trafoima, isprobao sam da radi odlicno i na 200hz. Na 300 se vec grije. Toroid jezgra od 500w bi na 200 hz pobudi dala 2000w. T jezgra jos vise jer trpi 400hz. Slozit takav smps nije nista teze nego obicni sa gretzom, jedino bi se cudili pri narudjbi trafa naponima kad bi trazio primar bude 2*40V a sekundar 2*12V.

--
Bolje da me mrze zbog onoga ¹to jesam,
nego da me vole zbog onoga ¹to nisam.
Reply to
Petar Bjelèiæ

Ma to sam mislio na LEX-a :D

hmmmmmm......ja sam i¹ao na half-bridge topologiju, ETD jezgra, mislim ETD44 ¹to sam se zaje jer iako je bila ok za 700W, nije ba¹ sve stalo u prozor kako treba, a radilo je na 50KHz. Ka¾em sve super dok sam korstio neki veè gotov tvornièki trafo, ali sa mojim ba¹ i ne.....

Reply to
mtech

digitalno, mislis D klasu ?

Reply to