step motor problem

napravio sam driver za steper, motor koji je spojen je bipolarni, ali neznam za¹to mu se de¹ava da "drhti" umjesto da linearno klizi. Kao da nisu pinovi motora dobro spojeni, ali neznam kako to provjeriti

Reply to
Kameleon

to je normalno za taj tip motora, povecaj brzinu rotacije pa ce manje "drhtati"

Reply to
somni

kao da se malo mièe u jednom pa u drugom smijeru, ali kad mu pomognem, onda ide u dobrom smijeru. E sad, napon napajanja motora je 16V, mo¾da to nije dovljno

Reply to
Kameleon

Ovako, neznam ti za bipolarne, radio sam sa unipolarnima,i tamo se to dogadja ako ga pokreces direktno, znaci ukljucujes zavojnice 1,2,3,4, a treba ga pokretat sa half-step, ovako: 1,1-2,2,2-3,3,3-4,4,4-1 Brojevi oznacavaju koje zavojnice su ukljucene.

Valjda ce pomoc, pozdrav.

Reply to
Aleks

kod bipolarnih motara bis morao imati samo dvije zavojnice tako da tu nebi trebalo biti problema. U tom slucaju 2 zice ti nisu spojene i ine su obicno oznacene crvenom bojom.

kod unipolarnih motora spojeno je svih 6 zica (kod motora sa 2 faze)...

pronadji shemu spajanja od proizvodjaca motora.

Reply to
somni

vidjeh da si napravio sam driver.

ovisi vremenskom intervalu, paljenu i gasenju tranzistora (faza)

Reply to
somni

ma pravljen je sa l298n i l297. u biti kao da drhti u mjestu. Software je "KCam 4"., Sad neznam jel treba ¹ta u¹timat sa frekvencijom ili ¹ta, nemam pojma

Reply to
Kameleon

sa tom kombinacijom bi trebao raditi bez problema. Si provjerio sve pinove? half, full step, sinhronizacija kod prvog motora itd.

pogledaj si datasheet od tih komponenti, unutra ti je shema te je objasnjeno kako ga upravljati u pojedinom modu rada.

Reply to
somni

neznam

pinovi

a sunce mu ¾arko, proradio. nigdje nisam mogao pronaæ pinove motora, a najmanje sam sumnjao da sam ga pogre¹no prikopèao jer sam isprobao sve kombinacije osim jedne. Fala Somni na pomoæi

Reply to
Kameleon

Koji driver si napravio, kakav motor imas, kak si ga brzo uspjel zavrtit?

Reply to
Tomislav

tj. kontroler step motora sam napravio. Motor je iz printera Epson C42, ali rade i drugi bipolarni. Za brzinu me ne pitaj (neznam ni kako je izmjerit), ali radi. Nije ni¹ta sastavljeno tako da ne mogu ispitat preciznost motora, iako mi se èini da ima nekakav shum ili nekakav sitan trzaj svake 1-2 sekunde periodièno ¹to mo¾da ni¹ta ne znaèi.

Reply to
Kameleon

ima¹ "miss step", preskaèe ti korake, probaj ga postepeno ubrzavat i onda postepeno usporavat, kod mene je to radilo na jednom kompu a na dugom ne, vjeovatno sam nekakve divlje drivere za LPT stavil na prvi komp....

Reply to
Raynor

LPT port nije 'real time' izlaz, PC se ponekad zabavlja drugim stvarima i tada 'zaboravi' na LPT...

Reply to
Vaso