Spajanje transformatora u seriju

200VA 6000V 2 komada , nije "shuntirani"..

ako bih primare spojio tako da su "u fazi" a sekundare u seriju , da li bi takav transformator mogao normalno raditi ? pretpostavljam da bi ga trebalo potopiti u ulje ..

Reply to
grizli

Tada bi dobio 12 000V, i radili bi ako ne bi doslo do naponskog proboja prema jezgri, zato bi jezgre trebalo drzat medjusobno izolirano i na visim izoliranim odstojnicima.

Reply to
Petar Bjelèiæ

pa zato ih mislim potopit u ulje, tj kompletni transformator... koji je klasican cetvrtasta jezgra papirnate spule ,

p,s gdje najjeftinije kupiti mineralno ulje ?

Reply to
grizli

A ¹to je s probojem 'vi¹eg' sekundara prema primaru? Ne znamo o èemu se radi, postoji li moguænost uzemljenja sredine spoja dva sekundara? Btw: Treba ti specijalno trafo-ulje, potpuno dehidrirano.

primar i sekundar su fizicki daleko jednog od drugog jedini proboj moguc je prema jezgri..,

zar mislis da u automobliskom mineralnom ulju ima vode ? mnogi rade diy kondenzatore s obicnim minerlnim uljem hmm

Reply to
grizli

je

Kako elektrièno polje ne postoji u jezgri/metalu, to ti je isto kao da su jedan do drugoga! A i nema ba¹ neke razlike jel' probilo prema primaru, ili uzemljenoj jezgri!?

Ako ulje nije dobro skladi¹teno, mogla bi se kondenzirati vlaga. Dobro, pogledao sam malo priruènik, ne mora ba¹ biti su¹eno, ali onda probojna èvrstoæa pada sa 200 kV/cm na 120 i jo¹ manje....

zar tako jako pada probojna cvrstoca ulja ako veze vodu, pa okolicina vode koja se moze "vezati" u ulje je po meni u ticucinkama promila, posto sem edjusobno ne otapaju?

mozes li u prirucnik pogledat kolika je probojna cvrstoca parafina?

Te me zanima da li se "glicerin" ikako moze koristiti kao dielektrik u kondenzatoru posto mu je dielektr. konstanta oko 20-40, dok je ulja 2-3. Tj koliki je probojni napon glicerina jer on veze vodu iz zraka tj, hidroskopan je, a nisam nigdje nasao taj podatak na netu .. A ideja jest napraviti kondenzator od obicnog poroznog papira te ga umociti u glycerin, naravno prvotna ideja jest umociti ga u parafin, ali dielek, konst dakvog papira je tu negdje kao i folije od polietilena... Tj jer postoji koja dobra i stabilna "kemikalija" (za glycerin neznam), relativno lako dostupna , da ima dobar probojni napon i da imaveliku dielektr. konstantu ....

Ako se ne varam ima posebna vrsta voska(parafina) koji se dobiva od ricinusovog ulja te mu je konstanta oko 15 ..

Reply to
grizli