Solarna elektrana: jedna, ali vrijedna ...

To su veè isprobane stvari i imam na nekom od diskova gdje dr¾im dokumentarce kako su uzeli SAT antenu, oblijepili je Al folijom i na metar ili dva daljine uspjeli zapaliti neki sklepani èamac od daske. Nisam sigurn da su bili èak i Mythbusters tako da uz sve znanje koje posjeduje¹ mo¾e¹ biti siguran i na osnovu tog pokusa.

Reply to
Hombre

Meni ba¹ i nije OK dr¾avni poticaj. Za¹to bi HEP skupo kupovao struju, a jeftino je prodavao?

A ¹to misli¹, kamo odu polupane fotoæelije? Nestanu, ispare? I one se negdje trebaju odlo¾iti.

Reply to
Still Dreaming

Upravo smo bolesno ovisni o energiji, a posebno elektriènoj. To sam prvi put jasno osjetio na jednom manevru koji se odr¾avao 1975. godine na Kosovu. Po¹to i ja dijelim isti prefix kao i ti onda mi je to uz hobi bila i tzv. specijalnost pa sam sigurnosti radi "¹efu" predlo¾io da uzmemo dva akumulatora jer smo imali vi¹ednevno jurcanje kampanjolom po bespuæima i bez moguænosti da negdje naiðemo na struju ili agregat. Interesantno da smo na nekim punktovima redovito dobivali gorivo za pogon vozila ali akumulator ili punjaèe nije imao nitko. Uglavnom sam zbog toga dobio petnaest dana nagradnog i jedno duboko iskustvo. Nedavno sam osjetio slièno kad je pao zadnji snijeg, nastao vi¹esatni prekid struje, ekipe odr¾avanja se veæ popele na vrh brda i doje akumulatore na oda¹iljaèima mobitela. To je bilo dok struje nije bilo niti 20 sati. O tome ¹to bi bilo da je nema danima, mjesecima... sam u odnosu na Petra izbacio laptop i portable TV jer u sluèaju pravih sranja za mene ne bi koristili niza¹ta ali zato sam pojaèao zalihe za stvaranje svjetlosti i paljenje vatre i to na rudimentarnom nivou kao ¹to su ¹ibice, upaljaèi, i kao posljednja mjera kresivo, a od izvora svjetlosti uz sve baterijske lampe isto tako rudimentarne svijeæe pogotovo one male ploèaste u Alu kuèi¹tu kojih za sitan nivac mo¾e¹ kupiti gomilu po kojekakvim mega ¹opovima tipa Lidl i slièno. Uz to idu i namirnice koje nemaju rok trajanja ali to veæ izlazi iz okvira teme i spada u survival.

Reply to
Hombre

Ne stoji sasvim da je struja iz æelija dostupna samo kada je ne treba: fotoæelije daju napon ba¹ kada je najpotrebniji: od 7 do 21 h, za vrijeme skupe struje i vi¹e tarife. Ljeti su itekako optereæenje fri¾ideri i klima ureðaji, relativno se manji dio kuæanstava grijeh direktno na struju, jer je to najskuplje grijanje u odnosu na centralno, plin, lo¾ ulje i drva.

--------------------------------------- Nije bitno sto je struja skuplja, uracunao sam tu cijenu. Skuplja je zato jer je u to vrijeme treba industrija i uredi, ali za individualnog proizvodjaca to nema veze.

Stoga bi proraèun ispod trebalo korigirati. Dr¾avni poticaj je OK, ali struja se proizvodi tijekom dana za vrijeme skuplje tarife i najvi¹e je sunca kada je najtoplije i kada ureðaji za hlaðenje i klime najvi¹e rade.

-------------------------------------- Za klime u redu, ali na kontinentu klima treba 10 dana godisnje.

Takoðer, fotonaponske æelije su prete¾no silicij dioksid, preko 99,9% sa manjim oneèi¹æenjima za N i P poluvodièe (bor za p-tip i npr fosfor ili arsen za n-tip). Dopiranje silicija ide kod integriranih sklopova vrlo plitko, tako da je veæi dio fotoæelije instrinstièni (èisti 100%) polikristalièni silicij. Njih je daleko lak¹e zbrinuti nego nuklearni otpad koji se odla¾e u basnoslovno skupim starim rudnicima koji moraju biti daleko od podzemnih voda.

Tocno, a sto je podloga i sa cim su povezane?

Three mile island, Chernobyl i Fukushima nesreæe su pokazatelj da te tehnologije nisu sigurne. Fukushima je imala moderan reaktor amerièke izvedbe, ali ipak se reakcija u njemu nije mogla zaustaviti i prijetio je core meltdown, koji se sprijeèio ga¹anjem morskom vodom koja se radioaktivna vraæala u more milijun puta radioaktivnija (samo po izotopu joda, da ne spominjemo dugovjeèni stroncij) od dozvoljenog.

--------------------------------------------------------- Zasto bi mi trebali zrtvovat svoj standard, sebe porinut u siromastvo, unistit privredu zbog sebicnosti japana i nase okoline da ima jeftin energent, a na ustrb sigurnosti cijelog covjecanstva.

5-10 nuklearki u HR bila bi pljuvacka u ocean u odnosu na broj nuklearki u svijetu. El tebi jasno da ne mozes konkurirat vecinom proizvoda onome ko ima jeftiniju energiju? Pa da radna snaga radi za badava, opet je proizvod skuplji.

Nadam se da sam ovime smanjio utisak da je elektrana na sunce lo¹a i rizièna investicija. Polupane fotoæelije se mogu zamijeniti, dok je nuklearni reaktor sa havarijom uvijek meðunarodni incident, ne bez razloga.

------------------------------------------------ U ovom trenutku to nije isplativa investicija. U skoro vrijeme mozda bude. Gledajuc globalno, taj glomazni otpad je skuplje reciklirat nego zbrinut nuklearni. Na planeu nema dovoljno metala za celije i konstrukcije cija snaga bi zamjenila snage svih nuklearnih elektrana.

--
Pozdrav !
http://paramedia.ath.cx

??? Spremate se za najavljeni tko zna ¹to 21. 12. ove godine!?-:)

Zato ¹to HEP ubire haraè za takve stvari.... Kao ¹to je netko ovdje napisao: Uzima sirotinji, i daje bogatima-:)

Vjerojatno je dosta samo 3-4 puta poveæati koncentraciju sunèevih zraka?

Kolko ja znam, struja se ne sadi nit sije :)

Pozdrav!

Tomy, 9A5ALL

Reply to
Tomy_9A5ALL

/CUT

Ma sve 5, ja sam sliènog razmi¹ljanja, samo kaj dok ljudima prièam o tome kak u nedaj Bog kriznoj situaciji (potres, rat, bilo kaj) prvo stradavaju veze (tipa telefon/GSM), onda me gledaju ko telca. Ljudi su danas uvjereni da je GSM Bogom dan.

A kaj se ovogodi¹njeg snega tièe, ovo je bilo prvi put nakon rata da je DUZS kontaktiral radioamatere.

Pozdrav!

Tomy, 9A5ALL

Reply to
Tomy_9A5ALL

Na metar-dva moguæe. Priznam i do 10m, ovisno o velièini parabole. Ali na 100m nema ¹anse.

Pozdrav!

Tomy, 9A5ALL

Reply to
Tomy_9A5ALL

Na 100 m sa 100 parabola?

Kr¹ko je 696MW nakon zamjene parogeneratora i modernizacije. Inicijalno je bilo 632MW

Reply to
Nikica Malezic

A opet, SAT antena sa fokusom na 2-5m, takvu jo¹ nisam videl. :-)

Reply to
Darko_swl

Hvala na ispravci. Znal sam da ima cca 2GW toplinske energije, pa sam pretpostavil da je negde ispod 50% elektrièna.

Pozdrav!

Tomy, 9A5ALL

Reply to
Tomy_9A5ALL

komentirati æu samo ovaj dio. naime te solarne elektrane nisu ni¹ta drugo nego izvlaèenje para poreskih obveznika. Ta tehnologija je goli kujac i sve je samo nije ekolo¹ka.

Pljuc pljuc, hraè hraè, poserem se na solarke.

Reply to
miha

To je za mene trash koji se pojavljuje periodièno veæ koji ljudski ¾ivit. Te æe meteor, te je baba Jaga prorekla, te je ovaj, te je onaj...

Kao kad meteorolozi ka¾u da æe ova zima bit topla, a nisu u stanju prognoirati vrijeme par dana unaprijed (pogotovo dok se Nadine vrti oko Azora). Postoje dr¾avne rezerve (ako ih ponovo nisu rasprodali) ba¹ za takve situacije i kojekakvi "backupi" ako nastane ono ¹to drastièno odstupa od noramalnog stanja. Prièuva vrijedna svojih par stotina kuna mo¾e ti osigurati pre¾ivljavanje mjesecima, a dijelovi koji su odjetljivije tro¹e se i zanavljaju. Moji pokojni roditelji koji su pre¾ivjel II WW i znaju ¹to je prava glad uvijek su imali kojekakvih konzervi koje kilo gah vi¹ka, ulja... ba¹ zbog toga, a ja sam samo digao na jedan malo vi¹i nivo pa provjerio koje su namirnice s dugim rokom trajanja te slo¾io zalihicu koja bi meni osigurala mjesece pre¾ivljvljavanja. Pod tim ne smatram pre¾derevanja veæ da mogu normalno funkcionirati tj. da mi hrana nadoknaðuje izgubljenu energiju, da imam minimum potrebnog svjetla po noæi i da mogu zapaliti vatru kada to ¾elim.

Reply to
Hombre

NA ®ALOST, ono kaj nas, pored prirodnih katastrofa ide ko popa me¹a, su ratovi. Bilo ih je, ima ih, i bit æe ih dok god je ljudski rod stoka kakava je.

Ja sam ko dijete socijalizma (pred raspadom) bil u uvjerenju da rata nikad nebude, jer su partizani kaktiga re¹ili svo zlo ovog sveta. Sad kad sam do¾ivel ovaj na¹ prokleti domovinski rat, sad mi nema druge nego oèekivati jo¹ jedan.

Ljudi moji, blesavoj masi ljudi ne treba puno da se nahu¹kaju jedni na druge. A politika bude veæ na¹la krivce i razlog.

Pozdrav!

Tomy, 9A5ALL

Reply to
Tomy_9A5ALL

A koliko tih raznih 'ne-ekolo¹kih' metala i plastike danas ima u svakom elektronièkom ureðaju? Npr. Milijarda raèunala po 10 kg je 10 000 000 TONA....

Eto nemam ba¹ ni vremena ni volje za rasprave ... jel je beskorisno ... Inaèe i ja sam veliki skeptik i pratim veæ du¾e vremena beskorisne raèunice po internetu ... i newsima ... E sad evo ispravna raèunica:

prosjek u Zagrebu - 4 sata dnevno = 4 kw/s x 30 dana = 120 kw/s X (MPC cijena iz elektre) 1,20 kn =144 kn mjeseèno godi¹nje 144 x 12=1728 kn

Znaèi sistem od 1 kw je otplativ za cca 8,6 godina po sada¹njoj cijeni struje ... koja je jeftina i koja æe poskupiti sigurno :) pa æe i sistem biti br¾e otplativ (onda æe se ponovit ova rasprava :)). Niti ja ne spominjem i ne raèunam 2,5 kn povla¹tene cijene otkupa ... Kao ¹to sam rekao ... ja sam skeptik takoðer ... nevjerni toma :) pa sam lijepo kupio u bauhausu kontrolno brojilo i na svoje oèi sam provjerio tu navedenu matematiku ... i da ispravna je ... ovo ljeto èak i 6 sunèanih sati ... ali zima æe pasti vjerovatno ispod 3 sata ... tako da prosjek stoji ... E vidim da se spominje rotacija prema suncu ... sve ok ali rotator je skuplji od panela tako da je neisplativ ...

Tolko od mene :)

Reply to
Bax

nja. Jedino