niskofrekventni izvori zvuka

Postoji li stranica na kojoj pi¹u najni¾e frekvencije za npr.:

- kontrabas

- bubanj

- mlazni motor

- orgulje ...

Hvala

Reply to
:SuperBLUE:

Pogledaj

za istrumente. Mlazni motor ne proizvodi duboke vec visoke tonove (bar dok je ispravan).

Neznam za stranicu ali mislim da su u knjizi Tihomil Jelakovic: 'Zvuk, sluh i arhitektonska akustika' podaci za instrumente koje si naveo a za mlazni motor najniza frekvencija nije stalna (bar mislim) nego on vjerojatno generira jednu od vrsta suma:

Chupo
Reply to
Chupo

Cini mi se da su isti podaci (i jos dosta detaljnije, zajedno s karakteristikama usmjerenosti i amlitudama visih harmonika) navedeni i u Tehnickoj enciklopediji pod 'Elektroakustika'.

--
Chupo
Reply to

Motor nadzvucnog aviona u letu generira zvucni spektar od nula hz do beskonacno. Zbog doplerovog efekta, priblizava li se promatracu ili udaljava te ovisno o brzini.

--
Pozdrav !
http://paramedia.ath.cx

Hmm...Ne¹to sumnjam da molekule zraka mogu 'beskonaèno' brzo titrati?

Samo jedan impuls (step funkcija) generira beskonacno frekvencija. Samo, step bi znacio i beskonacnu energiju.

?

Mislis - generirane frekvencije se mijenjaju u ovisnosti o brzinama priblizavanja/udaljavanja?

--
Chupo
Reply to

Taman me odu¹evi¹ sa par dobrih postova i onda usere¹. Jebiga Pero :(

Reply to
Coin

nisam mu fi¹kal, ali sam shvatio ¹to je htio time reæi... naime...pod beskonaèno se podrazumijeva do onoliko koliko je teoretski moguæe....a ta frekvencija zvuka dose¾e nadzvuènu frekvenciju ¹to je za pojam slu¹nosti ravno beskonaènom :)

Reply to
Gaghigno

Nadam se da pod ovim 'nadzvucnu' nisi mislio u smislu da to ima neke veze s brzinom kretanja fronte vala :-) A opet - frekvencije u rangu praga cujnosti su daleko od frekvencija koje bi se i u prenesenom znacenju mogle nazivati beskonacnima :-/

--
Chupo
Reply to

Gledati koliko je ne¹to daleko od beskonaènog nema, jel'te, smisla .... :-D

Reply to
Sin&sha

Nije svaka beskonacnost ista :-))

I N i Z i Q imaju beskonacno clanova ali ih Z evidentno ima vise od N a Q vise od Z. Isto tako, (konacna) povrsina kugle koja lebdi nad beskonacnom ravninom ima beskonacno tocaka - isto kao i beskonacna ravnina - ali kugla cija je povrsina konacna ipak sadrzi tocno jednu tocku vise od beskonacne ravnine :-)

--
Chupo
Reply to

Hmm... Ne pretjeruj! I beskonaèan niz mo¾e imati KONAÈNU sumu....

Ne, detektirana frekvencija kod promatraèa se mijenja.

??? Izgleda nisam bio u ¹koli taj dan kada se to uèilo? Mo¾e obja¹njenje?

Naravno - povrsina ispod 1 kroz x na kvadrat od 1 do beskonacno je jedan. Ali step funkcija (impuls koji *trenutno* mijenja stanje) bi znacila beskonacnu energiju.

Naravno :-) Ali nije mi jasna recenica: 'Zbog doplerovog efekta, priblizava li se promatracu ili udaljava te ovisno o brzini.'.

Kao da fali dio recenice.

BTW, neki ljudi kad cuju exploziju od probijanja zvucnog zida misle da je avion probio zvucni zid bas u trenutku kad je bio iznad njih. Medjutim, kad avion leti brze od zvuka, *svi* ljudi 'na njegovom putu' cuju 'probijanje' zvucnog zida tako da psovka: '*%#?#! #?&%*, sta je iso probijati zvucni zid *bas iznad naseljenog* mjesta!?', nema smisla nego bi trebala glasiti: '*%#?#! #?&%*, sta je morao *letjeti* bas iznad naseljenog mjesta!?' :-)

--
Chupo
Reply to

Matematika 3, jedan od teorema (zaboravio sam ime) uz diferencijalne jednadzbe ili uz aproximacije trigonometrijskih funkcija s komplexim brojevima - nisam siguran. Nije mi sad biljeznica pri ruci, kad ju nadjem cu pogledati pa ti javim. Ali dokaz se moze lako vizualizirati ako zamislis kuglu koja lebdi iznad beskonacne ravnine. I kugla (iako joj je povrsina konacna) i beskonacna ravnina imaju beskonacni broj tocaka. Medjutim, ako probijas kuglu s beskonacno pravaca koji svi prolaze krz njen 'sjeverni pol', svaki ce pravac i kuglu i ravninu probiti na tocno jednome mjestu i na taj nacin *svakoj* tocci ravnine prodruziti jednu tocku na povrsini kugle. Na taj ce se nacin s kugle na ravninu preslikati sve tocke osim 'sjevernog pola' - na kugli se nalazi jedna tocka vise nego na ravnini. Ne sjecam se detalja ali iz tog dokaza proizlaze proizlaze neki izrazi koji se doriste prakticki svakodnevno - nesta mi govori da su to upravo ovi izrazi:

Chupo
Reply to
Chupo

Od bilo koje frekvencije, odnosno bilo kaka velikog broja postoji veci, od tud upotreba pojma beskonaènosti.

Naravno, generirane gledajuci sam izvor zvuka i njegovu brzinu, te eventualno brzinu i smjer promaraèa kao ansambl. Nije tesko izracunat koju brzinu treba ima motor ili promarac da do promatraca stigne bilo koja frekvenciju ako zna frekvenciju ili frekventni spektar koji generira motor u mirovanju.

Pozdrav !
http://paramedia.ath.cx
Reply to
Petar Bjelèiæ

Evo par dokumenata sa spektrom zvuka mlaznih aviona:

Grafovi su do par kHz ali se u prvom dokumentu dobro vidi frekvencijska karakteristika na niskim frekvencijama - nisam citao ali vidim da i u textu ima dosta podataka...

--
Chupo
Reply to

Evo izazova za tebe: Uzmimo u obzir:

1) Molekule zraka se ne mogu kretati br¾e od svjetlosti, 2) Prosjeènu udaljenost izmeðu molekula

Je'l bi se iz toga moglo zakljuèiti koja je najvi¹a moguæa frekvencija zvuka?

Da li je ovo bilo potrebno naglasavati? :-))

--
Chupo
Reply to