Solarna elektrana: jedna, ali vrijedna ...

Ma to ti je sve neka bolesna zavjera! :)

Pozdrav!

Tomy, 9A5ALL

Reply to
Tomy_9A5ALL

I onda mene nazivaju katastrofièarom :)

Pozdrav!

Tomy, 9A5ALL

Reply to
Tomy_9A5ALL

Nadji

Reply to
fra Ante

Eh ... Poslije 16 sati danashnjeg rada sam vech malo nesiguran. Ima i tu novosti:

-nanotubes/

Reply to
fra Ante

Obavezan element za grijanje vode, inaèe bi se æelije usijale....

Hehe..Toènost na TRI decimale dovele do zbrke!?

To je tocnost na 6 decimala. Besmislica.

499925 W, a sto ako ima 499926 W :-))))))))))))))))) Barataju watima kao lipama u banci, pa nije snaga konstanta kod solarnih panela.
Reply to
Petar Bjelèiæ

Ljudi, za Boga dragoga dajte se skoncentrirajte, reda 500MW je jedan blok u Kr¹kom, kad bi mi to otvorili bili bi na konju. Radi se o elektrani

500kW=0.5MW.

-----------------------------

Pa ti si sad protivnik komesarske indoktrinacije javnosti. Od tebe nikad komesara, ti bi napisao 0,5 MW. Nogometas bi pitao koliko je to konja, odmahnuo rukom, i rekao sitno, jer ima kabriolet koji pod haubom ima vise kilowata nego ta elektrana na 1,6 hektara. :-))))))))))))

--
Pozdrav !
http://paramedia.ath.cx

=B9teta

, ovo

Lapsus, pomije=B9ao sam anglosaksonske i doma=E6e to=E8ke i zareze :-P

< Marvin
Reply to
Marvin Barley

Da, ali isto tak senzacionalistièki pi¹e¹ o stvarima za koje nema¹ osjeæaj reda velièine. Zato ne volim "ekologe". Pri tom ne mislim na ¹kolovane ekologe, nego na kvazi ekologe koji nemaju blagog pojma o osnovnim znanostima potrebnim za poimanje zemljinog eko sustava - ali ga zato seru ko foka.

Pozdrav! Tomy, 9A5ALL

Reply to
Tomy, 9A5ALL

Hvala na znanstvenom poja=B9njenju. 500 MW mi je zvu=E8alo predobro da bi bilo istinito, ali sam zanemario gut feeling. Mea culpa.

< Marvin
Reply to
Marvin Barley

Zahvaljujem na ispravkama. Jednostavno sam iz biasa =BEelje za =B9to boljim solarnim modulima pre=B9ao svaki oprez citiraju=E6i brojku iz Ve=E8ernjeg.

Ne stoji sasvim da je struja iz =E6elija dostupna samo kada je ne treba: foto=E6elije daju napon ba=B9 kada je najpotrebniji: od 7 do 21 h, za vrijeme skupe struje i vi=B9e tarife. Ljeti su itekako optere=E6enje fri=BEideri i klima ure=F0aji, relativno se manji dio ku=E6anstava grijeh direktno na struju, jer je to najskuplje grijanje u odnosu na centralno, plin, lo=BE ulje i drva.

Stoga bi prora=E8un ispod trebalo korigirati. Dr=BEavni poticaj je OK, ali struja se proizvodi tijekom dana za vrijeme skuplje tarife i najvi=B9e je sunca kada je najtoplije i kada ure=F0aji za hla=F0enje i klime najvi=B9= e rade.

Tako=F0er, fotonaponske =E6elije su prete=BEno silicij dioksid, preko 99,9% sa manjim one=E8i=B9=E6enjima za N i P poluvodi=E8e (bor za p-tip i npr fos= for ili arsen za n-tip). Dopiranje silicija ide kod integriranih sklopova vrlo plitko, tako da je ve=E6i dio foto=E6elije instrinsti=E8ni (=E8isti 10=

0%) polikristali=E8ni silicij. Njih je daleko lak=B9e zbrinuti nego nuklearni otpad koji se odla=BEe u basnoslovno skupim starim rudnicima koji moraju biti daleko od podzemnih voda.

Three mile island, Chernobyl i Fukushima nesre=E6e su pokazatelj da te tehnologije nisu sigurne. Fukushima je imala moderan reaktor ameri=E8ke izvedbe, ali ipak se reakcija u njemu nije mogla zaustaviti i prijetio je core meltdown, koji se sprije=E8io ga=B9anjem morskom vodom koja se radioaktivna vra=E6ala u more milijun puta radioaktivnija (samo po izotopu joda, da ne spominjemo dugovje=E8ni stroncij) od dozvoljenog.

Nadam se da sam ovime smanjio utisak da je elektrana na sunce lo=B9a i rizi=E8na investicija. Polupane foto=E6elije se mogu zamijeniti, dok je nuklearni reaktor sa havarijom uvijek me=F0unarodni incident, ne bez razloga.

Marvin <

ttp://

--------------

ce

vici,

=3D

je

at

Marvin Barley

ttp://

Ne ide se ba=B9 u fokus paraboloidnog zrcala, niti koristi da se fotonaponska =E6elija osvijetli preko stupnja zasi=E6enja. Daljnje pove=E6anje osvjetljenja se 100% pretvara u toplinu. Prema jednoj anegdoti Arhimed je paraboli=E8nim zrcalom palio neprijateljske brodove u nekoj invaziji.

< Marvin
Reply to
Marvin Barley

=B9

U mojim godinama znanje ishlapi ako se ne koristi godinu dana. Istina je da sam trebao napraviti bazi=E8ni izra=E8un, ali nisam. Jednostavno, starim.

Progutao sam tih 500 MW zato jer sam _=BEelio_ da bude =B9to ve=E6a solarna snage, i tu sam =BEelju pretpostavio znanstvenoj objektivnosti, "neutral point of view" (NPOV). Posipam se prahom i pepelom.

< Marvin
Reply to
Marvin Barley

Hm, koliko si ti beshe star? Chini mi se da imash 43 ko ja a to nije neka starost?!

Ave sATANAS!

Reply to
Melzzzzz

=B9

A ina=E8e, kad bi imali 1 kWp (kiloWatt-peak) po m2, kao =B9to je to vr=B9n= o osvjetljenje na nekim dijelovima planete, 500 MW bi zahtijevalo 707 x

707 m2 fotonaponskih =E6elija. To uop=E6e nije neostvarivo, ako izostavimo gubitak pretvorbe iz svjetlosne u elektri=E8nu energiju.

Solarne elektrane od 200 MW i 214 MW su ve=E6 izgra=F0ene, vidi

.

Lp, Marvin

Reply to
Marvin Barley

Ma daj, pa nema¹ 100 godina :)

Pozdrav!

Tomy, 9A5ALL

Reply to
Tomy, 9A5ALL

Aha, kak da ne :) Ako je brod bil na udaljenosti od 10m, mo¾da. A ako je bil bli¾e, onda mu parabola ni ne treba :)

(Da nejdem sad raèunati kakva bi morala biti parabola da zapali jedro broda na 100m udaljenosti).

Pozdrav!

Tomy, 9A5ALL

Reply to
Tomy_9A5ALL

Upravo toliko NEOBRAÐENIH povr¹ina i imamo!?-:)

Tako je, na nekim djelovima planete. Mi smo ipak 46 stupnjeva sjeverno, s 23 stupnjeva plusa ljeti.

Nisam ni rekel da ih nema, samo to su ogromna polja u pustinjama koja ionak nièem ne slu¾e.

Pozdrav!

Tomy, 9A5ALL

Reply to
Tomy_9A5ALL