SMPS uèestali kvarovi?

primijetio sam da na velikoj veèini PC napajanja uvijek, ili gotovo uvijek odlaze manje vi¹e iste stvari...

uglavnom su to elektroliti na izlazu...(pregrijavanje) zatim serija onih otpornika koji se nalaze uglavnom oko optokaplera i prvog malog trafiæa;

te tu i tamo gretz i ulazni eletroliti (¹pice napona)....a gotovo nikada ili stvarno rijetko fetovi i shotky diode (bar prema mom iskusvu do sada)

dakle, rezimirano; sve je nekako jasno, no, nepoznanica ti otpornici....i to u gro sluèajeva...èak i ako ih zamjenim, nerijetko se pregrijavaju i izgaraju u vrlo kratkom periodu rada...dakle, otpornici su simptom kvara, ali oèito ne i uzrok...a kod pregledavanja svih ili veæine okolnih elementata sve se èini u najboljem redu....

a kondenzatori se ionako zamijene novima pa tako ba¹ i ne vjerujem da su uzroènik opetovanom izgaranju otpornika...

ima li tko ideje i volje se pozabaviti temom uèestalih kvarova u SMPS napajanjima, pogotvo ovima za PC....i to u smislu osvrta uz nekakav oblik "troubleshootinga"

mislim da bi takav mini troubleshooting tutorial bio mnogima od velike pomoæi.... imam doma bar 20tak ATX napajanja....i svako toliko si uzemem vremena pa jednog popravim...ali u veèini sluèajeva bezuspje¹no jer se èini da je previ¹e toga pokureno pa je te¹ko sve "iztrejsati", a èak i ono ¹to zamjenim...opet izgori jer je ne¹to treæe u pitanju...i tako u krug..

Reply to
Gagi-9a6aag

U mome slucaju najcesce su to bili kondenzatori, schottky diode, switch FET, te jako rijetko otpori.

Ima jedna odlicna knjiga od Jestine Yong-a koju nikako ne mogu nabaviti a zove se "Troubleshooting & Repairing Switch Mode Power Supplies"

Reply to
BladeRunner

"BladeRunner" wrote

a jeeee bi ga sad...sve kontra :)

Reply to
Gagi-9a6aag

moje iskustvo... elko, +5Vstby krug (tranzistori, diode, zener, otpori, elkoi...), shotky, grec, osiguraè, glavni tranzistori, optokopler, otpornici... u nekoliko slucajeva ulazni elektroliti, cip, pokoji tranzistor u sekundarnom dijelu, u jednom sluèaju glavni trafo popravljivost 8/10

bas sad imam jedno s blesavom greskom... mislim da je probio jedan namot na

+5Vstby traficu... sve komponente ispravne u tom dijelu a napona nema... 0V :-(

bas bum potrazil da vidim o cemu se radi...

pozdrav

Reply to
Fastah

"Fastah" wrote

eh, ti si pak cijeli SMPS naveo...dakle, te?ko da postoji neko "?ablonsko" rje?enje

Reply to
Gagi-9a6aag

LC power, novo napajanje 100-150 kn, ako nije potrebno nesto jace :D

Reply to
grizli

nazalost nema sablone... ali nekako tim redosljedom... bilo je slucajeva kad je probio u ulaznom filteru jedan od sicusnih kondenzatora koji ide prema uzemljenju tak da je cim sam ga ustekao fidovka izbacila :-) to obicno bude od udara groma kad se preko njih isprazni visoki napon preko njih... jedno sam popravio bilo je neispravno pola sake dijelova :-) sad se vise u takvoj situaciji nebi s tim zezao cim vidim da je havarija bila, oduzme ti puno vremena...

pozdrav

Reply to
Fastah

Nazalost ne vjerujem da ces je i naci, ako nadjes javi!

Reply to
BladeRunner

"BladeRunner" wrote

mo?e? ju nabaviti samo si bio "lijen"...hehehe

evo...dogovorimo se, uplati? mi 30 dolara i ja uplatim ostatak i naruèimo to govno u PDF formatu...i èim je zdovnloadam dobije? kopiju na mail

ili se dogovorimo kao po?teni ljudi pa da nas vi?e se udru?i i satko da 10 doalar...znaæi nas 7...i fino uzmemo primjerak i podijelimo ga...

ajde, kaj se èeka...ta knjiga vrijedi 10tak dolara da hebe rak raka... :)

Reply to
Gagi-9a6aag