SMPS

Sla¾em jedan SMPS sa SG3525, ali nikako logiku slo¾iti da radi. Spojio sam

  1. i 15. pin na + pol, a 12. i 10. na masu. Ostalo nisam nigdje spajao. Na izlazima nemam impulsa. DC napon izmeðu bilo kojeg izlaza i mase je 0V, a izmeðu bilo kojeg izlaza i + pola je 12V ¹to mi je zakljuèiti da je na izlazima masa. MOSFETi ne vode kad su spojeni na logiku, ¹to je jo¹ jedan argument da je na izlazima masa. Za¹to ne daje impulse?
Reply to
speedfight

"speedfight" wrote in

Pogledaj na hr.sci.elektronika.binaries Mihin post od 13. lipanj 2006

10:42
Reply to
Oldtimer

Vidio sam to. Po takvoj shemi i radim samo mi SG ne daje nikakve impulse. Da li treba spojiti i ove ostale pinove da proradi ili je dovoljno samo ovo ¹to am ja spojio. U datasheetu su spojili samo napajanje i masu kao i ja ali meni nikako da proradi.

Reply to
speedfight

"speedfight" wrote >

U datasheetu su spojili samo napajanje i masu kao i ja ali

Pa nisam siguran da dobro radis. Ne kuzim se ali kad su znalci upravo na veceri ili gledaju utakmicu onda da bar ja kazem sta sta mislim ( i kako su meni rekli): Mislim da sve ovo u shemi ima neku svrhu. Moze li to zatitrati bez kondenzatora i otpornika an integrircu ?

Reply to
Oldtimer

Moras spojiti shutdown(10 pin) na gnd. Ako zelis dobiti impulse moras dodati otpornike i kondenzatore.

Reply to
fire

U poruci:e6uso8$pov$ snipped-for-privacy@news2.carnet.hr, speedfight je napisao/la:

: Sla¾em jedan SMPS sa SG3525, ali nikako logiku slo¾iti da radi. : Spojio sam : 13. i 15. pin na + pol, a 12. i 10. na masu. Ostalo nisam nigdje : spajao. Na izlazima nemam impulsa. DC napon izmeðu bilo kojeg izlaza : i mase je 0V, a izmeðu bilo kojeg izlaza i + pola je 12V ¹to mi je : zakljuèiti da je na izlazima masa. MOSFETi ne vode kad su spojeni na : logiku, ¹to je jo¹ jedan argument da je na izlazima masa. Za¹to ne : daje impulse?

Fali ti Rt otpornik i Ct kondezator (Oni skuze za namjestanje frekvencije) i bez njih na izlazima sigurno bude masa. Rt uzmi recimo 12kR, Ct recimo 1nF. To je oko 100kHz.

Zatim, kondic na 8. pinu sluzi za soft start - ako ga maknes, SG se omdah upali. Sa 47uF mu treba kojih 0.2sec. Preporucio bih ti da stavis 33uF za neki manji SMPS (do kojih 300W).

Bez povratrne veze, takoder ne ce raditi, tako da i to moras spojiti.

  1. pin (referntni napon) preko kojih 10kR na 2. pin (Invertirajuci ulaz operacijskog pojacala u SG-u). Zatim, preko trimera dovedes povratnu vezu na 1. pin. Ili taj 1. pin spojis preko 10kR na 9. pin (tako nemas mogusnost namjestanja izlaznog napona).

I, trebao bi staviti na 9. pin i masu kondic od 10nF.

Bez bilo cega od toga, ne radi...

-- Tihomir Krizan

Reply to
..:: Tihi ::..

> [...]

| Pa nisam siguran da dobro radis. Ne kuzim se ali kad su znalci upravo | na veceri ili gledaju utakmicu onda da bar ja kazem sta sta mislim | ( i kako su meni rekli): Mislim da sve ovo u shemi ima neku svrhu. | Moze li to zatitrati bez kondenzatora i otpornika an integrircu ? |

Naravno da ne moze. Treba spojiti Ct i Rt da bi uopce imali oscilator pa da SG daje nekakve impulse. Zapravo, potrebno je spojiti skoro sve elemente na SG (naravno, za test povratna veza nije potrebna).

Pozdrav!

Reply to
-Rio-

"-Rio-" wrote

E bas tako su i moji mentori meni objasnili . I da bez softstarta moze bit stete;) Poslusao sam i moj SPMS radi k'o urica. Ide do 33V barem prema po mom jeftinom multimetru ( a cuj da se osiguram od napada trolova koji bi mogli rec da je 33V nemoguce :) Meni je dosta 24 V i manje od 400W (kol'ko je onda to hampera? ;/ ) Sutra ga povezujem sa periferijom pa da vidimo kako to radi.

Reply to
Oldtimer

cekaj malo. jel si spojio kapacitet i otpornik od oscilatora??

--
Petar Klicov, makni SPAM za reply
kaciga glavu cuva ,a sta cuva kacigu?!"?

sam

spajao. Na

jedan

Slozio sam sve i napokon logika radi OK. Trebam jos samo sloziti trafo. Da li jezgra mora biti zatvorena ili moze biti otvorena npr. stapicasta, ili bi data bilo rasipanje mag. toka. Kako rastvoriti vec zatvorenu i zalijepljenu jezgru?

Reply to
speedfight

Mora biti zatvorena jezgra... A one jezgre iz ATXa mozes "rastvoriti" tako da ih prvo malo kuhas u vodi... Na taj nacin omeksa ljepilo koje drzi jezgru zajedno, a ju mozes rastaviti... Neka voda kipi (vrije) zajedno sa jezgrom recimo 5-10 minuta, a onda uzmi neke krpe, primi ju i rastavi. Nakon toga ju mozes odmotati i namotati.

Pozdrav!

-Rio-

Reply to
-Rio-

"-Rio-"

Uspjeh nije zajamèen. Koji put su kvaliteto zaljepljene pa ljepilo ne popu¹ta niti nakon du¾eg kuhanja. ipak je u igri tek oko 100C a to i nije neka temperatura, pa onda ne treba biti razoèaran ako ti se jezgra raspadne. Jedini alat bi trebali biti prsti ili ne¹to tome slièno. Sve ostalo garantirano trga jezgru.

BTW ima ih za kupiti u forma elektronici.

Reply to
miha

tako

raspadne.

Uspio sam rastvoriti jezgru kuhanjem i namotati primare i sekundare. Sve slo¾io ali se dogaða jako veliki pad napona i MOSFETi se griju pri praznom hodu. Nisam spojio povratnu vezu. Da li se kod namotaja poèetak jednog primara spaja sa krajem drugog u jednu toèku ili oba poèetka u jednu toèku a krajevi ostaju otvoreni. Ja sam spojio poèetak i kraj.

Reply to
speedfight

Nista ne ostaje u zraku. Dakle, oba primara se moraju motati u istom smjeru. Pocetak prvog primara spajas preko MOS FETa na masu. Kraj tog prvog primara spajas s pocetkom drugog primara i taj spoj spajas na +12V. Kraj drugog primara spajas preko MOS FETa na masu. Skica: MOS FET +12V MOS FET | | | | | | | | UUUUUUU UUUUUUU Prvi namot drugi namot Evo, ovo je pokusaj skice kako se spajaju namoti primara. Nadam se da ce se skuziti nakon postanja na server. Pozdrav!

-Rio-

Reply to
-Rio-

praznom

toèku

smjeru.

primara

se

Toèno sam i tako napravio. Mislio sam na to da stoje u zrako kad trafo jo¹ nije na ploèici. Napravio sam 2 ista trafa jer sam mislio da mi prvi ne valja. Kad spojim samo primar poèmu mi se grijati MOSFETi. Kad je spojen sekundar i kad ga opteretim dolazi do velikog pada napona. Povratnu vezu nisam spojio. Da li je do toga ili je mo¾da prevelika frekvencija. Rt=12K, Ct=1n.?

Reply to
speedfight

Kolko si namotaja stavio, koju jezgru koristis..?

Reply to
fire

Sve

jednog

ce

jo¹

Rt=12K,

2 primara po 4 zavoja i 2 sekundara po 6 zavoja da bi sa 12 dobio +/-18V. Jezgru sam izvadio iz nekog trafo-a koji je bio u nekom SMPS-u 220->9V.
Reply to
speedfight

sekundare.

jednu

drugog

spojen

vezu

Dosta mi sporo nabija napon. Treba mu 3-4 sec. dok na izlazu ne postigne maksimalan napon, a kad postigne i opteretim ga padne zavi¹e od pola.

Reply to
speedfight

Kaj koristis za 12V izvor(mozda pada i njegov napon)?

Reply to
fire

pri

istom

prvog

da

trafo

ne

+/-18V.

Isto jedan SMPS 2A. Probat cu ih dva spojiti paralelno pa da vidim hoce li manje padati napon.

Reply to
speedfight