Sklopnik za promjenu smijera vrtnje

trofaznog motora.

Ima li tko ideju koji sklopnik potra¾iti, da je mini dimenzija, a da osigurava promjenu smijer avrtnje trofaznog motora?

Reply to
=?iso-8859-2?Q?Vedran_Prese=E8

U teoriji, ili konkretni model? A smiju li se okrenuti faze kako bi se promjenio smjer vrtnje dok se motor veæ vrti u jednom smjeru? Nece li se struja popeti preko dopustenih vrijednosti, jer je opterecenje jos vece nego da se blokira rotor?

Reply to
Hani

nego

Konkretno, u fazi mirovanja motora moraju se okrenuti faze potom se pokreæe motor. Tijekom rada motora ne smije biti omoguæena promjena faza.

izvedivo?

Reply to
=?iso-8859-2?Q?Vedran_Prese=E8

Cek jel to treba bit automatizirano ili samo pomocu tipkala i sklopnika? ako je manualno ukljucivanje trebas 2 sklopnika 3 tipkala i vremenski relej kojeg nastelas na 15-20 sec shema na bins

Reply to
stromverbrauch

Trebam samo ruèno ukluèivanje tipkalom.

Hvala za shemu na binsima.

p.s. koje sklopnike preporuèuje¹ (trebam neke minijaturnih dimenzija - motor je 3AC, struja nije veæa od 1A, zapravo 0.7A)

Reply to
=?iso-8859-2?Q?Vedran_Prese=E8

ma samo grebenasta trofazna sklopka 1-0-2 i to je to, ja sam je stavil kod sebe na bu¹ilicu od 3kW i radi bez problema, èak i dok radim na njoj èesto mi se neda èekat da se motor zaustavi pa ga malo ubrzam sa kontra smjerom :), naravno nemoj to radit.

neznam o èemu se kod tebe radi, ja sam samo navel za svoju stupnu bu¹ilicu, pazi samo da je dovoljno jaka sklopka pogledaj u bilo kojem elektro duæanu ima ih siguno.

Pozdrav!

Reply to
Raynor

e jeb... sad proèitam da je to neka "igraèka", mislil sam da je u pitanju motor od nekog manjeg stroja....

Reply to
Raynor

bu¹ilicu,

Radi se o upravljanju manjim trofaznim motorom na spravi za vje¾banje, trebam promjenu brzine preko tipkala. Motor 300W, 0.7-1A struja, 3AC.

Na¾alost ne odgovara mi grebenasta sklopka.

Hvala na postu.

Reply to
=?iso-8859-2?Q?Vedran_Prese=E8

Manji stroj je, nije igraèka.

Reply to
=?iso-8859-2?Q?Vedran_Prese=E8

evo pogledaj ovaj link u prvom .pdf-u odmah na pocetku si uzmes onaj prvi mali slijeva (2 komada) inace ja nisam vidio sklopnik za manje od 6 ampera ali tebi je bitno valjda da je sto manji da ga mo¾e¹ ugurat tamo gdje trebas. Nadam se da ti ovaj nije prevelik ovo imas u svakom normalnom elektromaterijalu trazi AC upravljanje 220V.... u tom slucaju moras imat 0, treba ti peterozilni dolaz 0, 3 faze i zemlja, al to valjda znas i sam! pozdrav!

Reply to
stromverbrauch

koji?

Reply to
mtech

I ja sam to malo gledao prije postanja ali me upla¹ila brojka od 6A na sklopniku po¹to motor ne vuèe vi¹e od 1A.

Pitanje koje mi se nameæe je da li mi uopæe treba sklopnik da zamjenim konekciju dvije faze kako bi postigao program rada motora u drugom smijeru.

p.s. ako mo¾e¹ javi mi s ena e-mail (samo makni _remove)

Reply to
=?iso-8859-2?Q?Vedran_Prese=E8

"Vedran Preseèki" wrote

Evo malo sam u stisci pa se ne stizem javiti. Ako samo zamjenis dvije faze mislim da nebi trebalo bit problema samo to ne smije bit trenutno nego treba mala pauza bez struje na motoru. Napominjem : motor NE treba stati nego samo treba bit desetinku sekunde bez struje. Ja sam si slican problem na malom tokarskom stroju (900W) prvo "rijesio" relejem. To je bilo katastrofa jer pri prebrzom okretanju faza i relej i osiguraci su krepavali uz glasan prasak. Tada sam za silu prvo iskopcavao origigi prekidacem pa tek onda relejem promjenio faze i zakljucno opet ukljucio motor. No to je radilo dok se nebih zabunio i prvo ukljucio relej :) Rjesenje je bila grebenasta sklopka. Onih par stotinki sekunde bez struje izmedju promjena faza je dovoljno za nestanak indukcije u motoru i od tad sve radi bez problema ( dosad ima sigurno nekih

200 000 promjena okretanja i jos uvijek je ista sklopka). Ako radis automatiku za to prije promjene faza neka motor obavezno bude koju desetinku sek. bez struje.
Reply to
Oldtimer

Hvala za odlièan post iz prakse... na¾alost ja to ne mogu rije¹iti grebenstom sklopkom veæ æu trebati automatiku.

p.s. nevezano uz ovaj post jesi li kad ¹to radio s DC motorima bez èetkica...

Reply to
=?iso-8859-2?Q?Vedran_Prese=E8

ako ti stane u kuciste nije bitno bar si siguran da imas rezervu "snage"... kontakti ce ti bit dugovjecni sklopnik se nece grijat itd.

imas dvije solucije grebenasta sklopka ili dva sklopnika s obzirom da ti prva varijanta ne valja to je jedino po meni sta ti ostaje u sljedecoj poruci od "oldtimer" pise da motoru moras osigurat neko vrijeme bez struje upravo u tome je dobra stvar ovog sklopa jer ako pogledas shemu primjetit ces da ne mozes promjeniti smjer dok je motor ukljucen prvo ga moras dovest na stop a onda biras smjer

Reply to
stromverbrauch

Uzmi dva releja s po 3 kontakta i 12V-nim ¹pulama, a onda slo¾i ne¹to jednostavno sa zadr¹kom pomoæu CMOS logike?

Reply to
Vaso

"snage"...

vrijeme

Hvala, iskemijat æe se ne¹to.

Reply to
=?iso-8859-2?Q?Vedran_Prese=E8

"snage"...

vrijeme

Poku¹ao sam grebenastom za probu no inverter neæe raditi ukoliko se okrenu dvije faze na jednom motoru zbog promjene smijera vrtnje samo jednog motora.

©to sad?
Reply to
=?iso-8859-2?Q?Vedran_Prese=E8