smjer vrtnje step motora

Pozdrav grupi,

nadam se da je prava grupa za moj problem, nisam bas domaci po pitanju elektrotehnike.

U jednom uredjaju imam step motor sa sest izvoda koji se okrece u (nazovimo to) lijevu stranu. Problem je sto se okrece u krivu stranu (vrsene su neke modifikacije uredjaja i sada taj smjer vise ne odgovara). Jednostavno okretanje motora naopaèke ne dolazi u obzir jer u kucistu za to nema mjesta. Okretanje u pravu stranu bi trebalo rijesiti promjenom redosljeda zica, barem se nadam da je to izvedivo. Guglao sam po netu i nasao principe rada step motora ali sve skupa mi izgleda prilicno komplicirano (za ispravan rad bitan je redosljed pustanja struje po parovima). Ima li netko ovdje tko ima volje/zivaca pomoci mi da ga okrenem u drugom smjeru ili da me bar uputi na pravu adresu?

Tnx!

Reply to
blabla

Pretpostavljam da nema¹ spojene sve izvode. Koje i kako ima¹ spojene (i na ¹to)? Ako ima¹ spojeno kao bipolarni, zamjenom izvoda na jednom namotu bi se trebao promijeniti smjer motora.

Damir

Reply to
Damir ©eligo

Bok Damire

Svi izvodi su spojeni na upravljacku jedinicu koja mi je trenutno apsolutno crna kutija. Pokusavam dobiti kakovu-takovu dokumentaciju ali zasada jos nista. Znam slijedece:

Na motoricu pise: ODV76/L92121-P2 a iznad toga 9631. Da li je ovo ODV ili

0DV nisam siguran. Na internetu sam za L92121-P2 pronasao shemu na
ali ne mogu ti dati apsolutan link jer je dinamicki pa pls. upisi L92121-P2 tamo u search box na vrhu (i odaberi ALL). Po slici je to ovaj lijevi motoric. Oko sredine stranice imaju DataSheets i tamo je PDF sa wiringom. Vidim da se njihove boje zicica ne poklapaju sa mojima, moje su spojene po tablici ispod:

Od partnera sam dobio shemu spajanja za trenutni smjer vrtnje motora: Pins from 9pol. Sub-D to steppermotor

Pin Colour

1 yello

2 orange

3 black

4 brown

5 red

6 green

7 endswitch

8 endswitch

9 NC

Ako mi mozes pomoci desifrirati kako spojiti ovaj moj da se vrti u drugom smjeru dogovoriti cemo se za odstetu ;)

Pozdrav

Reply to
blabla