???POSREBRENA SAJLA ZA UZEMLJENJE???

raskopavam nekakvu telefonsku centralu od cca 1000 brojeva....staru..relejnu... uglavnom...svaki relejni "zid" je spojen sajlama za uzemljenje....isprva sam pomislio da su to sajle kaj imaju cca 6 ili 8 aluminijskih ¾ica i 2, 3 ili

4 èeliènih u sredini...no za oko mi je zapelo da su te sajle na mjestu stopice (lemne u¹ice) doslovce zalemljene...obiènim lemom...a s obzirom da je aluminij iznimno te¹ko lemiti...gotovo nemoguæe obiènim smrtnicima....pomislih;nema ¹anse da je to aluminij...i stvarno...malo sam zagrebao oko tog lema...vidim;obiæmni lem....i precvikam jednu ¾icu i na presjeku se crveni....bakrena garant..a sajla;cijela se lijepo prepigava...dok znam da ona AlÈe ba¹ i ne...

e sad....dal je moguæe da su za telefoniju upotrebljavali sajle od posrebrenih ¾ica??? centrala je stara oko 25 godina...i firma je imala love !!

ako je posrebrena....bez brige....biti èe za sve....ima je dosta!!! ...mjerljivo u kilometrima(kada se rasplete) :))

Reply to
Gagi-9A6AAG

A posto releji?

:))

Reply to
BladeRunner

Mo¾da je pokositrena, ili pocinèana. A i to srebro nije ba¹ ne¹to skupo... (na kilometar ¾ice od 1mm idu oko 2g srebra, ¹to ko¹ta 4.5kn)

Reply to
pip

Posrebrena zica bi pocrnila na zraku vec nakon par dana. Oguli izolaciju ako je zasticena pa vidi, ako izolacije nema, a sajla sjajna, to nije posrebreno.

sam

ili

Reply to
Petar Bjelèiæ

posrebreno vjerovatno........

Reply to
mtech

Ma to su vjerojatno ona ogromna otvorena cuda od releja sa spulom dugom

5-6cm, bakelitnim izolatorima, svaki relej ima bar 300 grama, i trosi po par wata .... Sta ce ti to ?

Ja sam si od nekud izvadio par komada, ok spule mogu za nesto posluzit (recimo napravis demagnetizator glava), ali kao releji su beskorisni..

Reply to
kiri

Gdje nabavljas srebro? Mozda ce mi trebati nesto srebra za galvaniziranje.

Reply to
Svemirko

da budem iskren...i sam sam u to posumnjao....ipak je to oko 25 godina staro..a sajla je ko nova...kao da je chromirana..tj od rostfreia!! a lemljivo je....to me zbunjuje!!

posrebrena bi trebala navuæi crnu patinu na sebe....to znam...sad dal su dani u pitanju sumnjam...ali u pravu si!!

sajla je bez bu¾ira....na zraku!!

btw; Kiri je u pravu...to su ti "konjski" releji...bez kuèi¹ta...sa po 30dkg bakrenih ¹pula!! ali ima dosta platinastih opruga !! ...i to novih...mogao bih postati na binse u pon...kak to zgleda...pa ako nekome treba...cijena bi bila; dolazak u Karlovac(sa ¹leperom)!! ...i cd iz usluge sa najnovijm VRTom recimo! (sad sam pohlepan :))) )

Gagi

Reply to
Boba

Ma ne trebaju mi releji, imam ja doma hrpu pr15...

Reply to
BladeRunner

Vrlo jednostavno. Za URL samo proba¹ upisati rafinerijaplemenitihkovina.hr

:))

Srebro je 2.5Kn/g, zlato 100Kn/g.

Reply to
pip

ZAKON! Imaju i paladija. Uh, imam osjecaj da cu opet nesto kemijasti sa hladnom fuzijom. Idem si sada nabaviti tesku vodu...

Pip, ti si kao ona crna knjizica "Njegove Visosti" iz Alan Forda, sve znas :-)

Reply to
Svemirko