uzemljenje

evo kako to sad izgleda

spojio sam uzemljenje na kuciste. da tako spojim s ispravljaca 0V isto na kuciste? neki dodatni konstrukcijski savjeti? stajaznam? thx

--
X'atham-ry'aa j'aiigh! Tha'zai-tonn nax'a-gorrha!
Reply to

Takav spoj naziva se i "DRM!" ili "VUUUUU©" spoj.

Reply to
Mario Malenica

:) upravo me drmnilo 230V. spojio sam si zaruljicu koja ce pokazivati da je pojacalo upaljeno, i ostale mi u zraku zice od 230V. i ja posegnem da cu iskopcati iz uticnice i slucajno zapnem za zicu i drmne me ko konja :) enivej kako da spojim sto? zar nebi trebalo kuciste spojiti na uzemljenje ili what?

--
X'atham-ry'aa j'aiigh! Tha'zai-tonn nax'a-gorrha!
Reply to
Quad Machine

tako ti i treba kad nisi htio Maria poslu¹ati :)))

jel ti blic u oèima proradio?!? ako nije blicalo u oèima onda kao da te ni nije drmnulo! :)))

Reply to
Gagi-9A

mario mi nije rekao kako da spojim :( a tek sam nakon soka procitao post... vec me par put dosad drmnilo 230V, ali nikad ovako jako :) bas je show :S, poceo mi jezik blebetati bio

--
X'atham-ry'aa j'aiigh! Tha'zai-tonn nax'a-gorrha!
Reply to
Quad Machine

Uzemljenje na kuæi¹tu stavlja to kuæi¹te na potencijal zemlje, u teoriji to je 0. U praksi to ne mora biti tako, jer negdje je instalacija nulovana, negdje se uzemljivaè nalazi izmeðu dva komada kamena.

Trafo (ili galvanski izoliran switcher) u ureðaju galvanski odvoji sekundar od primara, dakle, napon u odnosu na uzemljenje ne mo¾e¹ izmjeriti, jer ne postoji referentna toèka.

Tako i treba biti.

Jer nikada ne zna¹ ¹to se nalazi na drugoj strani, ona ne mora biti èak ni spojena na isti uzemljivaè (dugi komunikacijski kabeli i slièno). Kada bi imao dva takva spojena ureðaja, zbog razlike potencijala izmeðu dva uzemljivaèa, tekla bi struja po "masi". U najboljem sluèaju imao bi smetnje, a ako ne bi imao sreæe, gomilu spaljene opreme i ovo ¹to ti se dogodilo.

Reply to
Mario Malenica

ok. onda da spojim samo masu primara onda na kuciste, ili sto?

--
X'atham-ry'aa j'aiigh! Tha'zai-tonn nax'a-gorrha!
Reply to
Quad Machine

sekundar

...dok ne probije.

U tom slucaju treba komunikacijske vodove odvojiti transformatorima/optokuplerima a ne odspojiti uzemljenje.

Ako su ti na ulazu chincevi i diraju kuciste ne spajaj masu ispravljaca na kuciste (jer ce se pojaviti ground loop). Ako su chincevi izolirani od kucista, preporucljivo je spojiti, eventualno mozes ubaciti sklop za smanjenje ground loopa (2 jace diode antiparalelno i partalelno tome otpornik 10oma/5w). Chinceve sa pojacalom spoji oklopljenim kabelom kojeg maximalno udalji od trafa i kabela za zvucnik, masu zvucnika spajaj direktno na napajanje a vodovi neka ne budu tanji od 1mm2.

Pa, ureðaji uglavnomm i rade, dok ne krepaju zbog nekog razloga.

Proèitaj ponovo komentar, ne govorim o odspajanju uzemljenja, niti se to odnosi eksplicitno na komunikacije.

Reply to
Mario Malenica

chincevi ne diraju kuciste. spojio sam trafo, mjerim napon izmedju sekundara trafa i kucista, nema napona. tako bi i trebalo biti, znaci to je oke.

--
Serveri me ne vole jer sam stepist  :-(
Reply to