Uzemljenje??? :(

U iznajmljenoj gajbi di sam trenutno izgleda postoji problem, valjda sa uzemljenjem. Pojavio se odjednom i to ne bas na ugodan nacin.

Neku vecer sam se otisao tusirati i sve je bilo ok dok nisam nakon 15-tak minuta uzeo tus u ruke i zdrmala me (blago, ali ipak jest) struja. Dovoljno da ispustim tus na pod i saserem se od straha. Posegnuo sam rukom da zatvorim vodu i opet mi se dogodilo isto, ali ovaj puta sam bio nesto hrabriji i pokusao shvatiti sto se dogadja (glupo, znam) - ispocetka osjetim samo lagane trnce na vrscima prstiju one ruke koja dira pipu ili tus. Nakon toga valjda potencijal raste (?) jer taj osjecaj postaje sve neugodniji, otprilike kada je dosao do nadlaktice odustao sam od daljnjeg testiranja. (par sekundi je bilo potrebno da se sve to dogodi)

Nekako sam zaboravio na to i valjda podsvjesno mislio da je rijec o umoru jer sam isao kasno leci. Veceras se idem otusirati ponovno. Normalno odvrnem vodu, onaj trenutak kada sam zakoracio sa tusem u ruci u kabinu opet sam osjetio trnce na toj ruci. Izvucem jednu nogu van - osjecaja nema; vratim nogu nazad u tus kabinu - bzzzzzk. :)

Sto da kazem gazdi? Zelim se prvo uvjeriti da ja (inace) naelektriziran nisam problem jer me cesto bzzzzk-ne struja kada dirnem neki metalni predmet. No, napominjem da zivim u toj gajbi vec godinu i pol a ovo se tek sada pocelo dogadjati :(

Unaprijed zahvaljujem na odgovorima sto se zapravo dogadja, meni se ne svidja - sto god da jest tocno. :)

--
Scientists finally found out what's wrong with mankind:
In the left side of human brain there's nothing right.

http://sharkaat.deviantart.com - online artwork gallery
Reply to
Denis Jelec - Sharkaat

Dovoljno

osjetim

Nakon

odvrnem

Imas negdi neki proboj a uzemljenje ne postoji. Iskljuci struju (odvij osigurace) i ISPITIVACEM provjeri ima li i dalje struje na tusu. Ako nema, ukljucuj jedan po jedan osigurac i provjeravaj - kad se pojavi taj osigurac izvadi i provjeri sto u stanu ne radi (vjerojatno bojler). Osigurac ne vracaj dok se neispravni uredjaj ne popravi. Ako struje ima i kad su svi osiguraci izvadjeni moguce da postoji los spoj nule ili da se proboj dogadja u nekom drugom stanu. U ovom slucaju treba hitno pozvati elektricara.

Problem ne mora da bude uopste kod tebe u stanu. kao sto megamusic kaze, treba hitno pozvati elektricara da ispita instalaciju.

Reply to
SASA M.

Da li si ¹togod nadograðivao u zadnje vrijeme ili netko od susjeda,u tom je sluèaju lako moguæe da je majstor brusilicom precvikao koji kabel u zidu i sada malo tepava,jer da je jaki proboj bacilo bi te van iz kade

Reply to
Nobody

Ako se potencial koji se javlja na djelovima vodovodne instalacije, probio iz tvog stana, morala bi ti FID sklopka u tvom stanu iskljuèiti, uz pretpostavku da je FID sklopka ispravna.Druga solucija je, da neko u zgradi koristi sistem za¹tite od previsokog dodirnog napona NULOVANJEM, -nula i uzemljenje su brikani- i nema FID sklopku!! Zbog otpora uzemljenja na uzemljenim djelovima javlja se izvjesni mali potencijal koji je nezgodan u mokrim uvjetima , i koji zna varirati zavisno dali su dotièni potro¹aèi momentalno ukljuèeni, ili ne. U svakom sluèaju struèna osoba mo¾e i mora utvrditi pravi uzrok..

Reply to
bezimeni

[...]

Tocno, ali za pretpostaviti je da covjek uopce mozda nema Fidovku...? Mozda je i kod njega nulovanje u pitanju! Moze biti i stari grijac u bojleru i stosta drugo, treba pozvat elektricara (pravog, kvalificiranog, a ne nekog ajurvedakajaznamkaj elektricara)

Reply to
Bukofsky

Mozes poginuti pod tusem (ne pretjerujem), pozovi ovlastenog elektricara (ne nekog priucenog vec nekog tko ima tvrtku koji moze stajati iza izvedenih radova i neka provjeri instalaciju) Sretno.

Reply to
Zack

treba pozvat elektricara (pravog, kvalificiranog, a ne nekog

Ne vrijedaj ajurvedu jer je 5000 godina starija od elektrotehnike :-)))

Reply to
Hector

Gazda danas bio sa elektricarem dok nisan bio doma, veli da nije nista nego staticki elektricitet valjda. Budem se poslije opet probao otusirat pa vam javim. Ak i dalje lagano drma struja, a ne znan, hebem mu zivot... :(

Reply to
Denis Jelec - Sharkaat

Javi ako prezivis... Ne moze te od statickog elektriciteta tresti pod tusem jer je sama spina voda kada itd uzemljeno istina slabo preko vodovodnih cijevi....

Angaziraj svog elektricara nemoj stediti par stotina kuna za kontrolu ako nesto ode krivo dok si u kadi nemas puno sanse za popravak ....

Reply to
Zack

Nadajmo se da ce se javiti ili je mozda ipak nesto krenulo krivo pa ga je khmm tus uzemljio.... nadam se da grijesim ;-)

Reply to
Zack

Lol :) Javih se, imas novi post, samo malo gore pogledaj :)

Reply to
Denis Jelec - Sharkaat