uzemljenje...

kako saznati da li je u stanu uzemljenje pravilno izvedeno ??

--
Robert M
roberto@zagreb.cc

| kako saznati da li je u stanu uzemljenje pravilno izvedeno ??

E, vidis, to i mene zanima...

Znam da je kod mene sve "nulovano" jer u doba kada se gradila kuca uzemljenja nije bilo.

Sada imam problema sa audio komponentama jer kad ih povezem sa nekim uredjajem (PC ili neki drugi izvor audio signala koji ima izvedeno uzemljenje) dobivam jako zujanje.

Cisti primjer je da kada sam promjenio kabel i ozicenje u pojacalu, te konektor za spajanje kabela na pojacalu koje ima sada uzemljenje na sebi (te ga spojio na masku pojacala) zujanje se jakoooo pojacalo tako da sam morao uzemljenje izolirati...

Svi uredjaji koji nemaju spojenu masu (Deck-ovi, MD, CD ...) ne zuje, a PC-evi zuje na veliko sa uzemljenjem na pojacalu...

Pozdrav...

--
Kiscina
I*Q #: 127-921-678

O da i ja imam nulovanje i da naravno, kad sam spojio PC na pojacalo zujilo je ko sam vrag....i jos veci bed je to kaj je zgrada relativno nova (cca30g), a ja sam se tek doselio i nisam znao da je uzemljenje zapravo nulirono...ubio sam se dok nisam na kraju otvorio uticnicu, a ono iznenadjenje :-))) vise nis ne zuji, al nadam se da nece ni probiti faza na kuciste PC-a ili stolnu lampu :-))

Kako ispitati dal je uzemljenje ispravno? Prvo se uvjeri da stvarno imas uzemljenje ili je zemlja zapravo nula. Postoji poseban aparat kojim se mjeri ispravnost uzemljenja, tj njegov otpor. To ti imaju HEP-ovci i kosta jako puno. Bez aparature ces tesko ista izmjeriti, al onako partizanski mozda je najbolje kratko spojiti fazu i uzemljenje (pazi da ne pogines), ako osigurac izgori uzemljenje ima svoju funkciju...mozda nije mas najbolje al bar znas da ce kod proboja faze na kuciste stednjaka osigurac izgoriti. Mozda bi bilo dobro kad izvodis pokus da stavis najslabiji osigurac (6A), ak on izgori mislim da mozes mirno spavati.

uzemljenja nije

uredjajem (PC

jako

konektor za

na masku

izolirati...

PC-evi zuje

--

P.C.

Kresimir Pecnik

Revitesterom

Reply to
stabilizator

Kresimir Pecnik je napisao/la ovo:

kupis apc ov produzni koij ti mjeri jel ima uzemaljenja. a to zujanje sto vas muci se zove ground closed loop i probajte malo proguglati

Reply to
Spuzva

Ma onda tek mozes znati jesi li dosad mogao mirno spavati. Jer... sto ako u pokusu pregori zica uzemljenja, a tek onda izbaci (neispravni?) osigurac? Hm? :)

Reply to
pip

svoju

Hm da naucna fantastika. Za to postoje instrumenti za mjerenje otpora petlje. A ako ga nemas mozes inprovizirati. Ako je nulovanje spojis recimo kalolifer izmedju nule i faze i izmjeris napon. Zatim spojis kalolifer izmedju faze i uzemljenja i opet mjeris napon-mora biti isti kao i prije a izmedju nule i zemlje mozda nekih

2-5 V zbog pada napona na vodicima. Ako je zastita izvedena sa diferencijalnom sklopkom treba zatvoriti strujni krug izmedju faze i zemlje da se postigne amperaza koja je oznacena na FID sklopki. Recimo ako je Fid 0.5 onda sa 60 W zaruljom mora izbaciti a FID 0.3A sa 40 W zaruljom
Reply to
Drago

Ako imas fid sklopku i naravno ako ti radi, sigurno imas uzemljenje ( fid i nulovanje ne hoda)..

faze

nekih

zemlje

Reply to
stabilizator

svoju

Upravu si.....bolje ne isprobavati....preopasno je.

Reply to
Kresimir Pecnik

Opisao sam kako ispitati ako ima nulovanje a kako ako je fid sklopka. Nigdje nisam napisao kako ispitati "nulovanu fid zastitu"

Reply to
Drago

VRLO JEDNOSTAVNO: izmjeri napom izmeðu faze i nule... a) ako je napon jednak ili blizak nuli, "uzemljenje" ¹tima. zapravo tebi nije bitno uzemljenje nego za¹titni vodiè, OK? uzemljenje igra ulogu kod udara groma i sl. Kod TN mre¾e koja se razvila iz metode nulovanja je bitno da je za¹titni vodiè uzemljen kod trafostanice ili generatora, a ne kod tebe u stanu... U stanu je cilj da napon izmeðu nule i faze bude jednak nuli jer u tom sluèaju neæe teæi struja izmeðu nule i zemlje i neæe biti zujanja... eto!

b) ako je napon veæi od nekoliko volti znaèi da izjednaèenje potencijala vodljivih masa nije dobro izvedeno (cijevi, armature, radijatori, itd) dok to ne rije¹i¹ neæe¹ sprijeèiti niti zujanje...

ako ti je instalacija nulovana onda u stanu ima¹ osiguraèe! ako ima¹ suvremeniju instalaciju onda ti je instalirana (vrlo vjerojatno) FID sklopka...

Reply to
news

| izmjeri napom izmeðu faze i nule...

Ako sam te dobro razumio je to da unimetrom izmjerim napon.... Ja trenutno izmjerio i 228V je .... ? :-)

| ako ti je instalacija nulovana onda u stanu ima¹ osiguraèe!

Ja imam....

| ako ima¹ suvremeniju instalaciju onda ti je instalirana (vrlo vjerojatno) | FID sklopka...

Imam i to uz osigurace... 40 A... sluzi kao "limitator" poslije osiguraca...

Pozdrav....

-- Kiscina I*Q #: 127-921-678

[...]

it is I, news... pogrije¹io sam... mislio sam na napon izmeðu nule i zemlje, on mora biti 0V ili ¹to bli¾e tome... pozdrav!

Reply to
jig

| it is I, news...

OK ... :-))

| pogrije¹io sam... mislio sam na napon izmeðu nule i zemlje, on mora biti 0V | ili ¹to bli¾e tome...

Uh, e to ne znam kako cu izvesti :-/

| pozdrav!

Pozdrav....

-- Kiscina I*Q #: 127-921-678

[...]

U odgovorima na tvoje pitanje dobio si dobar broj netoènih odgovora, spomenut æu samo neke:

-Izbijanje osiguraèa kod spoja faze i uzemljenja\nule ne pokazuje postojanje uzemljenja (Pecnik)

-FID sklopka ne dokazuje postojanje uzemljenja (Stabilizator)

-FID sklopka se ispituje pritiskanjem tipke "test" na samoj sklopki (Drago)

-Mjerenje napona izmeðu nule i uzemljenja ne daje nikakav koristan podatak za tvoje potrebe (News)

-Postojanje osiguraèa nije dokaz nulovane instalacije (News)

-FID sklopka ne slu¾i kao limitator (Kiscina)

Toèan odgovor je da je tvoj problem u petlji uzemljenja (Spu¾va). Korisne podatke pogledaj na

Ako je problem antene ili kabelska, napravi izolator sa dva kondenzatora kao
Postoji moguænost posebnog naèina uzemljenja komponente koja "bruji", tako da uzemljenje spoji¹ preko slijedeæeg sklopa:

l---------l

U trenutku eventualnog proboja komponentesa ovakvim uzemljenjem na masu, diode MORAJU izdr¾ati trenutnu vrijednost struje bar 3 puta vi¹e od nazivne struje osiguraèa za dotièni strujni krug, pa savjetujem lokalnu ugradnju dodatnog automatskog osiguraèa "B" kategorije od 6A iskljuèivo za ureðaj spojen preko ovakvog uzemljenja.Napon dioda nije kritièan. Ako ima¹ receiver sa optièkim ulazom, pove¾i PC i receiver optikom i rje¹io si problem.

zujilo

na

ista

spojio

Reply to
Sinisa Platz

postojanje

(Drago)

Majstore ti si sigurno nakjukan teorijom ali siguran sam da FID nisi vidio rastavljen. U FID-u 0.5 i 0.3 ti je cista mehanika ali se zna dogoditi da na tipku izbacuje a na struju greske ne! Medjutim stvar kompliciraju FID sklopke 0.03 (30 mA) koji imaju elektroniku i to integrirce. Nazoni "Japa bar" u Cakovcu kojemu sam poslije jednog udara groma zamjenio 7 komada. A vecinu ih je tipka izbacivala.

Reply to
Drago

Ja sam u energetici od 1975 godine i NIKAD ni jedan inspektor nije isprobavao FID sklopku "test" tipkom nego diferencijalnom strujom (struja koja se kroz nulu nije vracala)

Reply to
Drago

E Drago daj ti meni reci kod otvorene FID imas koju sliku, fotku? Zanima me ona spula kroz koju prolaze vodovi 8-)... A i nije ni teorijom nakljukan jer vecina odgovora stoji (to bi znao da se kad malo igrao sa FID-om)... ZEGA

Reply to
zega

??

Reply to