majstore; ¹to je bilo...

Potpuno si u pravu kad ka¾e¹ da ¾eli¹ znati ¹to je toèno radjeno, iako ti u nekim situacijama, ako ne zna¹ puno o aparatu koji je pokvaren (bio to auto, printer, ve¹-ma¹ina il ¹togod), to neæe znaèiti puno. Druga jedna stvar, pak, je u tome da serviseri predpostavljaju da korisnik ne zna ni¹ta i onda obièno nadrobe sva¹ta pa si ti sada misli, a ako ba¹ poène¹ ispitivati detalje, onda te poènu zavlaèiti prièicama. Istina je da svatko mora cijeniti svoje znanje ali stvar je samo komercijalna. ©to ti bolju prièu proda, vi¹e mo¾e naplatiti. Inaèe servisiram raèunala i znam kak to od prilike u na¹oj bran¹i ide. Ponekad kad èujem prièe kak ljudi prolaze dodje mi da se smijem. Uglavnom, sumnjam da se i¹ta mo¾e promijeniti, sve dok majstori sami ne odluèe biti po¹teni pa reæi ¹to stvarno je i kolko ¹ta zapravo ko¹ta tako da se èovjek mo¾e orijentirati ¹to mu je isplativije ali bi tada vjerojatno veæina ostala bez posla:). Svaka èast onom malom broju njih koji prvo naprave toèno ono ¹to i ka¾u (npr. ja ne ¾elim na autoservisu promjeniti ulje, svjecice, ausupuh i brtvu glave ako sam do¹ao da mi srede gefufnu).

Reply to
fra Gerrard

:D To su one stare fore na koju oni mogu napisat cca 500kn To najcesce rade servis majstori iz bivseg sistema....

Reply to
Zvonimir Buzanic

s obzirom da je poveæi interes o kojoj se firmi radi tj o èemu se toèno radi...budem detaljnije opisao situaciju...a i konkretno o kojoj se firmi radi te èu predoèiti predraèun sa OPISOM kvara tj popravka...

a da se za info ostalih nadove¾em; da, osobno se razumijem u elektroniku(hobistièki)....a izmedju ostaloga radim privatno kao serviser raèunala i informatièke opreme te i slu¾beno u karlovaèkoj tvornici diesel motora Adriadiesel u kojoj sam jedini u odjelu informatike zadu¾en za pitanje hardwarea (pa mi je i poneki put te¾e dobiti drugo mi¹ljenje pri dijagnostici i otklanjanju kvarova)...uglavnom, nije mi strana niti mehanika jer sam odrastao uz istu, u konaènici niti sada nisam daleko od spomenute, ipak se tu proizvode diesel motori... dakle; smatram se tehnièki; koliko toliko pismenim u gotovo svim interesnim segmentima...bilo informatike, elektronike, mehanike...¹to se na krjau krajeva sjedinjuje u proizvodu tipa; PRINTER

inaæe; rijeè je o epson igliènom printeru koji eto, nisam uspio popraviti (izmedju ostaloga nisam niti adekvatno opremljen alatom za neke zahtjevnije oporavke, no nebitno)...te sam ga proslijedio u za to ovla¹teni servis (computer shop) u Ka.....gotovo monopolistièki po tom pitanju; Comel...dobro znan u Karlovcu i ¹iroj okolici... deèki iz odjela servisa su OK...i usluga je na nivou da se razumijemo..èak se niti na cijenu popravka osobno nisam ¾alio..na kraju krajeva niti se bih; ionako ide firmi na du¹u..a s obzirom koliko je hitno rje¹avanje pitanja tog printera..50-100kn vi¹e manje je neupitno...

dakle...osoba poput mene; u najmanju ruku te¹ko se mo¾e zadovoljiti odgovorom; OÈI©ÆENO od papirne pra¹ine i konfeta (od traktor papira)..POGOTOVO ...kada sam OSOBNO prije slanja u servis imao isiti printer pred sobom raskopan koji sam USPUTNO (kad je veæ otovren) i sam OÈISTIO i ispuhao od pra¹ine i konfeta....te ga natrag slo¾io i poslao u servis jer nisam uspio rije¹iti kvar; ... glava igliènog printera se nije micala lijevo-desno za vrijeme printanja...veæ je samo printao u jednu toèku...dok ako bih mu pomogao pomièuæi rukom; printer bi uredno printao...odnosno; ukoliko bih i najmanji otpor pru¾io glavi (opteretio), ista bi stala kao ukopana i printer bi dalje nastavio krèati uz zvukove sliène onima kao kada remen preskaèe (proklizava) na zupèaniku stepera ili zupèaniku ¹panera...ili kao kad dodje do proklizavanja zupèanika u prijenosu... uglavnom, primjetio sam da remen ne proklizava niti zupèanik.(èak sam i do¹panao ¹pan-zupèanik remena).veæ jednostavno steper i pri najmanjem opteretu stane i kao da vibrira na mjestu..+ / - korak-dva (oni koji ku¾e kaj su steperi znati æe o èemu govorim) a zvuk grebanja se èuje kao da zupèanici grebu jedan o drugog...a kaj je najbitnije..zupèanika na glavi (tj mehanizmu pokretanja glave) NEMA...osim onoga jedinoga na steperu i na kontra strani klizni le¾aj koji su mejdusobno povezani remenom na koji je fiksno prièvr¹èena glava...

dakle....kakvo vra¾je èi¹èenje?!?!?!

ba¹ je sad stigal printer..javljaju mi sa porte...

Reply to
GAGI-9A6AAG

"GAGI-9A6AAG" wrote

Vjerojatno preskakivanje stepera uslijed prevelikog otpora u kretanju. Uzrok otpora je najcesce smetje a drugo je nedostatak podmazivanja. Trece - krepani mis (zivinica, ne onaj od kompa :) unutar mehanizma. ali kad si ga vec ocistio onda je preostalo samo podmazivanje . ..ili nesto trece :)) To je moje skromno laicko misljenje. Uglavnom steperi kad ne mogu "obavit" posao "preskacu" korake, zvrndaju na mjestu.

Reply to
oldtimer

U hr.comp.hardver Mass prica:

Pa ta kondenzatorcina u vesmasini kosta podosta vise od 10kn... :))))

--
Biciklo lize naklonjen pod krevetom fantau diru
za svaku Novu Godinu.  By runf

                                  Damir Lukic, calypso@_MAKNIOVO_fly.srk.fer.hr
                                  a member of hr.comp.hardver FAQ-team
Reply to
calypso

U hr.comp.hardver kandinsky prica:

Ja bi to sve upakirao u ciscenje virusa 1000kn/h... :)))

Nisam ja kriv sto sredim sve u 5-10 minuta... ;) Najveca tlaka od posla ustvari, uzasno dosadno i cisti gubitak vremena, pa onda ako ce me netko tlacit i da mi je dosadno usput, onda ce i platit... :)

Naravno, ja radim cijelo vrijeme, ne koristim antiviruse i ostale gluposti kojima treba 2-3 sata da samo pregledaju komp i da bas nista ne naprave... :)))

--
Sljadoljed njusi u pilotskoj kabini divovski banderao
podriguje danima ?  By runf

                                  Damir Lukic, calypso@_MAKNIOVO_fly.srk.fer.hr
                                  a member of hr.comp.hardver FAQ-team
Reply to
calypso

Pa on se i ¾ali na specifikaciju kvara i rada na raèunu.

--
www.vikendi.net -/- www.context.cx
Reply to

moja je teorija i praxa slijedeæa:

antivirusni program slu¾i samo preventivno da se raèunalo za¹titi od ulaska virusa....a kad jednom udje(tj vi¹e njih); ukoliko ga sam AV iz prve ne locira i permanentno ne deleta...nema druge no format i reinstalacija OSa...br¾e, dinamiènije, jednostavnije...bezbolnije..jeftinije....sigurnije....

osim ako nije explicitno navedeno da je reinstalacija krajnje nepo¾eljna... recimo kod raèunala nekih firmi koje koriste neke specifiène programe èija je instalacija i registracija vi¹e no mukotrpna...

Reply to
GAGI-9A6AAG

...ahhh (lupam se dlanom po èelu) ...kako li se toga nisam sjetio :))))

¹alim se Mladene....podmazivanje tih printera mi je inaèe OBVEZNA kvartalna rutina...ali sam preventivno jo¹ malo dodatno podmazao sve klizne povr¹ine...fala bogu; ako mi tu u firmi ulja nemamo; onda nitko nema!!! :))) iako imam i specijalno sintetsko ulje za klizne povr¹ine...tako da i to otpada... jo¹ sam si i mislio bih li napisao da sam èak i podmazivao kliznu osovinu...ali kvragu reko; to se valjda podrazumijeva da jesam..tj da je to OK...ipak; to bi bilo prejednostavno :))

svejedno; dobro si uoèio ¹to nisam naveo pa se to otvorilo kao nova moguènost!

btw; kako dobri susjed? :))

Reply to
GAGI-9A6AAG

Dana Wed, 28 Mar 2007 10:28:46 +0200, "GAGI-9A6AAG" napisao/la je:

kad ja to radim, onda obavezno promjenim filc za podmazivanje osovine uz obavezno ciscenje osovine, nosaca glave i stavim specijano epson ulje u novi filc. vjerojatno tebi nisu promjenili taj filc, kao sto vecina "servisa" radi. i tako ces ti taj problem opet imati za par mjeseci jer taj filc u sebe skuplja svu prasinu koja se lijepi na ulje i ZATO ti se nosac zaglavi, zbog tog blata koje koci i kojeg mozes vidjeti po osovini (sad vise ne mozes jer su ti to izvana ocistili). pitaj ti njih zasto ti to nisu promjenili, pa ces onda vidjeti izgubljeni pogled... vjerojatno ni ne znaju da to postoji

Reply to
Spuzva

ma neee....filc je OK...osovina je bila kristalno èista i glatko je i¹lo...ma znam ja o èemu ti govori¹..ne jednom sam takve kvarove imao..ali to nije to u ovom sluèaju...101%

ja nemam specijalno EPSON ulje..ali imam specijalno fino-mehanièarsko sintetsko za podmazivanje kliznih povr¹ina...bilo kojih kombinacija; metal-metal, metal-plastika..

Reply to
GAGI-9A6AAG

MALI LEKSIKON MAJSTORSKIH IZRAZA (dopunjeno izdanje) by majstor Srele

  1. NISTA NISMO UTVRDILI - nismo ni pogledali
  2. CISCENJE - otvorili smo , pogledali , proradilo , zatvorili
3.VECI KVAR -hladan lem,osigurac 4.SKUP POPRAVAK -crko neki cihp ili je nesto puklo pa treba ljepit 5.JAKO SKUP POPRAVAK - nesto treba kupiti nema u furdi 6.NE MOZE SE POPRAVITI -staro,zamazano,smrdi,crno od gara
Reply to
Srele

LOL ..ali isitna...iako bih ja HLADAN LEM stavio tamo negdje pod 9-10. :)))

jedna skuplja radio stanica mi je 2 godine bila neuporabna zbog "hladnog lema",pro¹la bar pet servisa ...prelemio ju 123 puta..i na kraju sluèajno sku¾io da kontakt jednog flat kabliæa nije imao dobrar kontakt...a èak nije niti na momente pokazivao znakove ¾ivota dok nisam sa ¹pic-cangama stisnuo cijeli konektor.....rije¹io tako ¹to sam utaknuo U profil èeliènu ¹tipaljku :)) :((((( i :))))))

Reply to
GAGI-9A6AAG

kakva je to sreca kad proradi... ne moze se s nicim slicnim opisati, cak ni umnoskom promjera , dubine i broja hemeroida koje zaradimo trazeci kvar

pozdrav svima

Reply to
Srele

Dana Wed, 28 Mar 2007 13:44:14 +0200, "GAGI-9A6AAG" napisao/la je:

jesi ti siguran da je sve bilo ok? i kako si vidio da je filc cist? za to moras skinuti nosac glave sa osovine.

probao sam sa raznima, ili prebrzo iscure ili su pregusta pa se ne njih lijepi prasina na osovini

Reply to
Spuzva

imao..ali

hmm..¹to bi rekli ljudi; samo su budale 100% sigurne.. ali nekako sam uvjeren da je to bilo OK...osovina je bila zrcalna ali masna...a i pri pomicanju nije ostavljalo nikakve tragove (zna¹ kad iza zna ostajati crni masni trag)

Reply to
GAGI-9A6AAG

Dana Wed, 28 Mar 2007 15:15:11 +0200, "GAGI-9A6AAG" napisao/la je:

kad ima ulja, onda da. al kad ga vise nema...probaj sad nauljiti osovinu pa mici glavu, nesmije se vidjeti nikakav trag. ako se vidi - reklamiraj

Reply to
Spuzva

Dana Wed, 28 Mar 2007 15:15:11 +0200, "GAGI-9A6AAG" napisao/la je:

jos jednom: jesi skinuo nosac glave i pogledao u kakvom je stanju filc i mjedeni klizaci osovine? i moze biti jos jedan stvar, ali to sam do sada samo jedamput dozivio

- da su ti suhi lezaji u CR motoru.

Reply to
Spuzva

S gefufnom se obicno mijenja i cincilator, tesko da ce ti netko promijeniti samo gefufnu.

Reply to
F10EXX

U hr.comp.hardver Mass prica:

platio 15kn

A to kao nije puno? :))))))

--
Mlijeko gladi zajeban na maksimirskom stadionu ulozako jebe
cijeli dan ?  By runf