Kontrola mreznog napona

Ima li tko neku shemu ili za preporucit neki jeftini tester mreznog napona
koji ima funkciju loggera... dakle ustekam u uticnicu, on analizira napon
sto je moguce vecim sample rate-om, snima to u memoriju i mogu se ti
snimljeni podaci prebaciti u racunalo da bi se vidjelo kako taj napon
izgleda...
dosta bi bilo da snima 10tak minuta posto svaku vecer tocno koju minutu
poslije ponoci obavezno mi stroca ups nekoliko puta... to se desava vec oko
mjesec dana i uzasno nervira... preko noci se ponavlja vise puta a pogotovo
opet pred jutro oko 5 sati... nemam pojma sta se desava...
inace sam primjetio sa digitalcem da napon nije stabilan vec da stalno klizi
par volti oko 230V sto prije nije bio slucaj... jesenas su promjenili trafo
stanicu, bila ona klasicna na metalnoj konstrukciji sa velikim trafom, sad
su stavili kucicu i unutra valjda neku moderniju "pametnu" elektroniku koja
regulira napon koja ocito ne radi kako treba ili nije dobro podesena :-)

nemam digitalni osciloskop da ga ustekam i pustim da snima tih par minuta,
bas me zanima sta se desava s naponom u tim trenucima... kazaljkas malo
zatitra, digitalac poblesavi (pokazao mi napon od 265v u tim trenucima !!!)
tak da nikakve pomoci od voltmetara koje imam...

volio bih toe promjene nekako snimiti i dokumentirati ovima u Elektri jer ak
ih nazovem i prijavim probleme, budu dosli, fteknuli voltmetra rekli da je
sve u redu i otisli... sigurno nebudu dosli u pola noci ili dezurali do
jutra da vide sta se to po noci desava s naponom a meni nek jos nekaj zgori
doma onda bude veselja... posto je vrijeme mirno bas me zanima sta ce biti
kad dodje ljeto i krenu oluje...

pozdrav

Re: Kontrola mreznog napona

To nije jednostavno napravit kako mislis.
APC-ovi UPS ovi to imaju. Logiraju u tabelu, a iz tabele znaju nacrtat
krivulju na web sucelju.
Ali to sve sto trebas vec imas, malo truda i kalibracije, i imat ces to sa
samplingom u sekundi kojim hoces
i u gotovo neogranicenom vremenu.

Snimaj to na hard disk preko zvucne kartice.Naravno u mp3.
Trafom i potmetrom prilagodi ulazni napon line in ulaza zvucne kartice.
Nekim programom kao npr sound forge ili adobe audition, otvoris snimljeni
fajl koji je recimo cijeli dan, i na timeline
vidis amplitudu, kursorom misa mjeris koliki je kad nivo.
Naravno prije toga moras iskalibrirat da ti recimo 230v bude npr 230mV, i
onda gdje god stavis misa
i ocita recimo 190 mV to je 190v.
Ne samo da ces vidjet napon, vidjet ces i valni oblik, udare, spice,
istitravanja itd.
Sampling rate ti je tu dobar bilo koji, sto nizi koji zvucna moze to bolje,
ali bolje je dubinom 16 bita
jer 8 bita ce razlikovat 256 vrijednosti, odnosno u koracima otprilike 1V.

Re: Kontrola mreznog napona

Btw, Pero:

Re: Kontrola mreznog napona
Upotrijebi i/ili modificiraj Cirrus-ov referentni power-line meter
http://goo.gl/M0Dg5U uz kojeg dolazi free program ra?en u LabView-u, a koji

treba kalibrirani i certificirani ure?aj sa ?itabom iz Kon?arevog zavoda za
EU/CE certificiranje i kalibriranje. Ovako sa ura?ajem ra?enim u DIY oni ti
ne?e vjerovati u ispravnost podataka iz logera.

--
Stonethrower
www.dgmicrosys.com

Istina
A prije ikakvog mjerenja dobro provjeriti ku?nu instalaciju, ne jednom

oni nikad nisu krivi.
:-)

--

Re: Kontrola mreznog napona

m.. da... los spoj se upravo desi 5-10 puta i to tocno oko 0:03 poslije
ponoci :-)
pa onda u 3 u noci pa u 5 sati skoro obavezno... samo na pune sate :-)
u pola noci se gasi a u 5 se pali javna rasvjeta uz napomenu da ovih dana
izmedju Bozica i Tri kralja javna rasvjeta se nije gasila nocu a poremecaji
su se uredno desavali u to vijeme... i jos u noci se znalo desiti da pisti
ups i probudi nekoga od nas...
toga nije bilo prije nesto vise od njesec dana

Re: Kontrola mreznog napona

pa ne znam vise tocno ali nekad smo imali i mi problema s tim (davno je to
na srecu bilo) i sjecam se da je na prituzbe elektra imala neki instrument
koji je graficki prikazivao stanje napona mreze ali mislim (sory ne sjecam
se bas tocno sto das e dela godina proizvodnje) na trafou ne i kod kucene
instalacije
daj malo propitaj mozd i dalje imaju nestslicno jer i oni moraju nekako
dokazat da greska nije kod njih ako dojkde do neklog spora osobito sa vise
korisnika
Pozdrav Stjepan

Re: Kontrola mreznog napona

da Elektra ima instrument za kontrolu napona kojeg postavi u neku uticnicu i
tako snimaju promjene... vidjecu mozda budem te srece pa oni odrade snimanje
i poprave kvar...

tesko cu utvrditi raspitivajuci se kod susjeda... oni naravno ne primjete
navedene probleme jer nemaju ups uredjaje da im piskaju po noci :-)
budem kontaktirao Elektru pa cu vidjeti sta oni kazu... nocas je samo jednom
pisnuo ups u pola noci kad se ugasila javna rasvjeta... po noci nisam cuo
kao ni jutros kad se ponovo palila u 5 sati jer sam valjda dobro spavao :-)

pozdrav

Re: Kontrola mreznog napona

Re: Kontrola mreznog napona

ma sjebana opcina... prihoda niotkud, valjda stede da si isplate place... na
vlasti kradeze, naravno vecina glasala za barbiku, mamicu im...
te sve opcine treba ukinuti... od jedne opcine devedeset i neke nastalo 10
opcina od kojih zbog rente funkcioniraju samo Molve, sad vec poceo kiksati
Kalinovac zbog smanjenja rente... ostali dobivaju jos manje, mi nemamo nista
od rente... sta ce svijetliti po noci... sad stavljaju led zarulje pa su
obecali da kad sve promjene da ce svjetliti cijelu noc... zivi bili pa
vidjeli...

pozdrav

Re: Kontrola mreznog napona

Ukratko, kako to da SDP-vlast nije pohapsila kradeze lopove!?...LOL

Re: Kontrola mreznog napona

a ne sve odjednom?

Re: Kontrola mreznog napona

ma znam, mislio sam to prouciti radi sebe i da lakse predocim problem
elektrasima...

Re: Kontrola mreznog napona

Jeftinih ne. Vidio sam prekrasnih bezicnih powermetara sa bazom koja se
spaja na komp i koji mjere svasta, ali kostaju red velicine 100$

pa, ako je UPS imalo icemu, ima smart monitoring u sebi, spojis ga na komp
serijskim ili USB kablom, i onda ti komp lagano biljezi sve to. A mozda
usput skuzis i da ti UPS ima auto-test funkciju koju pokrece sam u to doba.

mozda neko trosilo se pali/gasi periodicki (npr. velika skrinja ili sl).

pa snimi filmic fottachem kaj ti unimer pokazuje :)

pa, nis te ne kosta da probas. Fino im kazes da problem dogadja sporadicno,
da je vecinu vremena ok ali tad i tad zeza, i da jel mogu vidjeti sto je.
Mozda popricas sa susjedima kakvo je njima stanje.

U svakom slucaju, ako ti nesto i zgori, zelis imati dokumentaciju da si ih
kontaktirao (e-mail?) i da su odbili to provjeriti ili da su tvrdili da je
stanje OK.  A mozda i vide problem pa ga poprave.

--
Opinions above are GNU-copylefted.

Re: Kontrola mreznog napona

imam neki retro apc sa serijskim portom :-)
isti ups radi vec duze vremena, nije auto test... stroca bezveze unutar
minute i na led zarulji se vidi lagano titranje...

nije... na toj fazi nemam nikakvih vecih trosila...

ah... nekad vec odem spavati, nekad se zagledam u tv... bas kad krene
instrument mi nije pri ruci, pokusacu uhvatiti taj trenutak... :-)

ako tako nastavi sigurno cu ih nazvati nek provjere sta se desava...

pozdrav

 U svakom slucaju, ako ti nesto i zgori, zelis imati dokumentaciju da si ih

Re: Kontrola mreznog napona

meni je apcupsd [1] sa serijskim portom na nekom prastarom APC smartupsu
(ili backupsu?) uredno u log biljezio napon itd.

Pa ti mozda to moze biti sve sto ti treba od hardvera (osim serijskog kabla
za njega, koji nije bas najnormalniji serijski kabl, ima i apcupsd
dokumentaciji sheme ovisno o modelu - ali trivijala obicno).

A jedini si na toj fazi ili?

Jesi probao mozda privremeno ga produznim kabelom prebaciti na drugu fazu, da
vidis da li to ima utjecaja?

[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Apcupsd

--
Opinions above are GNU-copylefted.

Re: Kontrola mreznog napona

pogledacu sta mogu po tom pitanju... hvala na savjetu...

na drugoj fazi imam drugo racunalo sa upsom ali nisam primjetio probleme...
problem je ocito samo s jednom fazom... mozda i trecom ali na nju ne mogu
probati jer nemam uticnica a sad da kopam po razvodnoj i prespajam da nju
isprobam nema smisla...

Re: Kontrola mreznog napona

ispolira kontakte...

ili softverski pristup ako ima pa podesi...

znao sam napamet elektrolit na APC CS350, 500, 650 i RS 800 koji je

zapisima koji je....

i zelenom ledicom u njemu....

Re: Kontrola mreznog napona

da u pravu si radi se o BK-300I... otraga ima dip prekidace za odabir
frekvencije (50/60Hz), iskljucenje buzzera (he he super stvar) i dva za
kombinacije odabira napona od 160V do 192V (sad je na 192V)...
to je pretpostavljam odabir napona okidanja koji spominjes... pretpostavljam
da snanjenje osjetljivosti nece utjecati na rad pc-a...

jos jedno pitanje... zasto mi na tom pc-u kad se prebaci u backup mode znaci
nestane struje ups jako zvrnda kao da se unutra nesti riche ko da nije dobro
pritegnuto... probao taj ups na drugom pc-u radi ok... drugi ups na tom pc-u
isto se zritava...
sumnjam u napajanje sa pasivnim pfc-om... trenutno je Chieftec GPS400...
prije je bio neki Fortron isto sa pasivnim pfc-om i isto je ups radio
nemirno...

pozdrav

Re: Kontrola mreznog napona

kako sam rekao....