HDD i "KLANKANJE" AKTUATORA?!

...zanima me;kada u hdd se èuje "klankanje" ruke nosaèa glavi,aktuatora; da li je to kvar u mehanizmu aktuatora ili elektronici hard diska??..ili neèega treèeg??

....primjetio sam da glava (kao) poku¹ava oèitati MBR diska i tu kao da "zapne" u nemoguènosti oèitavnja te kao da "resetira" aktuator koji naglo baca ruku u poèetni polo¾aj pri èemu se èuje taj "klank" ...i tako ispoèetka!

..ako je to do toga...znaæi li to da kada bih prebacio ispravne "disk-ploèe", da bi taj hard "proradio" !??!

Reply to
Gagi-9A6AAG

Hehe, imam isti problem sa mojim starim hardom...al se ne pojavljuje stalno vec prema "raspolozenju" harda.POnekad "klanka" do besvijesti, a ponekad "klankne" jednom i radi bez problema satima. Nazalost, nisam smislio suvisao nacina popravka osim ocitog ( kupio sam novi hard ).

Reply to
Pale

Vjerojatno imas WD Caviar... Ako je to slucaj stavi ga u okomit polozaj od onog u kojem sad stoji (vodoravno) i trebalo bi radit... Ako ne proradi stavi na njega hladnjak (na elektroniku, a mozes i na poklopac iznad motora gdje su ploce) onda mora radit kak spada, a ak niti onda ne proradi kak spada, recycle bin... Ja sam imao isti problem zbog pregrijavanja, pa sam to rjesio kombinacijom rjesenja i sad radi ok, a kad ponovno pocne, zovem hg-srot i kupujem novi disk....

--

--==Zec==--

"Kad bih imao talenta-imitirali bi me; kad bi me imitirali, usao bih u modu; kad bih usao u modu, jednog dana bih izasao iz mode; zato je najbolje da nemam talenta!"

Reply to
Mystique

koliki je hard? jel se mjeri u Gb ili Mb?

--

[...]

Ako se radi o IBM-u, upravo ti javlja da ide u penziju. Vec je mozda i otisao u duba dok ovo pisem :)

Ovo je hipotetsko pitanje? U stvarnosti ces tesko zamijeniti ploce. Takva operacija se mora raditi u atmosferi bez prasine i necistoca (ne znam tocno kakvo je stanje s vlagom).

--
Pozdrav!
http://www.elektronka.com/

13.9 Gb. A mozes ga mjerit i u Mb pa i u Kb ako zelis :-) WD je, ne pomaze promjena pozicije, a nisam zamjetio razliku pri razlicitim temperaturama, ali mogu pokusat ponovo...
Reply to
Pale

"> Ovo je hipotetsko pitanje? U stvarnosti ces tesko zamijeniti ploce. Takva

Kad bi bila smo prasina u pitanju bio bi to najmanji problem.Kad jednom otpustis ploce i malo zakrenes nebus ih vise nikad vratio u pocetnu poziciju i onda ce ti se glave ponasat sasvim drugacije.Ja sam se davno igro sa disketama 3,5" tako da sam ispravnu rastavio, odljepio i pomakno pa ponovo zaljepio i mos mislit kak je radila.Nije pomogo nikakav format pa ni stari nortonov diskedit sa kojim sam znao popravljat boot sektor i fat tabele.Zakljucak,treba tvornicki,nazovimo format koji ce napravit nove sektore,klustere,i.t.d.Mos mislit kak to tek ide kod diska koji ima malo vecu gustocu:):):) od jedne diskete.Taj kvar je vjerojatno neki prekid kod elektronike amoze biti i razni luftovi koji su se vremenom pojavili pa se nesto prebroji i glava udara u granicnik.Trazi polako drugi disk jer ovaj ne bu dugo.

Reply to
Kurajber

mislio sam jel manji od 1024Mb ili je veci od toga, pitam jer mi treba bilo kakav samo da ga spucam u kantu koja glumi router...

--

[...]

bla,bla....puno priæe-malo informacija.....deèki,bez ljutnje...ovo mi je jedna od dra¾ih grupa...ali malo ste mi "kilavi" u zadnje vrijeme s odgovorima...znam da se i ja sjetim pitati kojeèega....ali ja bar promislim prije no ¹to pitam....nadam se da ipak nisam jedan od onih; ...TV mi ima lo¹u sliku,jel ba¹ nu¾no u¹tekati antenu??

uglavnom...dobio sam na ovo pitanje "odgovor"...na hr.comp.hardver od calipsa...;

odgovor mi je relativno zadovoljavajuè....ali me ipak zanima odgovor sa aspekta elektronike/elektronièara(iako je hardver u uskoj vezi sa elektronikom :) ) ..iz ovog odgovora koji mi je calipso dao...opet mi nije jasno jeli taj kvar elektronièke naravi(kvar elektronike kontrolera i sl.) ili mehanièke(fizièko o¹teèenje diska)...¹to zapravo sve upuèuje na to!

fala na odgovoru.... bok..

Reply to
Gagi-9A6AAG

Aaa, tako... Ma skuzio sam ja da bi ga ti otkupio/uzeo od mene, ali jos uvijek mi dobro sluzi, koristim ga kao prijenosni medij ( citaj: ustekam ga kod bilo koga, nakrcam filmovima i muzikom i nosim kuci ). Za takvu namjenu je savrsen, malo klanka ali pretrpim tih 5-6 minuta klankanja, a ustedi mi masu cd/dvd-ova.

Reply to
Pale

Je ,kad znas sta onda pitas,ja recimo znam radit ali filozofija mi lose lezi.

A da odes na tv.satelitska,tam imas par likova koji ama bas sve znaju:):):)

I kad sam 90% uvjeren u gresku ne mogu sa sigurnoscu tvrdit da je to dok ne otklonim kvar.

To sigurno bu proradilo,jos stavis od 100GB i 4 i imas 800:):):) A jos bolje ak izaberes neki SCI disk

Sad se smo bacis na poso,zaboravio si pitat calipsa kak da razmaknes glave dok bus ubacivo ploce da ih ne polomis:):):)

Volio bih vidit kak to sve radi na kraju price.Nemrem vjerovat,na 100 a mozda i

1000 ing. usavrasava takove stvati, a pojedinci sipaju i slazu ko iz rukava.
Reply to
Kurajber

me

rec da

aspekta

dok bus ubacivo ploce da ih ne polomis:):):)

:) )

kvar

mehanièke(fizièko

mozda i 1000 ing. usavrasava takove stvati, a pojedinci

Potpuno se slazem.... Kad disk jednom rastavis, pozdravi se s njim osim ako nemas posebnu komoru iz koje je isisana sva prasina i zrak...

--

[...]

ZRAK??? ..kaj se to radi u VAKUMU?? :))

znam da je rijeè o 100%CLEAN ROOM...ali da je to ujedno i ZRAKOPRAZNI prostor....fakat prvi put èujem! :))

Reply to
Gagi-9A6AAG

jedna

cut

i 1000 ing. usavrasava takove stvati, a pojedinci

a dobro Kurjaberu...kaj se kura¾i¹....pa nisam ja ni¹ta lo¹e mislio....èak sam to i napomenuo...

PA PITAM UPRAVO ZATO ©TO NE ZNAM!!!!

gle...ja nisam jedan od onih pametnjakovièa koji vole SOLITI!!

Reply to
Gagi-9A6AAG

Kad rastavis disk, lagano mos cut kako posauga zrak unutra cim odsarafis prvi saraf...

--

[...]

..misli¹ kako se dihtung odljepljuje!!

gle...siguran sam da nije u vakumu.....pogledaj si malo diskove koji imaju negdje u nekom èo¹ku perforirani poklopac koji je s unutarnje strane za¹tièen filter papirom(kao "japanski papir") ...kako je moguèe u tom monovolumenu onda izvesti vakum...NEMA TEORIJE!!

a nisam ni bio lijen....evo,imam iza sebe nekih 30-tak "neispravnih" diskova...pa sam uzeo par onih koji imaju pokopac koji dihta...i probao tvoju teoriju...a da budem jo¹ 100% postotnije siguran...namazao sam rub neoprenskim ljepilom i odmah od¹erafio jedan ¹eraf......neopren nije ni "mrdnuo" !!! ...a da je bilo vakuma..ne da bi ga zbu¹ilo..nego bi sa unutarnje strane i neoprenski balonèiæ nastao!!

iako ne tvrdim da niti jedan od proizvoðaèa ne radi hddove sa diskovima u vakumu....pa ipak ostavljam mjesta i tvojoj teoriji

eee, i jo¹ jedna stvar....za¹to onda ako je u vakumu......u nekim hddovima ima u diskovnom volumenu postavljen u jedan od èo¹kova silca gel jastuèiæ??

Reply to
Gagi-9A6AAG

Mislim da sam ti vec negdje odgovorio da sam davno eksperimentiro sa dva ili tri diska i cim otpustis ploce i samo malo zakrenes BIOS(komp)ga vise ne kuzi znaci da na jednoj od ploca valjda postoje neki podaci kao na modemu eeprom za prepoznavanje pa shodno tome ne mos sa njim nista radit.Evo primjer:Nedavno sam imo 3 DVD-a(ista) i iso sam jedan flesat ali glupi softver je to radio 2 put i sj..o fles.Po restartu je bio mrtav ni komp ga ni htio prepoznat,eject isto ni radio,flesanje vise ni prolazilo jer ni postojo, i ja probam restart sa drugim.Dignem exe za flas i prije entera prestekam ovaj sje.ani.sve je uredno odradio samo kad sam skuzio da planira drugi pokusaj flesanja ja sam ubo reset.Poslje sam sva tri sredio jer sam pronaso gresku na laseru.E a disk mislim ima taj (recimo flash) na samim plocama,logicki sta ce mu cip kad ima tolko memorije.Probaj samo otpustit,zakrenit plocu i dotegnut pa mi javi rezultat,ja nemam disk na lageru ni jedan za eksperimente.

Reply to
Kurajber

[...]

eto...ovo je bio veæ konstruktivniji odgovor..tj "dodatak"...i ba¹ budem probao "riskirati" jedan disk....ahhh....80gb Maxtor....jedan vi¹e-manje...koga briga dok se ima!! :))

budem ti ba¹ javio!!!

Reply to
Gagi-9A6AAG

Bas me zivo interesira,ali mislim da sam bio u pravu 99%.Cak sam zakljucio zasto diskete 5/25" puno dugotrajnije od 3/5",jer imaju probusenu rupu znaci disk je ful iz komada i nema sanse da se pomakne pocetak zapisa, dok 3,5 je sastavljena iz dva djela koja su medjusobno zaljepljena(metalni sa rupom i plasticni za zapis)pa se ta disketa kod vise ful formata jednostavno pomakne(zakrene)i glave vise ne znaju gdje je pocetak pa shodno tome i dobiju krive podatke sto zbuni procesor i pojavi se ispis na monitoru sharing violation(mislim).Probo sam novu disketu odljepit i pomaknut pa ponovo zaljepit,ne mos nista vise sa njom napravit samo ju bacit.Znaci samo otpusti ploce i malo zakreni,prije tog pothvata pokusaj sa flomacom zabiljezit kak je stajala, pa poslje pokusaj vratit u sadasnju fazu.

Reply to
Kurajber