hlaðenje hdd-a u satelitskom receiveru

©tovani elektronièari,

Evo nabavio sam HDD za DM7000 (satelitski receiver), koji se voli grijati pa mi palo na pamet da mu sredim neko hlaðenje. Za poèetak stavio sam Y kabel koji dijeli struju s HDD-a na HDD i ventilator od procesora (neki nekori¹teni iz ormara, za PC procesor). To radi, naravno, no buèno, onda sam ubacio i jedan potenciometar s kojim mogu fino namje¹tati vrtnju ventilatora - rezultat je da se sad ventialtor vi¹e ne èuje. Ok, to se moglo rije¹iti i spajanjem ventilatora na 5V ali eto, tro¹im neku kablariju koja mi ne treba pa zato. Da ne bi bilo zabune, taj potenciometar je gotov proizvod, ne znam ja to sam napraviti :) E sad, ono ¹to mene muèi je èinjenica ¹to ventilator radi stalno, i kad hdd ne radi, pa me zanima mo¾e li se smisliti ne¹to ¹to bi palilo/gasilo ventilator ovisno o temperaturi? Npr. ako je temperatura >45°c onda se pali a ako je

Reply to
Grunf

pa

ventilator

naravno,

namje¹tati

sam

hdd

pali

imam

Ako poma¾e, na ovom linku je pdf koji prikazuje unutra¹njost receivera.

Grunf

"Grunf"

Gle ne ide to tako. Pitanje koje pita¹ poèetnici u elektronici rje¹avaju na puno naèina a za biti poèetnik kojem se dade pomoæi ipak treba ne¹to znati. Svi oni jako dobro se koriste googlom. Shodno pokazanom sa tvoje strane ja ti preporuèam da proda¹ taj disk koji si nabavio i stavi¹ 2,5 inèni HDD za laptope. Kupi kabal koji pa¹e sa obiènog ATA na onaj za laptop diskove, ko¹ta cca 20Kn. Jo¹ æe ti eventualno trebati kakav nosaè da ga fino prièvrsti¹ i to je to. hardovi za LAP se puno manje griju.

Reply to
miha

na

znati.

Sve to stoji, ali hdd sam dobio a love za 2.5" nemam pa mi je potrebno ne¹to da ga hladi. Svejedno hvala

Reply to
Grunf

jel moze sreci gdje si nabavio receiver i koja je cijena? bas bih si kupio tako nesto. hvala

Reply to
chicha

Receiver je kupljen prije cca godinu i par mjeseci tako da ne znam trenutne cifre, svrati na hr.rec.tv.satelitska uvijek netko prodaje

Reply to
Grunf

Taj receiver ti se vise ne proizvodi zamjenio ga je puno skuplji DM7025.

Reply to
RockyO

"Grunf"

Bez obzira na to. trebalo bi biti gotovih temperaturno kontroliranih ventilatora za raèunalne kompnente. Pogledaj u duæanima tipa Links, oni prodaju takve igraèke. Osim toga ventilatori ti napuhavaju i uvlaèe pra¹inu u ureðaje a po meni to nije dobro pa ti je realno gledano najbolje tra¾iti

2.5" HDD ili neki stari 3,5" Seagate V ( V je rimski 5) oni su bili jako tihi i malo su se grijali. Ima takvih i novih modela samo ja ih ne znam.
Reply to
miha

Dana Tue, 25 Apr 2006 09:31:57 +0200, Grunf napisao/la si:

mozes staviti neki komad al lima ili cu lima izmedju gornje ploce diska i poklopca. tako ce ti cijeli poklopac biti hladnjak za disk:)

Reply to
Spuzva

©to se tièe rupica, ima na limu na poklopcu i boènih proreza, nije to toliki problem. Vjerojatno si u pravu s ovim isprekidanim radom ventilatora, ali mogu ga s potenciometrom "smanjiti" da se ne èuje, tako da mi je to ok. Samo ¹to ja ne bi htio da radi non-stop, nego da malo i odmara :) ©to se tièe ploèe, hdd nije tako blizu poklopca, mo¾da ima 1 cm razmaka. ©to u tom sluèaju?

Hvala

Reply to
Grunf

Slicno rjesenje nalazi se u ATX napajanjima za komp. Tamo je stavljen komparator sa NTC ili PTC otpornikom u jednoj grani, a sluzi kao temperaturno osjetilo. Povecanjem temperature raste broj okretaja ventilatora. U ATX napajanji je izvedeno da se vent stalno okrece, makar sporo ako je napajanje relativno hladno. Dalo bi se sloziti da se ispod npr

35°C uopce ne pali. Treba se poigrati komparatorom. Postoje ventilatori koju su tanki svega 1cm, pa cak i manje (ali su skuplji). Drugo rjesenje je bocno postavljenje manjeg (ili vise njih) vent.

Pozdrav!

-Rio-

PS. Stavio sam malu slikicu na binse, fan speed control iz ATXa.

Reply to
-Rio-

npr

vent.

Ovo je super! Hvala ti puno. To sa atx napajanjem nisam imao pojma, jedno æu raskopati (kad ga nabavim) pa to èudo izvuæi. Kako bi se dalo napraviti da se gasi na manje od 35°c, jel to neki problem? Ili, ako si u Zagrebu ili u Zadru ako ima¹ volje da ti to fino napravi¹, da se gasi a ja platim :)

Reply to
Grunf

Pisem iz ravne Podravine, tocnije Koprivnice. Takav komparator ti nije problem napraviti. Stavit cu ti shemu na binse. U ATX napajanjima (ali nazalost ne svima - pogotovo ne ona starija) je stavljena samo kontrola brzine. Pogledaj binse, sad cu staviti neku shemu i malo ju opisati.... Pozdrav!

Reply to
-Rio-

Off topic, ali nisam znao da nas jo¹ ima :)

Kre¹o

Reply to
Technology-freak.com

U poruci: e2kj9e$7ks$ snipped-for-privacy@ss408.t-com.hr, Grunf je napisao/la:

/cut/ : p.s. pasivni hladnjaci ne dolaze u obzir jer za to nema mjesta u : receiveru :( : : hvala na pomoæi!

Stavio sam jednu shemu na bisne. Provjereno radi.

Kako se HDD vise grije, tako ce se vent brze vrtjeti. Mozes podesavati kolko da se brzo maks vrti, itd.

Ako nisi spretan s lemilicom, javi se na mail, pa cemo se dogovoriti.

-- Tihomir Krizan

Reply to
..:: Tihi ::..

U poruci: e2r15g$pga$ snipped-for-privacy@ss408.t-com.hr, Technology-freak.com je napisao/la:

: Off topic, ali nisam znao da nas jo¹ ima :)

Ima nas, ima. :)

Znam jos dvoje koji prate grupu. Prije su se tu i tam javljali, al u zadnje vrijeme jako rijetko.

-- Tihomir Krizan

Reply to
..:: Tihi ::..

Dana Wed, 26 Apr 2006 12:38:01 +0200, Grunf napisao/la si:

ali nemas gore, a topli zrak ti se dize gore i tu stoji i tako ti grije disk. ventilatorom ces taj zrak samo mjesati

Vjerojatno si u pravu s ovim isprekidanim radom ventilatora, ali

zasto? njemu to nimalo ne smeta, kupi neki sa kuglicnim lezajima, i smanji mu brzinu otpornikom. al opet napominjem, to ti nece bas puno pomoci

komad aluminija ili bakra.

Reply to
Spuzva

Dana Wed, 26 Apr 2006 15:16:29 +0200, Grunf napisao/la si:

rijetko koje napajanje to ima. ja cu ti ih dati par desetina komada, pa ti vidi jel ima u kojem od tih:)

Reply to
Spuzva