hdd motor

U planu mi je napraviti mini ¾iroskop. Slu¾io bi za poni¹tavanje vibracija za malu kamericu koja je vezana za vozilo. Kako mi se èini, jednostavan put do ove aparature je HDD tj. njegov disk i motorèiæ. Razmi¹ljam na postojeæi disk dodati jo¹ 2-3 radi dobivanja veæe mase. Kako se ovaj motorèiæ vrti na cca 7500o/min mislim da bi to bilo sasvim dovoljno za poni¹tavanje vibracija vozila (0-7000o/min) preko gumenih amortizera. E sad, motorèiæ, koliko sam izmjerio, radi na koji 3v, a kontroliran je preko ploèe HDD-a. (samo indicija) Mogu li kako taj motorèiæ upogoniti preko 12V i kako smanjiti / stabilizirati napon jer se primarni napon kreæe od 0-14V, odnosno mo¾e li motorèiæ raditi na konstantnu istosmjernu struju ili je ipak ovisan o kontroleru ploèe HDD-a ?

Jel se tko zabavljao ovim motorèiæima?

THX

Reply to
.:KIZO:.

ideja odlièna, i samoga me interesirala takva ideja, pogotovo sa 10.000rpm od SCSI diskova, ali i ovi od 7200rpm bi poslu¾ili....

Reply to
Gagi-9a

Meni se èini da su to stepperi, i ne ide napajanje s obiènim DC-naponom. Zatim, taj '¾iroskop' ti mo¾e kompenzirati samo skretanje s pravocrtne putanje, ali nikako i pravocrtne 'vibracije'. E da, valjda si i mislio na 'vibracije' koje nastaju od neravne ceste itd........ Poseban problem je upravljanje takvim sklopom u zavoju.....

________
Pozdrav,
Walter
Reply to
Walter Gottwein

Reply to
.:KIZO:.

krivo o¹lo :-)

radi se o motociklu.... ne vidim problem sa upravljanjem, ipak to nije veliki ¾iroskop, dovoljno da amortizira vibracije agregata... teoretski bi ¹ljakalo - praktièki treba probat...

Reply to
.:KIZO:.

Kojeg agregata?

:-) od motocikla: 4t redni..

Reply to
.:KIZO:.

Mehanièki sustav koji bi parirao tako 'brzim' promjenama/vibracijama 4t motora? Èisto sumnjam.....