FC - max frekvencija kaveznog motora

Zanima me da li je uobièajeno kod kaveznih motora pogonjenih frekventnim pretvaraèima dizati brzinu iznad nominalne tj. 50Hz? Naime, na jednoj ploèici motora koji se nalazi u turbopuhalu, vidio sam da pi¹e da je max. brzina 3000 okr/min iz èega zakljuèujem da je motor dvopolni pa se na 50Hz vrti 3000 okr/min minus klizanje. Ispod toga na ploèici pi¹e: napon 3f, 380 - 460V, frekv: 0 - 132 Hz, a okretaji 0 - 7630Umin. Zar se neæe motor mehanièki razletiti na tim okretajima? Mo¾e poja¹njenje?

Reply to
MMA

Za¹to bi se razletio ako je netko to konstruirao i predvidio da radi na toj brzini? Naravno mo¾e biti i fake dizajn ali ne vjerujem, motori na avionima se vrte i 20000rpm pa se ne razlete :D

Reply to
mtech

ja govorim o turbopuhalu i kaveznom elektromotoru, a ne o avionu i mlaznom motoru... nisam siguran da li je podatak koji sam vidio toèan tj. mo¾da sam ne¹to pogre¹no interpretirao. ;)

Reply to
MMA

Mislio sam na klipni zvjezda-motor :D

To je druga stvar, ali ako ne¹to pi¹e zbog èega nebi bilo toèno? Pogotovo kod venta gdje je brzina okretanja bitna za brzinu strujanja zraka.

Reply to
mtech

;)

kad bih to znao, ne bih ovdje ispitivao... nekako mi se èini da se motor s le¾ajevima, namotom itd. dimenzioniranim za 3000 okr/min ne bi smio vrtiti 2.64 puta br¾e. za oèekivati je da se mehanièki ne raspadne na 1.1 ili 1.5 puta veæoj brzini, ali u ovom sluèaju... hmmm...?!

ku¾i¹, da je proizvoðaè napisao da je nominalni broj okretaja 1000000, OK, ali ovdje imam dva jako razlièita podatka o brzini.

Reply to
MMA

20000rpm ??? Jesi siguran, koji model?
Reply to
Starpox

Kada avionski klipni zvjezda-motor nakon zaleta prespoji¹ u trokut, zavrti se tom brzinom...LOL Inaèe, modelarski avio-motoriæi se i vrte nekih 15000 o/min...

Mo¾da: Motor je univerzalno proizveden, ali su selektirali dobro balansirane primjerke koje ugraðuju u ta puhala.

pa ima i na cnc obradnim centrima kavezni trofazni motor koji se vrti na 30

000 ili cak 40 000 o/m>
Reply to
lino

tor

Koliko su mene u=E8ili i iz iskustva, klasi=E8ni kavezni asinkroni motor bio smio ganjati s frekv. pretvara=E8em do nekih 70-80Hz, za 2p=3D4800rpm, zna=E8i onaj koji nije predvi=F0en za vi=B9e od 50 Hz, ali i to radi=B9 na vlastitu ruku jer sve ovisi o kvaliteti motora(rotora). Ina=E8e ako na plo=E8ici pi=B9e 7360rpm onda naravno da je motor predvi=F0e= n za to i ne znam za=B9to bi se razletio, pa kavezni motori su jedni od najrobusnijih motora.

Poz

Reply to
Nef

Da, ovisno o potrebama.

Mislim da to drugo pise na VFD-u a ne motoru i oznacava mogucnosti samoga pretvaraca.

Motor tesko (kavezno rotor je skoro pa monolit) ali ventilator bi se mogao pa o njemu zapravo ovisi max brzina.

npr...?

ne, sve o èemu pi¹em pi¹e na ploèici motora...

sla¾em se

Reply to
MMA

znam da su kavezni motori jako robusni, ali nisam se jo¹ u praksi susreo s postrojenjem koje radi na frekvenciji vi¹oj od 50Hz. zato pitam, dok mi ne ispari... :)

Reply to
MMA

primjerke koje ugraðuju

hm... klimavo

Reply to
MMA

Long, long time ago in a galaxy far, far away... Prije 20ak godina modelarski dizeli su vrtili 15ak tisuca okretaja, "glow-plug" su isli 26~30000 okretaja, razvijali cca 1KS iz zapremine

2.5cm3.... Otprilike kao kao bi stojadin imao 500KS, bez turba....
Reply to
Sinisa Platz

primjerke koje ugraðuju

Za¹to? Pa ni na jednom le¾aju ne pi¹e max. broj okretaja. Isto tako se i oni mogu selektirati za veæe brzine, zbog odstupanja u procesu proizvodnje....

Veliki su gubici pri veæim brzinama, ali su valjda zakljuèili kako je to jeftinije nego igranje sa zupèanicima/ remenima za dizanje brzine ventilatora....

Ba¹ Neki dan sam zavrtio 3F motor od pumpe elektrokovina 1,1KW, naravno samo motor bez pumpe, na 110Hz bez ikakvih problema. Znaèi vrtio se barem min 5600o/min.

Reply to
Atmel

¹to pokreæe? pumpu za ...? na koliko Hz ti inaèe radi?
Reply to
MMA

jeftinije nego igranje sa

elegantnije je... ne treba ti super-strojar u postrojenju.:)

Reply to
MMA