zakłócenia?

nawiązując do mojego wątku o diodach, obiecałem wkleić obrazek z moim
problemem - zaczynam nowy wątek...
oto i on:
http://hidusb.pl/Szumy_1.jpg
jest to sygnał na wyjściu jednego z portów '51 taktowanego 24MHz... czy Ktoś
może wyjaśnić co widać na tym rysunku? skąd się to bierze? i jak temu
zaradzić...

to nie jest zakłócenie, jak się zmniejszy podstawę czasu to widać, że to
zwykły przebieg sinusoidalny zsynchronizowany z cyklami procesora... a nie
jakieś szumy losowe...
http://hidusb.pl/Szumy_2.jpg

co jest grane? jak temu zaradzić? te skoki przy skokach sygnału to chyba od
sondy - prowizorka na kabelkach... chodzi o ten sinus... co może być grane?

Re: zakłócenia?
zasilania już nie wklejam, ale idealne 5V, żadnych szumów, na wyjściach
układów które dołączone są do tego '51 też brak zakłóceń... ciekawa
sprawa...

Re: zakłócenia?

    A te zasilanie to gdzie mierzysz, na procku, czy przy stabilizatorze,
jakieś elektrolity + 100 nF na zasilaniu procka masz? Co chcesz sterować
tymi pinami, bo jak coś niezbyt szybkiego, to jakieś kondensatory na
wyjściach do masy można dać.

Re: zakłócenia?

A gdzie podlaczyles mase tej sondy ?
Bo co jest ciekawe - ze on jest tylko w czasie 0 na wyjsciu, a nie 1.
Odwrotnie byloby uzasadnione - w stanie wyzszej impedancji moze sie
cos lapac z sasiednich obwodow.

dotknij "goracy koniec" sondy do nozki masy procesora.

No i pamietaj ze oscyloskop bywa polaczony z bolcem w gniazdku.

J.

Re: zakłócenia?

W tym miejscu nie wiem, czy sonda z prawdziwego zdarzenia, czy po prostu
kabel.
No i sądzę, że ten widoczny przebieg to jednak prostokąt ;-)

Odwrotnie też da się uzasadnić, szczególnie gdy sonda to kabel o
odpowiedniej pojemności.
Sygnał jest łapany przez pętlę pomiarową. Wstawienie dużej impedancji w
obwód (w stanie 1) razem z pojemnością kabelka tworzy filtr fdp i tego
sygnału nie przepuszcza.

Popieram.

P.G.

Re: zakłócenia?
Ja bym podłączył masę tej sondy w inne miejsce i sprawdził jak się
zmieniają te zakłócenia.

Andrzej

Re: zakłócenia?

Polecam przejC5%9BC4%87 siC4%99 do dobrej biblioteki i przeczytaC4%87=
::

Metody redukcji zakC5%82C3%B3ceC5%84 i szumC3%B3w w ukC5%82adach ele=
ktronicznych20%
Henry W. Ott

Co prawda bardziej traktuje o analogC3%B3wce, ale dokC5%82adnie, od pod=
staw,
systematycznie i kompleksowo opisuje zjawisko szumC3%B3w i przenikania20%
zakC5%82C3%B3ceC5%84.

--20%
Patryk

Site Timeline