Woda w benzynie - jak wykryć? - Page 4

Re: Woda w benzynie - jak wykryć?
Tak, jest to standardowy zestaw, opisany np. tutaj:
http://optel.pl/manual/polska/sound.htm

Z pożyczeniem dla szkoły wyższej możemy porozmawiać. Kupić zawsze można.

W. Bicz

Re: Woda w benzynie - jak wykryć?

Woda w mieszance z etanolem i benzyna w ilosci <5% ? Chyba nie
wystarczy.

Czy w ogole w takiej mieszance nie zamarznie najpierw etanol ?

J.

Re: Woda w benzynie - jak wykryć?
http://www.engineeringtoolbox.com/ethanol-water-d_989.html

Re: Woda w benzynie - jak wykryć?

Ciekawe - nie ma eutektyki ?

J.

Re: Woda w benzynie - jak wykryć?

Cząsteczki wody mają duży moment dipolowy, przez co woda
ma dużo większą stratność dielektryczną od węglowodorów
wchodzących w skład benzyny. Niestety, etanol też ma spory
moment dipolowy, ale być może dałoby się wychwycić jakieś
zależności, badając parametry elektryczne określonego obwodu.

W jego skład wejdzie kondensator z dielektrykiem cieczowym
(badanym paliwem) oraz cewka. Mierzone będą głównie straty
obwodu dla częstotliwości rezonansowej. Sama częstotliwość
rezonansowa też się będzie odrobinę zmieniać w zależności od
proporcji węglowodorów, alkoholu i wody.

Warto rozważyć wykonanie pomiarów dla kilku częstotliwości
(zmieniając cewkę) - na przykład 30 MHz i 200 MHz.

Trudno mi teraz oszacować, czy cokolwiek wyjdzie z takich
eksperymentów, być może niezbędne będą dodatkowe pomiary
wykorzystujące inne właściwości fizyczne badanych substancji.

--
Sławek

Re: Woda w benzynie - jak wykryć?
Czy już nie produkuje się papierków kobaltowych?

Re: Woda w benzynie - jak wykryć?

dyskusyjnych:i11tr2$26k$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

A gdzie je można kupić? :)

Re: Woda w benzynie - jak wykryć?
ci grup

MoBF%na zrobiE6% samemu - banaB3%, a kupiE6% chlorek kobaltu.

Re: Woda w benzynie - jak wykryć?

dyskusyjnych: snipped-for-privacy@z10g2000yqb.googlegroups.com...

Ostatnio jak dokonywałem zakupu pewnego - zupełnie nieszkodliwego (m.i. jest
w produktach dla niemowląt, sic!)  - odczynnika, to musiałem wypełniać
jakieś papierki, że to i sio - co najmniej jakbym kupował pół tony plutonu.
Więc to nie taki banał.

Re: Woda w benzynie - jak wykryć?

dyskusyjnych: snipped-for-privacy@z10g2000yqb.googlegroups.com...
Można

Jest banał, tyle że z biurokracją.
Władza musi mieć papier mówiący do jakich celów zamierzasz użyć, na
przykład, chlorek sodu.

--
DJ

Re: Woda w benzynie - jak wykryć?

grup dyskusyjnych:i14m8i$7f2$ snipped-for-privacy@news.dialog.net.pl...

Jak to w jakim celu? Jako moderator! LOL

Re: Woda w benzynie - jak wykryć?

dyskusyjnych: snipped-for-privacy@z10g2000yqb.googlegroups.com...

To, że coś jest w produktach dla niemowląt nie znaczy wcale że jest to
nieszkodliwe... Szkodliwość zależy bowiem od stężenia. A w sklepie
chemicznym kupowałeś chyba coś stężonego, nie?

Nawiasem mówiąc wypicie dużej ilości czystej wody jest bardzo szkodliwe.

Re: Woda w benzynie - jak wykryć?

dyskusyjnych: snipped-for-privacy@poczta.onet.pl...

Oj Pszemol, stężone bywają różne ciekawe rzeczy - na przykład taki etanol,
50%, straszna trucizna to jest. Straszna.

Węgiel, antracyt, to prawie 100% węgiel, stężony jak cholera. Benzyna - toż
to dopiero jest niebezpieczna, stężona, mieszanina różnych związków
organicznych! (Czy na stacji paliw wypełniasz formularz jakiś?!)

O tym że woda jest stężona - to pewnie sam wiesz. (Przy okazji, powielasz
mit o możliwości zatrucia się wodą - znasz jakikolwiek udokumentowany
przypadek? Teoretycznie można wskutek hiperwentylacji umrzeć - czyli nie
oddychaj za głęboko!)

Głupota przepisów sprowadza się do tego, że nijak nie jest powiązany z
RID/ADR. Ale to tak na marginesie i zupełnie niepotrzebne, bo pewnie sam
wiesz co i jak i nawet dlaczego.

Re: Woda w benzynie - jak wykryć?

Czego to dowodzi? Jesteś pewny że rozumiesz co napisałem?

Napisz mi co to za substancję kupowałeś - porozmawiamy o stężeniach...

Sugerujesz że można wypić 2-3 litry wody duszkiem i nic Ci nie będzie? :-)

Przepisy mają stanowić pewne uogólnienie i jeśli znajdziesz jakiś
szczególny przypadek w którym się nie sprawdzają to nie znaczy
że udowodniłeś ich niepotrzebność w ogólności...

Re: Woda w benzynie - jak wykryć?

Wyrzygasz, wyszczasz i możesz pić dalej
Wody tyle nigdy nie próbowałem pić, ale piwa owszem, a to prawie sama woda z
niewielka domieszką innych substancji
10 litrów piwa na dzień nie jest jakimś wielkim wyczynem, a był czas, ze co
parę dni takie ilości konsumowałem

Re: Woda w benzynie - jak wykryć?

Leszek Biały, gdy papież wezwał go do wzięcia udziału w wyprawie krzyżowej,
odpowiedział, że on by bardzo chętnie, bo aż go ręce świerzbią by bić
niewiernego, ale do Ziemi Świętej udać się nie może, bo tam piwa nie mają,
a on do picia wody nie przywykł. Papież prośbę uwzględnił, słowiańskie
obyczaje uszanował. Widać z tego, że jednak piwo i woda, to nie to samo.

Re: Woda w benzynie - jak wykryć?

Jak wyrzygasz to się już nie liczy, bo nie masz w organiźmie.
Równie dobrze możesz argumentować że możesz zjeść
śmiertelną dawkę trucizny i potem połowę wyrzygać i przeżyć.

Skoro traktujesz to humorystycznie i mi nie wierzysz na słowo
to może przeczytaj to i uwierz mi, że nadmiarem wody
się możesz zatruć i to bardzo łatwo, jeśli tylko chcesz:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Przewodnienie_hipotoniczne

Re: Woda w benzynie - jak wykryć?

Może gdyby tak czymś popijać dla obniżenia stężenia, to człowiek się nie
zatruje?

Re: Woda w benzynie - jak wykryć?

Raczej rozpuscic cos w wodzie (jak rozumiem chodzi o destylowana)

Po prostu oba plyny beda dazyc do wyrownani 'stezenia' rozpuszczonych soli
(glownie). A ze w ciele masz duz rozpuszczonych rzeczy a w destylowanej nie,
to wyssie ci wszelkie zyciodajne sole mineralne.

Dlatego indianie zawsze pija wode z czyms. obojetne, maniok, liscie (napar)
cokolwiek byle nie sama wode. U nich dochodzi duze parowanie. Dlatego tez my
pijemy wode mineralna na powietrzu

Re: Woda w benzynie - jak wykryć?

Normalna destylowana jest co prawda niezdrowa, ale nie za bardzo. Może
prowadzić do zgonu tylko wtedy, gdy się nic innego nie pije i nie je. W
szczególności duże ilości (n litrów, n >> 1). Woda czysta (np. używana w
reaktorach atomowych) jest bardzo niezdrowa i może powodować
podrażnienie skóry i naskórków.
Szkodliwość dwuwodorku tlenu objawia się w wysokich temperaturach, gdzie
przez pot wydalana jest duża ilość minerałów. W szczególności brak NaCl
powoduje pragnienie. Człowiek pije i jest coraz bardziej spragniony i w
końcu może wziąć i zejść. Dlatego należy jeść sól w upały.