VHDL vs. Verilog - lu?ny temat

Jakie jest Wasze zdanie? Ja jestem zwolennikiem VHDL. Dlaczego? Ano dlatego, że jest to forma opisu sprzętowego, która jest zaliczana do tzw. "strong typed language". I na poziomie syntezy nie pozwoli np. na przypisanie wartości z szyny a(n:0) do szyny b(m:0) (m=/=n). Nie zezwoli też VHDL na inkrementowanie sygnału wyjściowego - jest to w pełni logiczne. W Verilogu takie "numery" są możliwe, ale potem debugowanie tego burdelu to już inna bajka...

Reply to
stchebel

W Verilogu obecnie istnieją techniki zapewniania jakości kodu którym się nie śniło w VHDLu.

Verilog jest gówniany, ale okazało się że silne typowanie to nie wszystko. Obecnie VHDL jest w tyle.

Reply to
Sebastian Biały

Jakie? Wal konkretami!!

Być może masz rację. Możesz dać jakiś przykład?

jasne że tak!! a <= b or c; Byle burok zrozumie o co chodzi. A teraz zapisz to samo w Verilogu. Jak notacji "krzakowej" ktoś nie pamięta, to poopa blada.

Uzasadnij!!

Obecnie VHDL jest w tyle.

Uzasadnij!!

Reply to
stchebel

A ja mam serdecznie dość VHDL. Dłubę się już z jednym projektem od dłuższego czasu i rzygać mi się chce przy każdym podejściu. Żeby tylko to skończyć i nigdy więcej nie wracać. Wiem, że języki opisu sprzętu w niektórych zastosowaniach są bezkonkurencyjne, ale chyba jednak wolę pozostać na ziemi i przy C/ASM.

Reply to
Jakub Rakus

Mam podobne wrażenia :)

Reply to
Mario

Przykład praktyczny: Poważna firma tworzyła swoje IPCore przez lata w VHDL . Od pewnego czasu byli zmuszeni się przesiąść na Verilog. Co dla dużej firmy nie jest takie proste... Setki IPCore, testów itp. Po prostu wymusił to rynek.

Tak więc rada dla młodych modelarzy, którzy chcą pracować w poważnych firmach: nie zawracajcie sobie głowy VHDL.

MiSter

Reply to
MiSter

Użytkownik "Mario" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mf9qfm$mi4$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl... W dniu 2015-03-29 o 20:39, Jakub Rakus pisze:

Panowie, ale porownujecie jablka z koszulami.

To nie ma nic wspolnego, poza tym ze nazywa sie "jezyk".

Bez VHDL/Veriloga nie bedzie procesow, na ktorych mozna by ten ASM/C uprawiac :-)

W dniu 2015-03-30 o 12:40, J.F. pisze:

No więc to jest o tym, że wolę prasować koszule niż zrywać jabłka :)

No bez przesady. W wielu projektach mam procesorki i przetworniki A/D i wystarczy. A w innych muszę użyć FPGA i robię to z lekkim obrzydzeniem :)

Reply to
Mario

to bardzo ciekawe zjawisko socjotechniczne...

jedni "rodzą się z wbudowaną znajomością" VHDL inni "rodzą się z wbudowaną znajomością" Veriloga a trzecia połowa "rodzi się nie rozumiejąc żadnego"...

to bardzo ciekawe, te skupiska idiotyzmów (piszę o książce o VHDL) są dla niektórych z po jasne i oczywiste... dziwna sprawa...

Reply to
platformowe głupki

Użytkownik "Mario" napisał w wiadomości grup W dniu 2015-03-30 o 12:40, J.F. pisze:

Ale ja o tym, ze nawet te procesorki projektowane dzis z uzyciem VHDL. Zabraknie specjalistow, to zabraknie procesorow :-)

W dniu 2015-03-30 o 13:53, J.F. pisze:

Dobra, niech młodzi próbują w tym znaleźć przyjemność :)

Reply to
Mario

A co niektórzy całe życie spędza nie rozumiejąc niczego.

Reply to
Mario