STM32 - CubeMX, lwIP oraz ENC28J60

Jakoś tak się złożyło, że do tej pory nie miałem bliżej do czynienia z rodziną STM32. Zaczynałem od AVR-ów, potem przerzuciłem się na PIC32 (i to na ich robię większość projektów) w międzyczasie przyglądając się też rodzinie 8051. Teraz jednak postanowiłem nadrobić zaległości.

Opierając się na materiałach ze strony Forbot skonfigurowałem środowisko złożone z CubeMX (program do graficznego konfigurowania i generowania projektów), System Workbench (IDE oparte na Eclipse) oraz bibliotek HAL.

Z tego co widzę CubeMX pozwala na naprawdę rozbudowaną konfigurację peryferiów, sygnałów zegarowych itp. Jest także sekcja "Middlewares", która pozwala dodać do projektu gotowe, wstępnie skonfigurowane biblioteki, jak FatFS czy FreRTOS. Jest też stos lwIP. Problem polega na tym, że opcja jego dodania pojawia się tylko po wybraniu mikrokontrolera posiadającego wbudowany sterownik Ethernetu z interfejsem RMII/MII. Ja jednak w paru projektach chciałbym skorzystać ze starego, dobrego ENC28J60 - mniej ścieżek, łatwiejszy projekt PCB i brak szybkich sygnałów.

Istnieje jakiś sposób, żeby wytłumaczyć CubeMX, że powinien dodać lwIP, pozwalając na podpięcie sterownika ENC28J60? Czy też wszystko trzeba będzie robić ręcznie?

Reply to
Atlantis

W dniu 19.06.2018 o 11:14, Atlantis pisze:

System Workbench miało jeszcze jakiś sens jakieś 1,5 roku temu. Ale teraz jest True Studio, dla STM32 bezpłatne w pełnej wersji, z bajerami w stylu trace, rtos-aware-debugging itd. Działa "od strzału" pod każdym systemem operacyjnym, bez jakiejś rzeźby z konfigurowaniem programatorów i debagerów.

Trzeba ręcznie, Cube generuje kod tylko do tego co jest w procku, nie na zewnątrz.

Reply to
Jakub Rakus