Phreaking, urmety, darmofon, KF, bekacz itd ;)

Cześć.

Może nie wszyscy jeszcze widzieli więc polecam zerknąć:

Link bezpośredni:

W komentarzach pojawił się natomiast bardzo ciekwy link do *ksiązki* na ten temat:

Dziwna, ale bardzo interesująca. Polecam.

Reply to
Sebastian Biały

eeee tam, głupota... zhakowanie najnowszego ifona - to dopiero ciekawostka...

Reply to
denat 'POPIS/EU

cfelonko.eu: co za bezmózgi tęby kretynowaty debil przecież cały świat wie, że ifony to pracują na androidzie a zhakować androida to nawet dzieci w żłobku potrafią, co za cymbał, głupek i tępy bezmózg...

Reply to
denat 'POPIS/EU

Książkę napisał jeden z naszych grupowiczów (ale nie wiem, czy mogę wskazać kto) :)

Reply to
Adam Wysocki

No to ciekawe :) Przeczytałem już ponad połowę, nie wiedziałem że taka wojna była w świadku krótkofalarskim.

Reply to
Janusz

Moja pierwsza sesja nasłuchowa na 3.5MHz zakończyła się znalezieniem dwóch kolesi rzucających mięsem w siebie. Takie szczęście.

A obecnie jest tak że jak wyciągniesz antenę CB to znajdziesz:

a) kolesia co czyta biblię i szczególnie uwielbia fragmenty o tym jak miłosierny Bóg nas zmieli, podpali, pożre itd, takie apokalipsyczne klimaty.

b) co najmniej nastu kierowców tirów którzy puszczają w eter "zajebisty kawałek" co leci w radiu, pechowo to prawie zawsze disco polo.

c) Kolesia co beeeeeczy i meeeeczy. Całymi godzinami.

d) Jednostki heteronormatywne we wszelakich pojazdach którzy wtrącają się do kazdej rozmowy "no, k..a, jeb...ć Ci h..u ?

e) "Koledzy a gdzie Zagórska jest?" bo nawigacji jeszcze nie wymyślono

f) Bardzo miłego człowieka ktory kazdemu co pyta miło odpowiada jakie sa warunki pod warunkiem że jest z właściwej strony rzeki i ma właściwa gwarę

I jeszcze cala masa zaobserwowanych probemów z okolic szeroko pojętej kultury w eterze. Nawet 10 lat temu na CB było klimatyczniej.Na KF nie bylem nascie lat i nie wiem co tam teraz jest, ale bawiłem się niedawno radiem na 175MHz i dowiedzialem się że jestem h..em po minucie rozmowy z grzecznym zapytaniem czy mi radio nie piszczy bo to chiński złom.

Sam nie wiem, może już nie warto robić kursu/licencji KF, elektronike do odbioru od kHz do GHz mozna kupic za 30zł i po zrobieniu anteny nasłuch gotowy a eter pełen interesujacych sygnałów nie mających (na szczęście) wiele wspólnego z białkiem.

Reply to
Sebastian Biały

g) spamerów nadających z "taśmy", reklamujących swoje usługi holowania, awaryjnego odpalania, dowożenia paliwa itp

Reply to
Czarek

Czy ja wiem... w samochodzie mam CB na #19 (zawsze włączone) i jedyne co słyszę to kierowców (oczywiście z adekwatnym słownictwem), czasami spamerskie automaty oraz jednego faceta, który powtarza, że za darmo wykona fellatio. Po innych kanałach niż 19 nie chodzę, choć może warto poskanować. Natomiast rzeczywiście słychać, że ruch na #19 jest mniejszy niż chociażby 5 lat temu. Pewnie yanosiki wypierają.

Antenę 2m / 70cm na samochodzie też mam, duobander przerobiony na 12V (co nie było proste, bo nagłe odłączenie zasilania czasem powodowało usunięcie pamięci i trzeba było to obejść) też jest i czeka na założenie, ale jakoś nie mam specjalnie motywacji. Może trzeba to zrobić dopóki jest jeszcze z kim na pasmach gadać.

Gdzie Ty mieszkasz, że takie indywidua znajdujesz?

~10 lat temu odpaliłem sobie na bazie CB i znalazłem jakieś towarzystwo bodajże na #7. Wydawali się normalni.

~20 lat temu CB tętniło życiem, głównie na #28 ale nie tylko.

Czasem sobie skanuję KF i wydaje się normalnie, jak zawsze. Trochę titawy, trochę cyfry, trochę fonii. Inna sprawa że nie mam dobrego sprzętu na KF, więc odbiór jest adekwatnie słaby.

Co jest w okolicy 175 MHz?

Czy warto... jeśli kogoś interesuje szeroko pojęte krótkofalarstwo to pewnie warto, w innym razie raczej nie widzę sensu.

Sygnały białkowe też są różne. Nie musisz przecież rozmawiać na fonii. Chociażby QRSS na 136 kHz wygląda obiecująco.

Inna sprawa że jeszcze 20, 30 lat i może się okazać, że na KF nie będzie z kim gadać. Choć może się mylę, może zostaną pasjonaci.

Reply to
Adam Wysocki

W dniu 2018-06-25 o 19:22, Janusz pisze:

- i co ten krótkofalarski świadek zeznał?

Reply to
BaSk

Na CB mozna spotkać wielu pytających o drogę i korki, więc możliwe że pozostaną sami o możliwościach intelektualnych nie pozwalających na obsługę smartfona i ludzie cierpiący na potrzebę mówienia o niczym.

W okolicy najważniejszego odcinka S86. Codziennie pcham się tamtędy do pracy, z radiem. Niestety zatrzęsienie świrów dotyczy bardziej godzin południowych kiedy się naprawdę wszystkim nudzi.

Oczywiście 145 ;)

Znajomy krótkofalarz znalazł jakiś rok temu stację na 3.5 która okresowo, ale przez spory czas nadawała naprzemiennie FUCK,FUCK,FUCK albo automatycznie jakieś teksty literackie bez sensu. Kultura na morsie nawet upadła ;) Albo numbering station ;)

E tam. Raczej ochroniarze :D

Reply to
Sebastian Biały

Może się okazać, że masz rację...

No tak, to trochę zmienia ;) Pytałeś, czy radio nie piszczy, podając znak? Czy nie masz licencji?

Krótkofalowcy są wyczuleni na osoby bez licencji na pasmach. Inna sprawa, że zgodnie z przepisami nie wolno im z nimi rozmawiać.

W sumie każde hobby ma swoją specyfikę. Mam wrażenie, że krótkofalarstwo przyciąga średnio więcej popaprańców niż inne hobby. Nie mam pojęcia z czego to wynika.

Praca to co innego, mi chodzi o amatorów :)

Reply to
Adam Wysocki

Oni tez nie podawali ;)

Nie mam. Musialem naprawić baterię po zalaniu a że nie mialem wtedy odbiornika SDR to nie było jak sprawdzić czy stawia nośna.

E tam, obecnie czasem zaglądam na pasma amatorskie w miare jak moja żałosna antena na 2 drutach coś złapie szukając jakiś ciekawych transmisji cyfrowych. Może na tych magicznych ciagle jest po staremu, ale na pasmach gdzie sięgają zwykłe dwuzakresowe radia od chińczyka nie ma żadnych zasad.

Zobacz:

80zł z przesyłką. Absurd. I co gorsza działa. I co jeszcze gorsze da się ponoć przeprogramować na szersze zakresy.

Gdzieś czytałem że prawdopodobieństwo uszkodzenia psychiki rośnie z inteligencją.

A ten 60-latek w garniturze to nie amator ;) ?

Reply to
Sebastian Biały

W dniu 2018-06-27 o 16:17, BaSk pisze:

Była wojna między starymi i nowymi, poszło o CB i zasady na pasmach, bekacz starych zagłuszał, nowi także ale słabi byli, trzeba poczytać bo to za dużo pisania aby tu opowiadać.

Reply to
Janusz

Nie szukałem prawde mówiąc w tym kierunku, o tego typu zabawkach dowiedzialem się dopiero niedawno.

raczej chodzi mi o to czy słychać dobrze a nie czy coś. To że coś emituje to ja widzę na swr.

To nie kwestia wiary, tylko nauki:

A jak nie ma ;)?

Wydawalo mi się że Motorola ma jakąs konkretna częstotliwość "wykupioną" na której może działać swoimi radiami bez licencji. Potem rozmawiałem gdzieś na poczatku 200x roku ze znajomym co prawcował w jednej z firm ochraniarkich i powiedział ze z powodu tłoku konkurencji w eterze przechodza na pasma sasiednie bo znalezli dostawce w chinach co im te radia dostarcza na inne f.

Na ile to legalne nie wiem i co to za f nie wiem. Tak tylko mi się przypomnialo że obecnie eter należy do sprytnych.

Powiedz to kierowcom tirów którzy mikrofony zazwyczaj trzymają w gardle. Ponadto jak prawdiłowo trzymac mikrofon to zaobserwuj ochraniarzy w supermarketach, nalezy zrobić taki "fikusny" ruch radiem łamiąc sobie nadgarstek, antena w dół i uderzeniem w zęby. Do dzisiaj nie wiem o co chodzi ale od razu +2 do ważności, razem z garniturem to już +7 ;)

Reply to
Sebastian Biały

Mówisz, że piraci wyparli krótkofalowców?

Mam, kupiłem jakiś czas temu z ciekawości. Działa. Fakt, że działa tak, jak można się spodziewać za 80 zł, ale gdzieśtam się dowołasz i coś usłyszysz...

Tylko czy krótkofalowcy są przeciętnie bardziej inteligentni niż ogół populacji? Raczej nie zauważyłem... (nie zauważyłem też, żeby mniej)

Też racja :)

Reply to
Adam Wysocki

Tak było już 10 lat temu.

Czasem rozmawiając z niektórymi ludźmi przez telefon chciałbym, żeby takie kursy były także dla nich.

Faktycznie, SR5W wyłączony. Pozostaje SR5U (Ursus) i okoliczny SR5R (Pruszków)... z kolei na 70cm jest ich trochę. Ciekawe czemu.

CTCSS nie jest wprowadzone po to, żeby blokować przemienniki przed amatorami tylko przed zakłóceniami...

Od dawna zastanawiam się nad kupieniem porządnego radia na KF, ale:

a) nie mam teraz dobrego QTH ani miejsca na montaż anteny (mam na balkonie miniwhipa na KF)

b) mam Degena, do którego wystarczy dorobić filtry wejściowe, żeby lepiej działał

c) boję się, że to byłaby kolejna zabawka, która stałaby i zbierała kurz tak, jak robią to inne radia (ten Degen i radio na 2m / 70cm)

Reply to
Adam Wysocki

Jest jeszcze PMR 154:

Adam Wysocki