Różnicówka a TN-C

Órzytkownik "Marcin Wasilewski" napisał:

ło rany, słyf brak, skont się tacy debile biorą?:O) gdyby "bolec" był podłaczony z zerem z pominięciem róznicufki to mógłby cię kopnąć sam "bolec" i róznicufka by pszed tym nie zabezpieczała!:O) zresztą co z głupkiem będe gadał, poczytaj sobie literaturę głupkuf, czyli normy elektryczne, tam dokładnie się dowiesz że tak się jej nie podłącza i dlaczego, oraz jak to się robić powinno prawidłowo, czyli taj jak napisałem na początku:O)

Reply to
Pa pa5merf

Użytkownik "Pa pa5merf" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:4c222b2c$2$17091$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Poweidział "Pa pa5merf" patrząc w lustro.

A jak różnicówki nie będzie wcale i upali się przewód PEN to wtedy cię bolec nie kopnie? Też cię kopnie. Normy się zmieniają, a instalacje wykonane wg starych norm zostają. Odpowiedz na jedno proste pytanie: w jaki sposób instalacja z PEN i bez różnicówki jest bezpieczniejsza, niż z różnicówką i połączonym przewodem PE i N? Bo ja twierdzę, że jest dużo bezpieczniejsza w wielu przypadkach i TYLKO w jednym (upalenie przewodu PEN pomiędzy naszym przyłączem a rozdzielnią energetyki która jest uziemiona) jest dokładnie TAK SAMO niebezpieczna jak instalacja bez różnicówki.

Reply to
Marcin Wasilewski

Użytkownik "Pa pa5merf" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:4c222b2c$2$17091$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Poweidział "Pa pa5merf" patrząc w lustro.

A jak różnicówki nie będzie wcale i upali się przewód PEN to wtedy cię bolec nie kopnie? Też cię kopnie. Normy się zmieniają, a instalacje wykonane wg starych norm zostają. Odpowiedz na jedno proste pytanie: w jaki sposób instalacja z PEN i bez różnicówki jest bezpieczniejsza, niż z różnicówką i połączonym przewodem PE i N? Bo ja twierdzę, że z różnicówką jest dużo bezpieczniejsza w wielu przypadkach i TYLKO w jednym (upalenie przewodu PEN pomiędzy naszym przyłączem a rozdzielnią energetyki która jest uziemiona) jest dokładnie TAK SAMO niebezpieczna jak instalacja bez różnicówki.

Reply to
Marcin Wasilewski

Przypuszczam, że prawidłowo. Możliwość uziemiania N uwarunkowana jest obowiązującym dla danej stacji trafo systemem ochrony zerowanie/uziemianie.

Teraz sie o tym zapomina, czego uczono dawniej w technikach. ZE na moim terenie również zdaje się nie zwracać na to uwagi, a potem mamy takie kwiatki, że ziemią płyną prądy różnicowe, a różnicówki wyłączają ludziom się same (nawet po odcięciu N i fazy za różnicówką). Nie wspomnę już o możliwości rażenia kogoś podczas kąpieli, gdy jego posiadłość znajduje się na takim terenie (np. moja).

Reply to
guest
Órzytkownik "Marcin Wasilewski" napisał:

tu nie ma znaczenia czy tfoim zdaniem bezpieczeństfo się zwiększy czy nie, po prostu faktem jest ze w takich warunkach rużnicufka nie spełnia sfoich funkcji i w zasadzie daje tylko złudne poczucie bezpieczeństfa, konic kropka:O)

Reply to
Pa pa5merf

Użytkownik "Pa pa5merf" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:4c235898$1$17091$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Buaha... idź ty lepiej na drzewo swoje anteny robić i energię z powietrza łapać.

Reply to
Marcin Wasilewski
Órzytkownik "Marcin Wasilewski" napisał:

ooo, widzę że trafiłęm na jakiegoś strasznie sflustrowanego mojego fana, będącego na bierząco w moich starych aktywnosciach sieciowych, wybacz, ale to jusz tfuj problem:O) natomiast ja o tobie nic nie wiem, najwidoczniej nic wartego uwagi w życiu nie napisałeś, dla mnie jsteś kimś kto nawet różnicufki podłączyc nie potrafi, co nie stanowi problemu dla pierwszego lepszego elektryka, a co dopiero elektronika:O) doradzasz bzdury i naciągasz pytającego na bezsensowne koszta!:O(

Reply to
Pa pa5merf

Użytkownik "Pa pa5merf" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:4c24cd1b$0$17100$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Fana?.... LOL Zwyczajnie taki idiota co pisze "jusz", "tfuj" i "różnicufka" sam rzuca się w oczy.

Sam doradzasz bzdury, bo normy mówią jedynie o tym, że nie wolno stosować urządzeń rozłączających przewody ochronne. Piszesz o normach, a sam ich nie znasz.

Reply to
Marcin Wasilewski
Órzytkownik "Marcin Wasilewski" napisał:

ja nic o rozłączaniu pszewoduf ochronnych nie pisałem, widocznie masz problemy z czytaniem nie tylko norm!:O)

Reply to
Pa pa5merf

Użytkownik "Pa pa5merf" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:4c2798ba$0$17102$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Z czytaniem twoich postów. Co to jest np. "pszewoduf"? Bo szukałem w różnych słownikach i nie znalazłem. A poza tym EOT głąbie. Jak już skończysz podstawówkę i nauczysz się pisać w sposób przypominający j. polski, to możemy wtedy podyskutować.

Reply to
Marcin Wasilewski

In news:i087a0$l5$ snipped-for-privacy@news.task.gda.pl, Marcin Wasilewski snipped-for-privacy@adres.pewnie.je.st> nabazgrał:

(ciap)

On potrafi, ale tylko wtedy jak ma konkretny problem, ot taki gatunek się wykarmiło odpadami radioaktywnymi.

;-)

Reply to
Włodzimierz Wojtiuk
Órzytkownik "Marcin Wasilewski" napisał:

jesteś kolejnym pełoskim idiotą z SB, nic nie kumasz, czytac nie umiesz, do fszystkiego potszebujesz słownikuf i wikipedi, pewnie w hebrajskim i radzieckim, chociasz i z nich nie potrafisz kożystać, nie masz pojęcia o czym ktoś pisze a sie wypowiadasz, jak tfoje wypociny pokazują to nawet nie ty bo za głupi jesteś, gotowe teksty ci centrala z moskfy pszysyła, jesteś głupi i masz fszy na pempku, kończ i wstydu oszczeńć pajacu!:O)

Reply to
Pa pa5merf