reduktor szumu analizuje CD krella

Pamiętam jak czytałem o tym krelu w gazecie gdy się pojawił na rynku. To sobie obejrzałem. Może kogoś też zainteresuje:

robot

Po raz pierwszy odniosłem wrażenie że p. Krzysztof pomieszał obiektywizm z "dryfem w stronę audiofilskiego bełkotu"

Jak dla mnie zbyt zdawkowo potraktował tę wielotranzystorową konstrukcję...

Nie przekonuje mnie że ilośc magicznie przeszła w jakość (głównie zmniejszenie szumów).

Włodek

188 tranzystorow ... przegiecie ?

No coz

-zadnych kondensatorow w torze audio ... ale czy to az tak wielka zaleta ?

-na oko - nie widze sprzezen zwrotnych.

-konstrukcja bardzo rozbudowana ... ciekawe, czy to ma zalety, czy raczej kumuluje wady z kazdego stopnia ?

-to rownolegle laczenie tranzystorow ... czy to naprawde poprawia szumy ? a jesli nie wprost ... to moze chodzi o uzycie malych tranzystorow, ktore troche lepsze niz duze, ale jeden nie wystarczy...

Nie.

Zapewne wewnętrzne w każdym stopniu.

:)

Tak. Ale bodaj o 3 dB zaledwie.

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5043293056$ snipped-for-privacy@squadack.com... Hello J.F., Friday, April 19, 2019, 12:39:49 PM, you wrote: [...]

Czy aby na pewno ?

Bo jak pomyslec ... cztery rownolegle polaczone tranzystory, czy jeden o 4x wiekszej powierzchni krzemu ... gdzie tu roznica ?

W dniu 2019-04-19 o 12:39, J.F. pisze:

Zazwyczaj w "świecie audio" takie konstrukcje robi się metodą prób i błędów i odsłuchując jak to brzmi. Bo czasami nagle coś zaczyna ładniej brzmieć, pomimo tego, że nie jesteś w stanie tego wytłumaczyć teoretycznie. Oraz na bazie wieloletniego doświadczenia swojego i innych. Płytkie sprzężenie zwrotne było często stosowane, a nawet modne.

Reply to
robot

użytkownik J.F. napisał:

Wczoraj wypatrzyłem nowy chłyt maketingowy na all. Myjka niemiecka. Aha czyli nie chińska czyli dobra, lepsza od chińskiej.

Myk polega na tym, że sprzedawca dla uwiarygodnienia zakłada stronę na serwerze DE, tam smaruje opis bleble ble.

User wklepuje nazwę firmy i wyskakuje mu xxxx.de, tyle że w danych kontaktowych jest adres PL:)

Działa? Działa!

I OT. Chłyty maketingowe VS rzeczywistość.

Braster co to raka wykrywa.

Skuteczność potwierdzona klinicznie Urządzenie medyczne Braster powstało przy współpracy z polskimi specjalistami wywodzącymi się z najlepszych ośrodków badawczych. Dzięki ich wiedzy m.in. w zakresie technologii ciekłokrystalicznych, optoelektroniki, czy sztucznej inteligencji mogliśmy stworzyć system ble ble ble

Z onetu: Jednak Braster od zawsze podkreśla, że urządzenie, które oferuje, nie jest urządzeniem diagnostycznym, a badanie z jego użyciem powinno być traktowane jako uzupełniające dostępne metody. Prof. dr hab. Jacek Jassem, prezes Polskiej Ligi Walki z Rakiem, w przesłanym nam komentarzu tłumaczy, że "metody termograficzne, zarówno zdalne, jak i oparte na ciekłych kryształach umarły w onkologii śmiercią naturalną około 30 lat temu, głównie z powodu dramatycznie niskiej czułości".

Działa? Działa! Byłe łośków nie brakowało i będzie gitowo.

Reply to
bytomir.kwasokarbonyl

Jarku, bodaj u Rydzewskiego w Oscyloskopach z 1982 roku było to opisane. Zabij - po prawie 40 latach nie pamiętam szczegółów.

Wiem, że stosowano właśnie w oscyloskopach różne sztuczki z dodatkowymi tranzystorami na poszerzenie pasma, zmniejszenie szumów, kompensację dryftów temperaturowych przy przebiegach wolnozmiennych itd. Weź pod uwagę, że to oscyloskopy mają dziwne wzmacniacze od DC do bardzo wysoka z mikroskopijnymi szumami i skrajnie dobrymi parametrami.

Pamiętam, że książkę oglądałem z wypiekami, jak nastolatek ostry świerszczyk. To było moje źródło inspiracji na długie lata.

Od razu mi się skojarzyło, jak się na przerwie w szkole chodziło do kibla oglądać grupowo Gołe Baby (albo u wujka/cioci, jak wyszli gdzieś i kuzyni zapuszczali wideo...), już nawet nie dochodziłem, skąd wzięte, to elektronika aż tak działa? :) Potwierdziłbym :) Jak się czytało o superheterodynach, obiorze sygnałów z kosmosu, itd... Chyba rozumiem to uczucie :)

Reply to
HF5BS

Czy można ujać to w ten sposób:

- dobieramy punkt pracy optymalnie pod względem szumów powyższe nie wystarcza (powiedzmy wydajnością pradową stopnia)

- dokładamy n tranzystorów równolegle

- przy okazji poprawa liniowości (jak sensownie dobierzemy tranzystory)

:-)

Włodek

takie coś znalazłem - w sumie się zgadza:

If you put "N" transistors in parallel, you effectively put N intrinsic base resistances rbb in parallel. The rbb of the parallel assembly is the single transistor rbb, divided by N.

Since voltage noise is proportional to the square root of resistance, the noise of N transistors in parallel, equals the noise of a single transistor, divided by sqrt(N).

4 transistors in parallel --> half the noise

9 transistors in parallel --> (1/3) the noise

16 transistors in parallel --> (1/4) the noise

100 transistors in parallel --> (1/10) the noise

900 transistors in parallel --> (1/30) the noise

c.

Reply to
cezar

Cos w tym jest.

Ale ... czy wiekszy tranzystor nie bedzie mial mniejszej rbb ?

Kosztem wzmocnienia.

Noise Relations for Parallel Connected Transistors leachlegacy.ece.gatech.edu/papers/Parallel.pdf

Reply to
bytomir.kwasny