pompka wodna - Page 2

Re: pompka wodna

Zwykły wskaźnik laserowy. Trzeba im gdzieś w pobliżu zrobić widowisko
światło-dźwięk, to się posikaja ze szczęścia, a na taras nawet nie
zajrzą. Kot za plamką laserową potrafi skakać dwa metry do góry.
I jakoś mu się to nie nudzi.

Re: pompka wodna
No kurde Jaro! Pojechałeś! Lasery, to jest genialne! Za tzw. zajączkiem (z
lusterka) kod szaleje, laser to będzie jeszcze lepsze! Co prawda o
oszczędności prądu można zapomnieć, ale naprawdę niezła propozycja.

Ale gdzie takie coś laserowe kupić, jak to nazwać w googlowarce? Jakieś
słowo klucz?

Pozdrawiam. R.

Re: pompka wodna

"Wskaźnik laserowy". Cena około 5zł, może być na Allegro albo na jakimś
bazarze. Moc zwykle około 5mW, więc jeden paluszek starcza na kilkaset
godzin.

Re: pompka wodna

Raczej kiepski pomysł, kocie fontanny maja na celu głownie utrzymanie
świeżości wody poprzez filtracje i natlenienie a nie walory rozrywkowe.

Re: pompka wodna

Do zrobienia pompki potrzebujemy: silniczek, kawałek laminatu lub plexi
(coś płaskiego), jakaś okragła "obudowa" (zakrętka z butelki czy coś),
kawałek giętkiej rurki. Narzędzia : nożyczki, klej - najlepiej glue gun.

W plexi robimy dziurkę, przez którą przechodzi ośka silniczka -
silniczek przyklejamy. W nakrętce robimy dwa otwory - jeden na środku w
denku (wlot), drugi z boku (wylot) i do niego wklejamy później rurkę.
Wirniczek robimy z kawałka rurki (2cm - taki żeby bez problemu mieścił
się w nakrętce), rurkę dziurawimy w połowie na wylot i nakładamy na
ośkę. Przyklejamy nakretkę do plexi, wklejamy rurkę i gotowe. Kiedyś
popełniłem taką pompkę w wersji pływającej (do laminatu 10x10 cm
przklejony był 1cm styropian, ale musimy mieć silniczek z długą ośką -
ze starego CD) i działała świetnie.

Mirek.

Re: pompka wodna

Wiesz, ja jestem tylko prosty informatyk i nijak nie
rozumiem co Ty zrobiłeś... może jakiś obrazek?

Pozdrowienia. Krzysztof z TychĂłw.

Re: pompka wodna

To ja jestem chyba trochę skrzywiony informatyk, bo to trywialny przykład
pompki odśrodkowej spotykanej w spryskiwaczach samochodowych.
Ale ja jeszcze programistą jestem, więc cały czas kombinować muszę.......:-)

Pozdrrr...Reksio.....

Re: pompka wodna

na 12V sa pompki do wody do przyczep kempingowych. kiedys zazynalem
najtansza jaka moglem dostac (~20 ziko zdaje sie)  jako chlodzenie wodne do
kompa, dziala juz od 4V. pisalo na niej ze na 12V tylko 15 minut mozna
pompowac, ale na 6V dzialala non stop ponad rok. pozniej cos sie w niej
zepsulo, chyba lozyska bo 'stracila moc' (ale krecila sie dalej) a ja
zmienilem koncepcje podtrzymania zasilania pompki (a raczej dorobilem sie
sterty zezlomowanych ups'ow z trapezoidem na wyjsciu ;) i zmienilem na
akwariowa 220V.

p.s.
podejrzewam ze idzie dosta/wyciagnac ze zlomu samochodowego uzywane o wiele
taniej

Re: pompka wodna
Tak, masz rację są takie pompki, stosuje się je również do jachtów, ostatnio
kumpel montował, okazało się że chińszczyzna, trochę mocniej dokręcił
pierścień taki na śróbęk i ....kijowy plastik będący rurką wystającą z
silnika oczywiście puścił(!)Dziękuję za pompki okrętowe chyba że jakieś
polecane.....

Ale dzięki za pomysł! Też "+" za kreatywność. Pozdro. R.

Re: pompka wodna

http://grono.net.s3.amazonaws.com/gallery-77125849.jpg

Pompka akwariowa/fontannowa jakies 5W 220V za 25 zlotych. OBI lub inna
castorama,
ew pierwszy lepszy sklep akwarystyczny. uzywalem kiedys ciut wiekszych
aquaela -
pracuja niemal bezglosnie. no i nie musi to dzialac non-stop, mozesz zrobic
detekcje obecnosci kota który jak wiadomo jest sporym zasobnikiem ladunków
statycznych ;)

Re: pompka wodna

Cześć Bujnos, wygląda na to, że znalazłeś to czego szukałem all-in-one,
możesz powiedzieć co to jest sfotografowałeś na tym zdjęciu? Byłbym
wdzięczny za info

Pozdrawiam. R.

Re: pompka wodna

toc przecie napisalem:
"
Pompka akwariowa/fontannowa jakies 5W 220V za 25 zlotych. OBI lub inna
castorama,
ew pierwszy lepszy sklep akwarystyczny.
"
to czarne to pompka zanurzeniowa z dysza na która nasadza sie rurke fi 20 (a
wokól dyszy jakies diody podswietlajace strumyk). na drugim koncu kabla jest
wtyczka 220V. calosc pozalewana zywicami. a to biale to pudelko :).

Re: pompka wodna
toc przece pytam o producenta, ale podejrzewam, że to zakup jakiegoś
starszego modelu gardeny. mylę się?

podaj proszę firmę z łaski swojej :-)

Re: pompka wodna

tego akurat nie wiem - nie zwracam uwagi na metki bo nie niosa zadnych
przydatnych informacji
to byl albo aquael, albo cos inszego
imo analogiczne rzeczy gardeny sa dwu badz trzykrotnie drozsze, no i sadze
ze gardena nie zhanbilaby sie stworzeniem czegos co nie jest outdoor use

Site Timeline