Nieśmiertelność w nieludzkim świecie XXI wieku...

Nieśmiertelność w nieludzkim świecie XXI wieku...

Światem tym jest kiciuś zwany netbookiem.

Jak wiadomo, znudzony moja bezczynnością, opuścił mnie ostatniego dnia
gwarancji i pojechał do Czech (gdzieś w TV słyszał, że do Czech to jest
za darmo, więc pojechał, czy nawet poleciał) ale po tym, jak dowiedział
się (ma łączność ze światem po WiFi i nie tylko -- no właśnie nie wiem,
czy ma BT, bo na karcie można ustawić Enable BT) o mojej chorobie,
natychmiast do mnie powrócił, ale taki jakiś mężniejszy...

Od tamtej pory minęło sporo czasu (ponad 4 miesiące) a nowy akumulator
kiciusia (ten, z którym powrócił do mnie -- bo poleciał do Czech właśnie
z powodu dziwnego zachowania akumulatora) nie wykazuje żadnych oznak
śmiertelności czy choćby starzenia się...

-=-

To była dobra nowina. Teraz podobna, ale zła. :)
Straciłem status klienta w Erze/TMobile [muszę uważać, aby nie napisać
TeDebile] i jestem już w mBanku, a że uruchomienie karty mBankowej
profilaktycznie chciałem zacząć od innego telefonu, zauważyłem, iż
ten inny telefon, choć nie jest używany od kilku lat, nadal ma sprawny
i naładowany :) akumulator. Nie wiem, ile czasu go nie używam, ale po
nim był jakiś inny, który zamieniłem na ten, którego teraz używam na
co dzień -- więc parę latek minęło. Wkrótce spodziewam się kolejnego
telefonu. :)

-=-

Trudno zgadnąć, czy akumulator w telefonie też jest nieśmiertelny,
ale jednak trzyma co najmniej długo. Zaś sam telefon jest fajny,
ale niemal niesprawny, bo blokują się w nim klawisze. :) Kolejny
telefon też odłożyłem ze sprawnym akumulatorem -- telefon stał
się zbyt cichy i nie dało się tego ani regulować, ani czyścić...

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'

Ja tam mam starego, już ciut połamanego (rozsypał się zaczep baterii, a
nowego nie mam), Eryka R320s, nie zamieniłbym na nowoczesny telefon, mimo
jego niedogodności. Ostatnio ze 2-3 lata leżał niewykorzystany, "zgnił" mu
głośniczek, to za 5 zyla w Promaco kupiłem (wiem, że nie są najtańsi) i
bateria niezbyt już trzymała. Nową kupiłem tam gdzie głośniczek, baterię
zamocowałem przezroczystym plastrem, podłożyłem kawałek izolacji z przewodu
instalacyjnego jako dystans, bo styki baterii nie były naprzeciwko
gniazda... I wsio gra, nawet udało mi się, że to całkiem przyzwoicie wygląda
(tylko "skocz" widać), a co najważniejsze - telefon po prostu działa.
Telefonuję, odbieram, dzwoni... czegóż mi więcej trzeba? Nawet WAP nie
wykorzystuję.

Re: Nieśmiertelność w nieludzkim świecie XXI wieku ...

"L501 aneryS" 4f3cd030$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl

Telefonuję, odbieram, dzwoni... czegóż mi więcej trzeba?

Może skocza dwustronnego Ci trzeba? Bywa, iż takim można kleić niewidocznie. :)
Ja mam już 3 dobre baterie/akumulatory na zbyciu. I jeden całkiem sprawny, ale
zupełnie przestarzały telefon. Kiedyś kosztował 50 złotych. Ot -- i całe celowe
postarzanie wyrobów/produktów.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
Re: Nieśmiertelność w nieludzkim świecie XXI wieku ...

A nie powiem, bywa niekiedy, że przydałby się, jak np. timer do jajek
ustawię, żebym chcąc mieć go na widoku mógł umieścic tak, by się nie
wybabolił do wody, czy tym bardziej, gotowanych jajek, lub wręcz, na
sąsiedni palnik, który "świeci", a nic na nim nie stoi.

Byle dobry był i działał, to nawet na korbkę być moze :)

Re: Nieśmiertelność w nieludzkim świecie XXI wieku ...

"L501 aneryS" snipped-for-privacy@news.home.net.pl

żebym chcąc mieć go na widoku mógł umieścic tak, by
sąsiedni palnik, który "świeci", a nic na nim nie

Ja mam tajmer w kuchence gazowej. Zegarek&tajmer.
Zegarek jest nadzwyczaj dokładny, ale resetuje go
każdy, nawet chwilowy brak zasilania, a zasilany
jest czym? Napięciem ze ściany -- 230 Voltami...

ale zupełnie przestarzały telefon. Kiedyś kosztował 50

Na korbkę mam latarkę. Kosztowała 6 złotych, ma 2 LEDki,
akumulatorek (latarka świeci także bez kręcenia) a zapłaciłem
za nią Skarbonką w Auchan i wziąłem na nią fakturę. Zaś na tej
skarbonce pieniądze pojawiły się dzięki kupnie spodni -- po
16.99 za sztukę. :)

Ciekawe, czy to dynamo mogłoby dawać 5 V i jakiś
solidny prąd rzędu 1 ampera -- do celów wiadomych. :)

-=-

Teraz chyba mam jeszcze malutki akumulatorek od słuchawkomikrofonu
BT -- połamałem to coś przez nieuwagę i rozerwałem przewody, którymi
była połączona słuchawka z resztą. Resztę rozebrałem, ale obudowa
słuchawki wydaje się być nierozbieralna całością. Nie widzę śladu
klejenia czy zgrzewania plastyku...

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
Re: Nieśmiertelność w nieludzkim świecie XXI wieku ...

Pewnie tak, jakby z jakiejś wiertary odpowienio rozkręconej to popędzić,
inna sprawa, jak długo to "dymanko" by wytrzymało taki ukad :)
Myslałem też o induktorze telefonicznym, to już deczko solidniejsza
konstrukcja... Ale też, czy by wytrzymało? (tekstolitową zębatkę mogę
wymieniać).

Teraz tak to potrafią, że nie widać.

Re: Nieśmiertelność w nieludzkim świecie XXI wieku ...

"Eneuel Leszek Ciszewski" jhk9d1$6c9$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl

Niestety latarka nie nadaje się na przeróbkę -- wewnątrz jest
zbyt... Hm... Jakby to określić... Zbyt wąsko specjalizowana.
[gówniana po prostu] Ale świeci jako latarka dobrze. Na dodatek
dwie LEDki dają na ścianie nie dwie plamy, ale jedną, tak jakby
świeciły w jeden ,,punkt'' -- w pewnym sensie niezależnie od
odległości, bo od pół metra widać jedną plamę, zaś po
dziesięciu metrach już niewiele widać.

Na oko daje pół wata. Jako zasilacz raczej nie nadaje się.
Ale do ćwiczenia palców rąk (w czasie stania w korku
ulicznym) i jako zwykła latarka bez baterii -- może być. :)

-=-

Carrefour sprzedaje za niecała dychę 16 AA lub 16 AAA.
Alkaliczne AA wg Carrefoura mają 2550 mAh. IMO dużo.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
Re: Nieśmiertelność w nieludzkim świecie XXI wieku ...

http://www.youtube.com/watch?v=QPPW8KM7eEU

Tam jest mowa o Apple i procesie sądowym o baterie w ipodach. Prawdopodobnie
celowo blokowanych.

Re: Nieśmiertelność w nieludzkim świecie XXI wieku ...

"Lelek@" jhkteb$7df$ snipped-for-privacy@opal.futuro.pl

Trudno znaleźć kogoś, kto nie oglądał tego filmu.

W łazience i w WC mam halogenowe żarówki, które włączam codziennie -- jak
to w WC i łazience. Z pięciu, jakie tam są, jedna przepaliła się po około
6 latach i została wymieniona na taką samą, pozostałe świeciły 11 lat,
teraz dwie z nich (sprawne -- być może właśnie ta nowa, o ile 5 lat to
nówka) ustąpiły miejsca -- innej żarówce halogenowej i multiLEDce.

IMO w żarówkowym spisku nie chodziło ograniczenie żywotności żarówki,
ale o zwiększenie jej wydajności kosztem żywotności.

Co komu po żarówce z remizy -- cóż z tego, że świeci ponad 100 lat,
skoro prawie wcale nie daje światła.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
Re: Nieśmiertelność w nieludzkim świecie XXI wieku ...

Na tamte czasy dawała światła wystarczająco dużo i przy monopolu taka
żarówka by była utrapieniem :-)

Re: Nieśmiertelność w nieludzkim świecie XXI wieku ...

"Lelek@" jhl11h$ek5$ snipped-for-privacy@opal.futuro.pl

prawie wcale nie daje światła.

by była utrapieniem :-)

Weź żarówkę na 240 woltów i podłącz do 220 woltów.
A jeszcze lepiej weź żarówkę na 230 woltów i podłącz ją do
24 woltów.  Będzie niemal wieczna -- tyle, że światła da niewiele.

Jak Philips mógł uczestniczyć w tych spiskach, skoro jego żarówki
w mojej łazience (i w WC) świecą ponad 11 lat -- oczywiście nie
24 godziny na dobę.

Ponoć żarówki w kinowych projektorach filmowych nie mogły zdzierżyć
nawet jednego filmu -- ale za to były jasne i wydajne.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
Re: Nieśmiertelność w nieludzkim świecie XXI wieku ...

Główną przyczyną śmierci żarówek jest ich włączanie (no tak: główną
przyczyną rozwodów są małżeństwa :) )
Żarówka włączona raz będzie świeciła kilkukrotnie dłużej niż deklarowany
czas producenta.
Czas 1000h (ten standardowy) uwzględnia włączania.

--
Desoft

Re: Nieśmiertelność w nieludzkim świecie XXI wieku ...

"Desoft" jhl7jt$72e$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl

rozwodów są małżeństwa :) )

Tak -- im przewodnik zimniejszy, tym stawia mniejszy opór,
zatem zimna żarówka bierze na siebie znacznie większy prąd
(więcej amperów) niż żarówka gorąca.

producenta.

Żarówka to oporowy drut rozgrzewany do białości.
Ten drut paruje -- stając się coraz cieńszym.
Halogenowa żarówka potrafi odbierać wyparowany
wolfram i regenerować się.

-=-

Moje (o których pisałem) są włączane ze 20 razy dziennie,

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
Re: Nieśmiertelność w nieludzkim świec ie XXI wieku...
Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:
[..]

podłącz licznik czasu pracy, myślę że dobowo nie świecą więcej niż
30min
co po 11 latach daje ponad 2000h świecenia. Stare mogły tyle mieć
jeszcze zanim dopracowali ich żywotność.
[..]

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

Tak nawiasem mowiac to niedawno liczylem koszt uzywania zarowki, i mi
wyszlo ze optymalna zywotnosc to powinna byc ok 300h. przy dluzszym zarowki
tansze, ale prad drozszy.
Wzory z wiki, koszt zarowki przyjalem na 2 zl - daje sie to zrobic za 1 zl
jak to jeszcze w sklepach bywa, czy to jest wyprzedaz ?

J.

Re: Nieśmiertelność w nieludzkim świecie XXI wieku ...

"AlexY" rmq%q.189957$ snipped-for-privacy@newsfe18.ams

11 latach daje ponad 2000h świecenia. Stare mogły

W łazience to raczej 3 godziny dziennie. A i w WC trzeba trochę poświecić.
Trochę do tego, co robić należy w WC używając sedesu, trochę do sprzątania
WC, trochę do innych celów. Mam tam kosz na białe brudne rzeczy -- sama
obsługa tegoż kosza trwa sporo. W WC jest całkiem duża umywalka (tak duża,
jakie kiedyś montowano w łazienkach) więc czasami tam myję się -- na
przykład wtedy, gdy łazienkowa umywalka jest zalana jakimś czyścidłem...

Szacuję raczej -- w WC 4 tysiące (jedna dziennie) godzin a w łazience
12 tysięcy (trzy dziennie) godzin.

-=-

Rzekome celowe ograniczenia żywotności żarówki sięgają czasów
zdecydowanie wcześniejszych niż wiadomy przełom tysiącleci.

-=-

Licznik czasu? Zagotowanie jednego litra wody w elektrycznym czajniku
Zelmera trwa 3 minuty i 19 sekund. Licznikiem jest stoper w zegarku,
wodę zmierzyłem wagą (1001 gramów z dokładnością 1 grama) a moc
czajnika pokazywał watomierz -- zwykle od 1996 W do 1998 W, ale
szczytowo nawet 2044 W.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
Re: Nieśmiertelność w nieludzkim świec ie XXI wieku...
Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:
[..]

Ale nie od początku halogeny produkowano, pierwsze żarówki też były
trwałe, założę się że z halogenami była taka sama historia.

[..]
--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: Nieśmiertelność w nieludzkim świecie XXI wieku ...

"AlexY" JpD%q.136544$ snipped-for-privacy@newsfe20.ams

założę się że z halogenami była taka sama historia.

Halogeny właśnie po to zaczęto produkować, aby żarówki długo świeciły.

Jak już napisałem -- halogenowa żarówka odzyskuje wolfram z gazu,
w którym świeci włókno jej wolframowe. Włożono dużo pracy w to, aby
wydłużyć czas życia żarówki -- kosztem stałej temperatury i stałego
natężenia światła. Później produkowano także żarówki halogenowe
zdatne do ściemniania, czyli włożono jeszcze więcej wysiłku.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
Re: Nieśmiertelność w nieludzkim świecie XXI wieku...
założę się że z halogenami była taka sama historia.

A wlozono dlatego, ze podniesiono temperature zeby polepszyc wydajnosc i
kolor.

J.

Re: Nieśmiertelność w nieludzkim świecie XXI wieku...
Hello AlexY,

Halogeny z natury są nietrwałe :( Wyższą sprawność osiągnięto poprzez
zwiekszenie temperatury włókna a to da się zrobić tylko poprzez
zmniejszenie jego średnicy. Cykl halogenkowy - owszem - odtwarza
włókno w miejscach gdzie jest najcieńsze i najgorętsze ale jest to
wolfram o innej strukturze niż oryginalna - zrekrystalizowanej.

Zresztą - weź sobie nową i używaną długo żarówkę samochodową pod lupę
- będziesz zdziwiony, że stare włótko jeszcze swieci.