minister walczy z .. pralkami - Page 9

Re: minister walczy z .. pralkami
Hello Jacek,

Dobrze. A co zrobisz z pracownikami zwolnionymi z fabryki pralek?
Dwukrotne wydłużenie okresu eksploatacji pralek, to zmniejszenie
popytu na nie.

Re: minister walczy z .. pralkami

Nic nie zrobię. Niech się sami martwią :) Jak się komuna nie podobała to
teraz trzeba być konsekwentnym :)
--
Jacek

Re: minister walczy z .. pralkami
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w

A ktos sie pyta co sie stalo z robotnikami z Zerania ?
Duzy zwiazek to sie moze i pyta, ale szewcy wygineli, repasacje
ponczoch wyginely.

Skoro "lepsza pralka jest droga" .. to znaczy ze przy jej produkcji
jest jeszcze wiecej pracy, choc moze to byc praca w innych branzach.

J.

Re: minister walczy z .. pralkami
Hello J.F,

Nie tak - nie myl produkcji z usługami. Szewcy i zegarmistrze nie tyle
wyginęli, co ustaliła się inna równowaga - jednak nadal funkcjonują.

Repasacja pończoch to była jakaś koszmarna, komunistyczna przypadłość,
która i tak o wiele za długo żyła.

Jarku, rozejrzyj się po świecie - nie ma pracy. Ja od ponad dwóch lat
znalazłem tylko jednego chętnego do zatrudnienia wąsko
specjalizowanego i mocno przestarzalego elektronika z odzysku :(

Re: minister walczy z .. pralkami
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w

A czemu nie ? Praca to praca, szczegolnie ze pralki beda wymagaly
serwisu :-)

Maszynki do tego kto robil ? Zgnily zachodni kapitalizm ?
Czyli i u nich byla repasacja, az sie okazalo ze taniej wyprodukowac
nowe niz naprawic stare :-)
I zamiast dwoch repasantek mamy jednego konserwatora.

Romanie - praca jest. Jest tyle rzeczy ktore bylyby przydatne i bym je
sobie kupil ale nikt nie robi.
Tylko trzy niuanse:
-jakbym sam chcial robic, to pare lat czytania dokumentacji, a w
miedzyczasie kto inny zrobi.
-mialbym ograniczony zbyt - tu trzeba wyjsc na caly swiat, to koszty
projektu sie rozloza.
-no i musisz miec odpowiednie kwalifikacje: skosne oczy, znajomosc
chinskiego, i chec przekwalifikowania sie na programiste :-)

Choc kazde takie urzadzenie ma dzis impulsowy zasilacz ..

J.

Re: minister walczy z .. pralkami
Hello J.F,

Dła młodych. Choć i to niekoniecznie.

20 lat byłem programistą - wystarczy. Za młodu się do C nie
przekonałem, to na starość tym bardziej mi się to nie uda.

Ale wiesz - ze specami od zasilaczy to tak jak z zegarmistrzami - jeden
wystarczy na baaardzo duży obszar.

Re: minister walczy z .. pralkami

Ale zobacz ile tego jest - komorka, dwie ladowarki, telewizor,
komputer, laptop (ten ma ze cztery), dvd, mp3, nawigacja, telefon,
terminal do neostrady - a co chwila nowy  model, kazdy trzeba jakos
zaprojektowac.

A dobrego "prostownika" do samochodu nie ma, albo jest nieprzyzwoicie
drogi :-)

J.

Re: minister walczy z .. pralkami
Hello J.F,

Teraz komórki mają jednolite ładowarki...

Jasne. A teraz policz, ile nowych modeli sprzętu rocznie w Polsce
powstaje. Kilkaset? To starczy dla dwóch...

A propos, to mam projekt takiego "prostownika" - 60A chwilowo. Z
objętości w okolicach puszki piwa.

Re: minister walczy z .. pralkami
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w
Hello J.F,

Ale ile tego jest.
A co model to projekt plytki, badania, CE ..

No przeciez pisalem ze trzeba umiec po chinsku :-)

Ale nie produkujesz, nie sprzedajesz, tylko narzekasz na bezrobocie
:-)

J.

Re: minister walczy z .. pralkami
Hello J.F,

Taż piszę - jednolite. Nie ma potrzeby tworzenia kolejnych modeli
ładowarek.

Na nauke chińskiego jestem zdecydowanie za stary. Poza tym
tam też są fachowcy, którzy chą swój ryż jeść...

Ponieważ z samej zasady nie mógłbym na tym przyczepić CE. "Prostownik"
z prądem 60A? Tym spawać można...

Re: minister walczy z .. pralkami

Nie ma potrzeby, ale sa tworzone. Co chwila inna.

Prostownik rozruchowy.

J.

Re: minister walczy z .. pralkami
Hello J.F.,

Ostatnie podrygi zdechłej ostrygi.

Wiem, jak to nazwać. Ale przez CE nie przepchnę.

Re: minister walczy z .. pralkami

Dlaczego nie mialbys przepchnac ?

Chyba ze emituje za duzo .. wtedy pozostaje poszukac w normach czy nie ma
ulgi na zasilacze przemyslowe :-)

J.

Re: minister walczy z .. pralkami
Hello J.F.,

Nie emituje. Jest to po prostu urządzenie niebezpieczne dla
użytkownika. Nie znam metody, która zapobiegłaby powstaniu
niebezpiecznego łuku podczas przypadkowego zwarcia końcówek.

Re: minister walczy z .. pralkami
A jako zestaw do samodzielnego montazu, tez potrzeba CE?

Tomek

Re: minister walczy z .. pralkami
Hello Tom,

A potrafisz uruchomić przetwornicę o mocy 1kW bez oscyloskopu? I
weźmiesz odpowiedzialność jak klient sobie krzywdę zrobi przy
uruchamianiu?

Re: minister walczy z .. pralkami

napisaC5%82(a):

87% CE. "Prostownik"
Ale to jC4%85 sprzedawaj jako zmontowany moduC5%82 uruchomiony
ale bez obudowy :)
-- =

Pozdr
JanuszK

Re: minister walczy z .. pralkami
Hello janusz_kk1,

Pozostaje drugie pytanie...

Re: minister walczy z .. pralkami

napisaC5%82(a):

Rozumiem ciC4%99, zarobek taki sobie a odpowiedzialnoC5%9BC4%87 spora=

chociaC5%BC sC4%85 tacy ktC3%B3rzy siC4%99 nie bojC4%85 :)
http://allegro.pl/regulator-obrotow-silnika-wiertarki-do-3kw-i1725066201 =
.html
http://allegro.pl/regulator-obrotow-wiertarki-do-2-5kw-230v-1-f-i1736139 =
008.html

nawet C5%BCadnych ostrzeC5%BCeC5%84 nie dajC4%85, pewnie bC4%99dC4%
85% w instrukcji.
ChociaC5%BC w naszym piC4%99knym kraju moC5%BCna mieC4%87 kC5%82opo=
ty za nic, przykC5%82ad
to sprawa z tC4%85 solC4%85 azotowC4%85 ktC3%B3rC4%85 ten szaleniec=
 z norwegi kupiC5%82 we  =

wrocC5%82awiu,
sprzedawcy z tego powodu policja i chyba abw zrobili kipisz w domu
jakby C5%9Brodkami wybuchowymi handlowaC5%82. Chory kraj.

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: minister walczy z .. pralkami
Hello janusz_kk1,

http://allegro.pl/regulator-obrotow-wiertarki-do-2-5kw-230v-1-f-i1736139008.html

Albo i nie...

Za komuny nie było Internetu i można było swobodnie czystą saletrę
kupić...