ladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebooka - Page 2

Re: ladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebooka

Eee tam elektronice ... zarowke szeregowo podlaczyc :-)

J.

Re: ladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebooka
W dniu piątek, 26 października 2012 08:33:41 UTC+2 użytkownik J.F. na
pisał:

Nic żarówka nie da bo jak zacznie spadać prąd ładowania to na nie
j będzie coraz mniejszy spadek napięcia. W efekcie napięcie na akumul
atorze wzrośnie ponad 15V. Konsekwencje są znane i dobrze udokumentowan
e odmową wymiany tak uszkodzonego akumulatora jeśli ma gwarancję.

[...]

To rozwiązanie widziałem na wopowskich - w tamtych czasach - powt
(punktach obserwacji wzrokowo technicznej). Akumulatory rozruchowe
agregatów prądotwórczych były w ten sposób doładowywane 24 godziny na
dobę. Musiano bardzo często uzupełniać wodę destylowaną, bo gotowały
się te akumulatory, że hej.

--
rry

Re: ladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebooka
W dniu czwartek, 25 października 2012 01:06:54 UTC+2 użytkownik AlexY n
apisał:

15V troszeczkę za dużo. Prąd 1/10 pojemności ok. Ale której pojem
ności. Tej z nalepki czy rzeczywistej. W akumulatorze co ma na etykiecie
60Ah pod koniec jego życia może być 10Ah albo i mniej. I wystarcza to
 na odpalenie pełnosprawnego silnika przy dodatnich temperaturach. Taki a
kumulator trzeba by ładować prądem ok 1A a nie 6 jak by wynikało z
etykiety. Pojemność rozładowanego akumulatora nigdy nie jest znana. C
zyli nie wiadomo jakim prądem ładować przez 10 godzin. Współczesn
e akumulatory rozruchowe ładuje się ze źródła napięciowego. Nap
ięcie nominalne jakie daje takie źródło powinno zawierać się w
granicach napięcia jakie jest w samochodzie, 14,5 jest w sam raz. Nie daj
e się tą metodą naładować akumulatora samochodowego do pełna ty
lko do ok 60%. W niczym to nie przeszkadza bo samochodzie tez nie jest ła
dowany do pełna. Współczesny akumulator rozruchowy to delikatna konst
rukcja. Płyty są bardzo delikatne, bardzo porowate żeby miały duż
ą powierzchnię czynną. Jak tylko taki akumulator w czasie ładowania
 zacznie gazować to płyty niszczą się w trybie przyspieszonym. Prod
ucenci nazywają to spłynięciem masy czynnej.

Re: ladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebooka
W dniu czwartek, 25 października 2012 01:06:54 UTC+2 użytkownik AlexY

Wszystko cacy przepisałeś z netu ale nie doczytałeś kilku spraw. Minimalny
prąd ładowania nie może być mniejszy niż prąd upływu wewnętrznego
akumulatora, bo inaczej nie będzie żadnego ładowania a jedynie wydłużanie
czasu samorozładowania akumulatora.
Stary akumulator owszem traci pojemnność ale tez rezystancja wewnętrzna się
zwiększa. W typowych układach z ograniczeniem napięciowym jak np. choćby w
samochodzie nie ma czegoś takiego jak ogranicznik prądu który by ograniczał
prąd ładowania w zależności od rzeczywistej pojemności akumulatora.
Wymyśliłeś sobie teoryjkę albo coś źle przeczytałeś. Alternator po
uruchomieniu silnika ładuje tyle ile może do akumulatora i nic się nie
dzieje.
W ładowarce tej wystarczy więc ograniczyć napięcie do 14,5V a prąd
ograniczasz jedynie tylko po to aby nie uszkodzić ładowarki nadmiernym
prądem a o akumulator się nie martw. W przypadku gdy ładujemy nieznajej
pojemności rzeczywistej akumulatr albo bez kontroli prądu ładowania to
jedyną metodą kontroli stanu naładowania jest użycie areometru za 15zł. Gdy
gęstość elektrolitu przestanie rosnąć, akumulator naładowany. Oczywiście
trzeba zwracać uwagę na nadmierne gazowanie lub temperaturę. Może się
zdarzyć że jedna z cel ma zwarcie i reszta będzie silnie gazować i się
nagrzewać co jest niebezpieczne.

Marek

Re: ladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebooka

Aleś dał d... :)
--
Jacek

Re: ladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebooka

Kurakowi kopiuj wklej się zacięło.

Marek

Re: ladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebooka
W dniu piątek, 26 października 2012 09:10:27 UTC+2 użytkownik Jacek M
apięciowego.
Głupi jesteś. Dokąd nie napiszę dlaczego, to że "głupi jesteś
" się nie liczy. Jak potrafisz uzasadnić dlaczego współczesnych aku
mulatorów rozruchowych nie ładuje się że źródła napięcioweg
o to bardzo proszę. Udowadniaj ze dałem dupy. Dla ułatwienia dodam
że w samochodzie akumulator ładowany jest z ....... .

Re: ladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebooka

najprostszym takim "układem" będzie żarówka. mała - mały prąd, duża
duży
prąd. W fazie projektowania potrzebujesz amperomierza, w czasie
użytkowania - budzika który przypomni o konieczności zakończenia procesu
ładowania.

myślę że albo ograniczysz napięcie do 14v i zakończysz eksperymenty,
albo "układ" będzie za drogi w porównani od tego co kupisz w lidu...

ToMasz

Re: ladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebooka

Żarówka 12V/50W w szereg. Sprawdzone.
Ładowanie odsiarczające: 12V/10W.
Koszt gniazdka do wtyczki, oprawki do żarówki, żarówki, przewodów
sumarycznie < 10 zł
Wakeba

Re: ladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebooka

Ja używałem przez pewien czas zwykłego zasilacza z kompa stacjonarnego.
Podniosłem tylko nieco napięcie, no i był problem, bo zasilacz nie
chciał pracować bez obciążenia. Musiałem dać żarówki, żeby
wystartował.
Rozwiązanie to się sprawdzało, przy okazjonalnym ładowaniu w zimę.

--
Cezary Grądys
snipped-for-privacy@wa.onet.pl

Re: ladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebooka
Jak widać temat jest niezwykle wdzięczny.
Oczywiście sensu ekonomicznego nie ma tu żadnego, bo:
1. ładowarka mikroprocesorowa kosztuje grosze np.
http://www.jula.pl/cyfrowa-adowarka-do-akumulatorow-12-v-4-a-608070
2. akumulator to koszt ok. 200 zł

Czy warto poświęcać czas na uczone dywagacje i spory na ten temat...no cóż.
Lepiej przybić deskę albo dwie.
Chyba.

Re: ladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebooka

W dniu niedziela, 28 października 2012 13:32:04 UTC+1 użytkownik zapini
.no cóż.

Wcale nie takie grosze bo 8 dych trzeba wyjąć z kieszeni i zapłacić
. A jak ktoś ma inne zasilacze i trochę pomyślunku to praktycznie bez
nakładowo ładowarkę wyrzeźbi. Jak się w mesiu urodziłeś to mo
żesz miec inne zdanie odnośnie tego że 8 dych to grosze. Nie wszyscy
są takimi bogolami jak Ty.

Re: ladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebooka
Ile bierzesz za godzinę pracy ?
Nie będę się znęcał, bo wyjdzie, że mniej niż stróż nocny.
Miłej niedzieli.

Re: ladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebooka
W dniu niedziela, 28 października 2012 14:17:31 UTC+1 użytkownik
?e mniej ni? str? nocny.

Dla własnej satysfakcji elektronik pracuje za darmo:) Nic typowego nie
 opłaca się robić samemu ale własnego czasu się ni
e liczy bo to hobby dla niektórych.
--
pzdr, j.r.

Re: ladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebooka
W dniu niedziela, 28 października 2012 14:17:31 UTC+1 użytkownik
?e mniej ni? str? nocny.

Wychodzi że za godzinę pracy biorę mniej niż Ty. I dlat
ego zamiast kupowac następnego gzora z którym nie wiadomo co zrob
ić jak nie używany dołożyłem trzy diody do ła
dowarki od wiertarki. I w ten prosty sposób mam uniwersalną
adowarkę do wiertarki i do akumulatora. A że było w
adowarce dużo miejsca i jeszcze parę elementów się z
mieściło to ładuję z niej akumulatorek 9V do miernika i
 5 akumulatorków wielkości baterii R6 do pewnego urządzenia.
 Kreatywność się takie coś nazywa. Ty nie jesteś k
reatywny to musisz wszystko kupować. Wiesz co. Tak mi przyszło do
 głowy. Jak Ty musisz wszystko kupować i za zrobienie czegokolwie
k płacić. To się może okazać że jak zrobi
 podsumowanie ile który z nas ma pieniędzy i różnych
 pożytecznych rzeczy. To może wyjść że ja mam wi
ęcej.

Site Timeline