ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa) - Page 2

Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)

jebnięty nie jestem i z koniem się nie będę kopał. Masz rację.

Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)

W lidlu masz za 55-59zl, ale trzeba upolowac bo rzucaja to nie regularnie w
okresie zimowym (ostatnio bylo z tydzien temu i wymiotlo). Przerabiac cos jesli
za 55zyla masz produkt dedykowany i dobry? Kupilem, ladowalem tylko zelowe na
razie (no ba bo ta ladowarka jest uniwersalna). Ludzie polecaja takze zasilacz
do laptopa na allegro a ty zapisz sie na newsletter lidla :)

Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)
ďťżUĹźytkownik "Papkin"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:4d3ab873$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

ta ładowarka jest dobra do w miarę sprawnych akumulatorów , to co pisze w
instrukcji to bajka a najbardziej rozbawiło mnie stwierdzenie że ładuje
zupełnie rozładowane akumulatory, podłączyłem akumulator motocyklowy 12V
6Ah
dosyć mocno rozładowany, ładowarka rozpoznała w nim zupełnie naładowany
akumulator 6V no i klops, co śmieszne podłączyłem do prostej ładowarki
kupionej w TME (2V-6V-12V) podłączyłem ten akumulator na 1min i po tym
czasie podłączyłem ten z lidla no i cuda bo stwierdził że aku ma 12V i jest
w pełni naładowane :), na drugi ogień poszedł żelowy 7,5Ah rozładowany do
0
, niestety lidlowski stwierdził Ĺźe akumulatora nie ma,  podłączyłem a
TMEmowski bez problemu przywrócił go do życia, tak więc prostota górą.

Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)

pisali na elekrodzie ze napiecie < 7.x V na 12V aku powoduje ze go nie widzi i
trzeba rownolegle podlaczyc mu jakies napiecie, np drugi AKU by zaskoczylo
ladowanie a pozniej mozna odlaczyc i idzie samo. Takze dla zle traktowanych aku
masz racje.

No ale dla mnie jest ok, nie rozladowuje tak aku, raczej...

Zreszta zelowy pisales "na zero" to sie nadaje jeszcze do czegos pozniej?
Gdzies ktos pisal ze gleboko rozladowane aku sa na smietnik... ozywiles trupa
czy moze chodzi o to ze po takim katowaniu zostaje marne 80% pierwotnej
pojemnosci itd? Prostownik ktory mam daje ok 17V w piku (kondziolek do zaciskow
i mierze napiecie na kondziolku bo truerms nie mam). To chyba zdrowe dla AKU
nie jest a prostownik daje 3A i wazy 3KG... a lidlowy schowam do kieszeni i
wazy ulamek tego i tyle samo mniej miejsca zajmuje.

Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)

O tyle do d* ze zapomnisz kiedys swiatla wylaczyc, zejdzie "do zera" i
co zrobisz ? Biec do sklepu po nowe aku czy po nowy prostownik ? :-)

J.

Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)

Odpalisz swoje auto od drugiego auta kablami i pojedziesz do domu.
Zywotnosc aku spadnie w jakims tam ulamku ale przezyje.
Co innego jak bedziesz co tydzien zapominal wylaczyc swiatel to
taki aku nie pozyje dlugo.

Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)

Auto piszczy lub gra melodyjke (zalezy ktore) jesli wysiadam a swiatla sa
zapalone ;P
A radio mam "po stacyjce".

Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)
ďťżUĹźytkownik "Papkin"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:4d3b2045$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

Ja miałem taki przypadek w Passacie B3 Variant że skorodował wyłącznik
oświetlenia bagażnika znana przypadłość tego modelu, po tygodniu aku
martwy,
naładowałem go porządnie i już 3cia zima mu nie straszna, profilaktycznie
tylko jak auto stoi dłużej jak 5dni podłączam na noc prostownik.

Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)

Jest na to fajny patent, niech s'wiat?a sie; w?a;czaja; automatycznie po
w?a;czeniu stacyjni i oczywis'cie gasna; po wy?a;czeniu tejz.e. Z.eby nie by?o
dyskoteki przyk?adowo z ksenonami - w?a;cza sie; po pewnej chwili o
przekre;cenia stacyjki :)

Ciekawe, ile procent samochodów ma moz.liwos'c' automatycznego zapalania
s'wiate?? Za to widze;, z.e byle fiii... mryga przeciwmgielnymi przy skre;cie :)

Mi?ego.
Irek.N.

Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)

Mierzyłeś nieobciążony?

Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)

Raczej obciazony naladowanym juz aku, nie pamietam dokladnie. Nie obciazony
pewnie ma za duzo ale przy naladowanym akumulatorze napiecie bedzie juz za
duze, to stary selenowy prostownik (projektowany na 220 a moze jeszcze mniej),
zawsze ladowanie odbywalo sie pod nadzorem wiec akumulatora zadnego nie zabil.
Jest tak ze jesli musze naladowac akumulator to raz na kilka lat. Laduje raz,
za kilka dni znow zrobi psikus to ide po nowy bo doladowywanie co chwile jest
dobre dla emeryta i z ogrzewanym garazem. Wyciaganie tego akumulatora to horror
(dlonie na mrozie) a w peugeot to juz w ogole schowany gleboko jak cholera
+klemy zaciskowe. Rok temu, w zimie,  raz doladowalem akumulator i wytrzymal do
konca zimy i dalej az do tej, tj nastepnej, zimy. Teraz raz mi odmowil
posluszenstwa to poszedlem po nowy. Czyli jedno doladowanie wystarczylo by nie
wydac 300zl przez rok. Normalnie sukces ;P

Nie mam czasu na zabawy z wyciaganiem gnoja co noc + pozniej zabawy z
podlaczeniem. Taki prostownik z lidla podlacze sobie ewentualnie na noc juz w
aucie bez rozlaczania i wyciagania akumulatora.

No i prawda o ktorej kazdy chyba juz wie, mam kable rozruchowe made in china
ale kupilem na duzy prad i wygladaly na bogate w [Cu]. Z dieslem nie daly sobie
rady... poszedlem do sasiada i przyniosl kable z PRL - woz odpalil natychmiast.

Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)

Jesli to to o czym mysle, to ma jedna wade - prad ladowania 3.6A.
Jak czlowiekowi sie spieszy, to przydaloby sie 10A.

J.

Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)
...a jeszcze lepiej 20A lub 50A.
I zeby koniecznie kosztowalo 5 zl.
Jak sie czlowiekowi spieszy to najpierw czlowiek powinien pomyslec.
Np. o skutkach swoich poczynan.

Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)

A patrzyles ile kosztuje zasilacz do peceta ?

J.

Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)

Ostatnio zostawiłem na weekend oświetlenie we wnętrzu auta i jak rano w
poniedziałek próbowałem jechać to rozrusznik nawet nie puknął, po 15
minutach ładownia odpaliłem bez problemu choć musiałem kręcić kilka
sekund wiec nie jest tak Ĺşle.

Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)

No ale przy 10A wystrczyloby 5 minut, a rano czas to pieniadz :-)

J.

Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)

Bladzisz kolego...
Sprawny samochód ze sprawnym akumulatorem NIE POTRZEBUJE
doladowywania nawet w najzimniejsze mrozy. Zwlaszcza jak Ty
parkujesz na noc w garazu. Jak masz problemy z zapalaniem to
sprawdz uklad ladowania akumulatora w swoim aucie (alternator)
lub sprawdz zywotnosc akumulatora i ewentualnie wymien go na
nowy (po 3-4 latach uzywania sprawnosc akumulatora wyraznie spada).
Taka wymiana sprawi ze na nastepne 4 lata bedziesz mial spokój
a nie kosztuje to wiele.
Wszelkie zabawy w ladowanie aku w garazu to niepowazna dziecinniada.

Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)

Czy w dobie projektowania samochodów przez księgowych można być pewnym
że we współczesnych autach alternatory mają zapas mocy i akumulatory są
doładowywane ?

--
P. Jankisz
Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)

Na razie księgowi potrafią liczyć i wiedzą, że akumulator gwarancję musi
wytrzymać. Dlatego rośnie moc malternatorów a maleje pojemność
akumulatorów.

Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)

Nie musi. Jakiś tam % napraw gwarancyjnych jeszcze nie psuje zysków
wypracowanych z tańszych akumulatorów.

A i samochody na postoju bardziej prądożerne.

--
P. Jankisz