kty81-250

ma Ktoś może zdjętą charakterystykę czujnika temperatury kty81-250? liczę,
że nie będziecie robili ze mnie idioty, odsyłając do pdfa...

Re: kty81-250

A co - w pdf nie ma ?

J.

Re: kty81-250

nie zaglądałeś? jest, z błedem 50%...

Re: kty81-250
nie wiem jak uzyskać stabline 100 stopni,
bo 0 stopni to jakoś by może sie i dało, miałbym dwa punkty to by mi
wystarczyło... w sumie.

Re: kty81-250
a druga sprawa to ten czujnik jakoś reaguje na wodę, jak się go zanurzy w
wodzie z końcówkami to R sporo się zmienia...

Re: kty81-250
urzy w

To musi byc deszczowka!!! odstana w debowej beczce przy pelni
ksiezyca, tylko taka sie nadaje do kalibracji.
Ostatecznie moze byc z roztopionego balwana, tylko wtedy tego KTY
trzeba posmarowac smalcem.

Re: kty81-250

Wrzątek ma stabilne 100 stopni. Przynajmniej dopóki cała woda się nie
wygotuje.

Re: kty81-250

Nie. Trzeba uwzględnić ciśnienie zewnętrzne, przegrzewanie się wody i
nierównowagowość procesu. Trudno o gorszy wzorzec, błąd wynosi kilka stopni.

P.P.

Re: kty81-250

W praktyce nie zdarzyło mi się zaobserwować błędu większego niż 3
stopnie przy sprawdzaniu termometrów we wrzątku - w warunkach domowych,
mierząc wprost w czajniku. A na ciśnienie można brać poprawkę.
A dla identyfikatora któremu pojawia się błąd 50% nie powinno 3 stopnie
robić różnicy.
Przed laty używałem zależność ciśnienie - temperatura do kontrolowania
temperatury ciekłego helu - pompowanego do bodajże 2,5 K. Ciecz w stanie
wrzenia może być dobrym wzorcem temperatury, jeśli potrafi się używać
mózgu.

Re: kty81-250

Jesteś pewien? Afaik różnice kilku stopni były widoczne ale w 30
litrowym garnku brzeczki. W momencie kiedy mamy "kotłującą się" wodę to
temperatura wynosi 100*C z dokładnością poniżej 0.5 stopnia).

Re: kty81-250

Jestem pewien. Po prostu sprawdź.

P.P.

Re: kty81-250
Użytkownik "Paweł Pawłowicz"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:50a52d8b$0$1216$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Ale czym, skoro porzadnych termometrow zakazali ? :-)

Mowisz ze pomijac przypadki przegrzania (co latwo zauwazyc ze jednak
nie wrze), duzej wysokosci (600m npm to 98C), jakis wyjatkowych
warunkow pogodowych ... huragan 200km/h, i nie przesadzajac z
grzaniem - to beda jakies duze roznice ?

Chemicy co prawda robia to staranniej ... ale czy naprawde trzeba ?
:-)

J.

Re: kty81-250

Duże czy małe to kwestia względna :-) Jakieś 2-3 stopnie. Kluczowe jest
owe "nie przesadzając z grzaniem".
A przy okazji: w górach herbata jest paskudna, nie chce się parzyć we
wrzącej wodzie. I wcale nie trzeba jechać w Himalaje.

Ano, zboczenie zawodowe :-) W życiu codziennym to faktycznie zbędne. Tym
bardziej, że jak widać, sporo ludzi nie zdaje sobie sprawy, że woda
niekoniecznie wrze w 100C.

Pozdrawiam,
Paweł

Re: kty81-250
 we

Ooo... Paweł, aleś palnął.
Pycha jest, przynajmniej woda jak należy. Najgorszą dostałem kiedyś
Kaliszu - miała osad (była mętna i widać było po naczyniach ż
e to
normalne), po górze pływało oczko czegoś najwyraźniej
nierozpuszczalnego. Herbata czarna, torebkowana, więc nie podejrzewam
wkładu, jedynie wodę.

Miłego.
Irek.N.

Re: kty81-250

Woda w górach jest super :-) Ale herbata nie zaparza się przyzwoicie.
Wielokrotnie sprawdzone w Alpach i Pirenejach.
30 lat temu we Wrocławiu woda też była paskudna, ale teraz jest niezła.

Pozdrawiam,
Paweł

Re: kty81-250

Bo wtedy był mocno chlorowana. Ale jaki ma związek smak herbaty parzonej
w górach (temperatura wrzątku zależna od ciśnienia?) ze smakiem wody we
Wrocku (woda z Odry uzdatniana na Niskich Łąkach)?

Re: kty81-250
Użytkownik "Mario"  napisał w wiadomości grup

Ponoc mielismy ozonowana.

Ale Odra z gor wyplywa :-)

J.

Re: kty81-250
Hello J.F,

W latach 70-tych? Chlorowaną, że nos odpadał. W tym czasie w Opolu
mieliśmy w kranach mineralną (złoża kredowe), która byla bardzo twarda
ale też bardzo smaczna i nie wymagała uzdatniania. Potem nam zrobili
nowe ujęcie, z drugiej strony Opola - złoża oligoceńskie - strasznie
zażelazione. Ale już od ładnych paru lat uzdatniają i jest ok - 90%
wody w kranach to oligoceńska :)
Stare ujęcie zostało zanieczyszczone podczas powodzi w 1997 roku i od
tamtego czasu nie zaprzestali chlorowania :( Ja niestety mieszkam
blisko starego ujęcia i muszę filtrować.

Ale Wrocek z Siechnic ponoć wodę brał...

 RoMan
Re: kty81-250

Opole? Trochę daleko od Iłowej :)

Mokry Dwór faktycznie jest w okolicy Siechnic. To by znaczyło ze woda
jest raczej brana z Oławy.

Re: kty81-250
Hello Mario,

Thursday, November 15, 2012, 10:57:03 PM, you wrote:

Jakieś 250km. A jakie to ma znaczenie? Żyjemy w XXI wieku. Równie
dobrze mogłoby być 25000km :)

 RoMan