Jak ? -Modyfikacja ściemniacza oświetlenia

Witam

Mam potrzebę zdalnego wyłączania/włączania oświetlenia energooszczędnego (świetlówki osram). Wiem że nie wolno używać ściemniaczy przy takich żarówkach i tutaj mam pytanie. Czy w takim ustrojstwie

żna odłączyć/unieruchomić moduł ściemniania i korzystać tylko z funkcji załącz wyłącz poprzez pilota. A może jest jakieś inne rozwiązanie w formie podtynkowej realizujące tylko włącznik bez ściemniacza ?

Dzięki i pozdrawiam Duży Miś

Reply to
duzymis

Proponuje świetlówki kompaktowe ściemnialne:

Niusy04

Niusy04 pisze:

żadnym sklepie nie widziałem...

Reply to
BartekK

BartekK pisze:

Na Allegro produkty EMC sprzedają conajmniej 2 duże firmy (po kilka tys. komentarzy każda) - zapytaj, czy mają też świetlówki EMCdim. W różnych sklepach internetowych widziałem ceny 40-50 zł/szt, może przez Allegro będzie nieco taniej.

Reply to
Adam Dybkowski

Adam Dybkowski pisze:

Czyli ogólnie drogo... Philipsa "sciemnialnego" kupowałem po ~25zł, tyle że już znaleźć go nie idzie. Po tym co widze na allegro - firmy pchające EMC za ~50zł mają rzeczy które ja w hurtowni kupuję po 10zł, za 20-30zł....

Pytałem o dostępność, bo chętnie bym kupił do całej firmy "stateczniki elektroniczne" zwykłe i ściemnialne do 2x36W, kilkadziesiąt EMCdim, więc różnica 10zl na sztuce daje kilkaset zł róznicy w całości... Nic, popytam w hurtowni w której się zaopatruje - może sprowadzą/zaczną sprzedawać EMC

Reply to
BartekK

Niusy04 pisze:

Ok rozumiem, że są specjalne świetlówki do ściemniaczy ale ja nie potrzebuję regulować jasności świetlówek (po za tym wymiana wszystkich mija się z celem - nieekonomiczne) tylko je włączać i wyłączać i stąd moje pytanie czy w takim "ściemniaczu" obsługiwanym pilotem można pominąć (zewrzeć/rozewrzeć/wyrwać :-)) funkcje regulatora zostawiając tylko włącznik zdalny

Duży Miś

Reply to
duzymis

snipped-for-privacy@autograf.pl pisze:

Problem z większością ściemniaczy jest taki, że mają tylko 2 wyprowadzenia i podłączane są szeregowo z żarówką. Aby taki ściemniacz działał (czuwał gotowy na rozkazy z pilota), musi pobierać jakiś mały prąd - który oczywiście cały czas płynie także przez żarówkę. Spodziewam się problemów po zastąpieniu w takim układzie żarówki przez świetlówkę kompaktową. I niezależnie, czy ściemniacz ściemnia, czy tylko zajmuje się włączaniem i wyłączaniem obciążenia (bo niestety przy wyłączonym obciążeniu i tak musi przez nie płynąć mały prąd).

Najlepiej jednak gdyby sprawdził to praktycznie ktoś posiadający ściemniacz czy włącznik na pilota, montowany standardowo szeregowo z kontrolowanym obciążeniem. Ma ktoś ściemniacz na pilota i próbował zastosować z nim świetlówkę kompaktową?

Reply to
Adam Dybkowski

Kolega miał problem z elektromechanicznym zwyklym wylacznikiem z podswietleniem neonowka w obwodzie swietlowki kompaktowej. Prad plynacy przez neonowke przy rozlaczonym wylaczniku powodowal cykliczne proby startu swietlowki. Nie jest to dokladna odpowiedz na pytanie, ale przypuszczam, ze prad plynacy przez sciemniacz moze dawac podobne efekty. Pozdrawiam.

Reply to
Stasiek_T