Instalacja elektryczna w domu. Napiecie miedzy PE a N - Page 2

Re: Instalacja elektryczna w domu. Napiecie miedzy PE a N

Poczytaj to:

http://bezel.com.pl/index.php/instalacje-elektryczne/ukady-sieci.html

Jednak proponuję potraktować to jako wiedzę wyłącznie teoretyczną. Poprawne
wykonanie instalacji to nie tylko połączenie różnych drutów. Powinny jeszcze
zostać wykonane pomiary skuteczności dodatkowej ochrony pporażeniowej. To
minimum.

Remek

Re: Instalacja elektryczna w domu. Napiecie miedzy PE a N
DziEA%kujEA% za rzeczowB1% odpowiedBC%.
Jak juz pisaB3%em po zrobieniu caB3%oB6%ci elektryk caB3%oB6%E6 zweryfikuj=
e i
sprawdzi.

Re: Instalacja elektryczna w domu. Napiecie miedzy PE a N
Hello ptoki,

Tak.

Bezznaczenia. Ważne, żeby prąd upływu był niewielki.

Jesli urządzenia będa sprawne - nic złego się nie będzie działo.

Re: Instalacja elektryczna w domu. Napiecie miedzy PE a N

Bo?

Jak nie jest podpięte tylko wisi w powietrzu, to co się dziwisz?

Jak goły drut zawiesisz w powietrzy na izolatorach, to też zmierzysz
jakieś napięcie pomiędzy nim a ziemią ;)

[ciach]

Jakich "korków"?

[ciach]

Jaki sens mają różnicówki bez prawidłowego uziemienia? Albo nie
zadziałają, albo będą co chwila wywalać.

Zrób do końca porządnie instalację, z uziemieniem a nie upowietrzeniem,
i wtedy mierz.

Re: Instalacja elektryczna w domu. Napiecie miedzy PE a N

Wyłączników nadmiarowych. Naprawdę nie znasz tej obiegowej nazwy, purysto ?

pozdr

Re: Instalacja elektryczna w domu. Napiecie miedzy PE a N

Łoj marcinie. Jak już, to korki == bezpieczniki topikowe, automaty ==
wyłączniki nadprądowe.

Re: Instalacja elektryczna w domu. Napiecie miedzy PE a N
Ciekawa klasyfikacja. Idz pogadac z kims kto jest wylacznie
uzytkownikiem sieci energetycznej. Dla takiej osoby korkiem jest dowolne
urzadzenie o dowolnej zasadzie dzialajania ktore automatycznie odlacza
zasilanie w calym mieszkaniu.

Pozdr

Marek

Re: Instalacja elektryczna w domu. Napiecie miedzy PE a N

I stąd moje pytanie o jakie "korki" chodziło... Marcinek zbyt głupi, to
nie zrozumiał i zaczął się pienić ;)

Re: Instalacja elektryczna w domu. Napiecie miedzy PE a N

Mniej więcej w 68 nawinąłem swój pierwszy w życiu transformator (7 zwojów
pierwotnego, 1 zwój wtórnego).
Nie udało mi się zmierzyć na wtórnym spodziewanych 31V bo wywaliło korki
(takie czarne okrągłe z dużym  czarnym guzikiem w środku i małym czerwonym z
boku). Jakby ktoś powiedział, że wywaliło automaty to bym nie zrozumiał ani
wtedy, ani teraz.
Sądzę, że potocznych nazw nie da się tak jednoznacznie definiować -
niektórzy wychodzą "na dwór" inni "na pole", u niektórych wywalają "korki" u
innych "automaty".
P.G.

Re: Instalacja elektryczna w domu. Napiecie miedzy PE a N
Hello Piotr,

Korki to korki a automaty to automaty - nie wolno mieszać jednego z
drugim.

Swoją droga odważny byłeś alboś starszy ode mnie ;) Bo ja w tym czasie
jeszcze detektory robiłem i do Bambino jako wzmacniacza podłączałem :)

Re: Instalacja elektryczna w domu. Napiecie miedzy PE a N

Ani odważy, ani chyba starszy - raczej głupi.
Mimo, że mi 220 skórę z palca zdarło (na odcinku między dwoma bolcami
wtyczki trzymanej w garści) jak miałem 4 lata to się nie nauczyłem aby się
bać.
To zdarzenie z tym transformatorem to jak miałem jakieś 10 lat. Detektor w
tym czasie podłączałem do wejścia gramofonowego jakiegoś lampowego radia,
ale w całym zakresie zmian kondensatora (?-500pF) odbierał tylko Warszawę.

O palpitację serca elektryków może też przyprawić zestaw lampek choinkowych
jaki od zawsze używaliśmy - 16 kolorowych 14V żarówek bez żadnych oprawek
połączonych cienką linką w izolacji (zielonej) z jedwabiu, czy bawełny.
Coroczne (w Wigilię) lutowanie tych lampek (zawsze coś było urwane, albo
któraś przepalona) to był mój pierwszy kontakt z lutownicą (chyba 120W).
W zeszłym roku ten komplet wpadł mi w ręce. Poleżał w szafie no bo pamiątka,
ale ze 2 tygodnie temu jednak go wywaliłem.

Re: Instalacja elektryczna w domu. Napiecie miedzy PE a N

Primo: to co napisał Waldemar.

Secundo: niby jak zwarcie zera i ochronnego miałoby ruszyć wyłącznik
nadmiarowoprądowy, hmm? I czy u siebie radośnie pozakładałeś
bezpieczniki na zerze zamiast na fazie?

Site Timeline