Dzwonek elektrostatyczny - Page 8

Re: bezpiecznik topikowy

To nie ja. To John Schneider. On to opublikowal i powiadomil
swegoGubernatora i Prezydenta USA.
Oswiadczyl ze nie chce aby ta metoda zostala opatentowana.
Amerykanski Instytut onkologii potwierdzil skutecznosc tej metody.

Ale koncerny znalazly sposob. Sprzedaja magnez i siarke oddzielnie.
Wczesniej nasz J. Aleksandrowicz odkryl ze magnez zapobiega nowotworom.
Teraz koncerny pisza ze siarka tez:
http://natura.leczy.w.interia.pl/Produkty/Informacje3/MSM/msm.html

Postaraj sie odrozniac informacje o pracach Uczonych od wlasnej tworczosci.
Jeszcze nigdy nie oglaszalem wlasnych teorii.
S*

Re: bezpiecznik topikowy

A nasz rodak udowodnil ze nie zdazy sie rozgrzac.
Udowodnij Swiatu ze nie mial racji.
S*

Re: bezpiecznik topikowy

Facet - Ty naprawdę masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem i z
analizą wielkości fizycznych. Eksperyment Nasiłowskiego to
przepuszczanie przez drut impulsu prądowego rzędu kilku _tysięcy_
Amperów. Co to ma do np. zwykłego domowego bezpiecznika topikowego?

Pozdr
Portal

Re: bezpiecznik topikowy

Typowa domowe zdarzenie: "Is there also a bulb blown anywhere in the house
(most likely the light you turned on)? A bulb blowing can sometimes cause a
fuse to go, if the broken filament falls off and shorts out the live/neutral
within the bulb. "

A skutek taki jak u Nasilowskiego: "
"When I say exploded, the wire-fuse think looks like a charred mess. At
least the house isn't on fire! "

Bezpiecznik topikowy moze sie sestarzec albo wybuchnac. Zalezy co mu sie
przydarzy.
S*

Re: bezpiecznik topikowy
No i co? Jaki opór będzie miała pętla zwarcia? Nawet licząc, ze wsadzisz
gruby kawałek drutu bezpośrednio w gniazdko będzie powiedzmy 0.5Ohm,
czyli niecałe 500A.

W sensie "zwęglony bałagan" jest skutkiem porwania przewodnika na
fragmenty a nie jego stopienia?

Zależnie od przeciążenia. Wybuchnięcie bezpiecznika jest bardzo rzadkim
zdarzeniem (zwłaszcza w typowych bezpiecznikach domowych wypełnionych
piaskiem) a nie typowym sposobem zadziałania.

Re: bezpiecznik topikowy

Raczej sie nie zdarza, ale dość często można zobaczyć bezpiecznik w
którym metal z drucika został napylony na szkło.

--
Cezary Grądys
snipped-for-privacy@wa.onet.pl

Re: Dzwonek elektrostatyczny

Poczytaj tez o elektretach.
S*

Re: Dzwonek elektrostatyczny

O indukcji pisal Cezary.
Anoda TV ma deficyt elektronow i przyciaga je ze wszystkich stron.
W kondensatorze polaczonym z ziemia cala okladka bedzie miala nadmiar
elektronow.
Bez polaczenia z ziemia, na okladce elektrony sie rozmieszcza w ten sposob
ze blizej anody bedzie nadmiar a dalej deficyt.
Pisal o tym Przemol. Wspomnial tez o roli powietrza.

Dzwonek jest polaczeniem z ziemia. Dlatego kierunek przeplywu elektronow
przez ten dzwonek roztrzyga o mechanizmie.

Jezeli to jest kondensator to elektrony beda plynac z ziemi do folii. U
Cezarego jest odwrotnie.

Dlatego radze Ci poczytac o elektretach. One tez nie weszly do programu
nauczania.

Nie zrozumiesz dzwonka jak nic nie wiesz o elektretach.
S*

Re: Dzwonek elektrostatyczny

Może Twojej szkoły, bo ja się uczyłem w swojej
o mikrofonach elektretowych...

A jaki ma związek znajomość elekretów z działaniem dzwonka?
Czy możesz to wyjaśnić?

Re: Dzwonek elektrostatyczny

No, lat temu było to 26, jak zdawałem na licencję amatorską. Chyba mnie
pytano o elektret (no i kilka innych rzeczy też).
Sz. wspomniał o wstrzykiwaniu ELEKTRONÓW... to jak w takim razie zrobić e+ i
jako drugi e-? Wstrzykiwać pozytony? Tylko skąd je wziąć np. w szkolnej
pracowni fizycznej? :P

Prędzej się chyba teściową, niż Szczepana zrozumie...

...bo pewnie u nauczyciela fizy w kantorku stały obok na jednej półce,
dzwonek i elektret :P

Re: Dzwonek elektrostatyczny

Piszac nie wiem co grupowicze wiedza. Zorientowanej glowie dosc po slowie.

Elektrony sie wstrzykuje lub odsysa.

Bo jak sie zrobi elektret z teflonu to elektrony z niego prawie nie wylaza.
A jak ze szkla to wylaza zwawo.
Po odpowiednio dlugim czasie wylaczenia dzwonek przestanie dzialac.
S*

Re: Dzwonek elektrostatyczny

Szklo to kiepski material na elektret. Ladunki z niego wylaza dosc zwawo.
S*

Re: Dzwonek elektrostatyczny

Więc po co wspomniałeś w tym wątku o elektretach?
Myślałeś że nas zaskoczysz fajnym słowem dla nas nieznanym?
Bład! I co teraz powiesz na to, że ja się uczyłem o nich w szkole?
Czy zrewidujesz swoje poglądy na temat nauczania szkolnego?
Czy będziesz brnął w zaparte, na przekór poznanym faktom?

Re: Dzwonek elektrostatyczny

Koniecznie napisz co Cie uczyli.
S*

Re: Dzwonek elektrostatyczny

To jest jakieś pomieszanie. Potencjał jest względny, a napięcie to różnica
potencjałów.

Re: Dzwonek elektrostatyczny
Użytkownik "Delfino Delphis"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jpe068$jg3$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Jak uziemisz jeden potencjal, to pojecia sa tozsame :P ;)

BTW, "uziemienie" ostatnio na psf robi prawdziwa furore :)))

--
(STS)
Kot składa się z futra, kota właściwego i podzespołu mruczącego.

Re: Dzwonek elektrostatyczny

Konia z rzędem jak uda Ci się to jemu wytłumaczyć :-)

Re: Dzwonek elektrostatyczny

Chyba nie zadobrze się czujesz, prawda?
Jeśli samolot jest uziemieniem i jest nim roślina w doniczce to pewnie
będzie uziemieniem także ptak, np wrona siedząca na drutach WN...
Tylko czemu tej wrony WN nie zabija podczas siedzenia na drucie?

Obawiam się, że to co wyczytałeś u Marconiego nie bardzo zrozumiałeś :)
Gdybyś odpowiedni fragment tu zacytował to chętnie Cię naprostuję :)

Re: Dzwonek elektrostatyczny

Nie bardzo - bo jesli dobrze podejrzewaja to jest forma baterii chemicznej.

No wlasnie podejrzewam ze sie bardzo szybko "zuzyje", w koncu powierzchnia
"dzyndzla" moze kilkaset razy mniejsza niz "okladki".
Jesli pracuje dluzej, to trzeba szukac innego wytlumaczenia.

140 lat ... skad wiesz czy w wsrodku nie ma magicznego kamyka od kosmitow
:-)

J.

Re: Dzwonek elektrostatyczny

Tak sobie czytam... czy nikt nie pamięta (no bo teraz to już tylko LCD), że
do budowy kineskopu potrzebny jest grafit?

--
Desoft

Site Timeline