Dlaczego ATmega128 przekłamuje?

Darkac pisze:

Szczerze polecam: przesiądź się na procesory ARM. Tam przestrzeń adresowa jest wspólna (adresowanie 32-bitowe), co rzeczywiście w porównaniu z AVRami znacząco ułatwia życie. W ARMach z wewnętrznym Flashem stałe trzymane są w pamięci Flash i zwykłe napisanie "const" nie zjada RAMu. No i można wykonywać program z RAMu (np. załadowany z pliku), co w AVRach jest po prostu niemożliwe.

Reply to
Adam Dybkowski

Darkac pisze:

Pomyliłeś języki, zacznij pisać raczej w Javie.

Tam kod wynikowy wykonywany przez procesor jest znacząco oddalony od tego, co napisał programista (oprócz kompilatora po drodze jest maszyna wirtualna tłumacząca bytecode na asembler danego procka). Nawet skomplikowane akcje pisze się szybciej i krócej niż w C, ale wynikiem tego jest kod działający znacznie wolniej niż napisany od razu w języku C no i przy tym znacznie dłuższy (po kompilacji w JRE, bytecode może być nawet krótszy). No ale jeżeli przedkładasz koszt developmentu nad wydajność aplikacji to Java będzie w sam raz dla Ciebie.

Reply to
Adam Dybkowski

Datasheet procesora sekcja "Using the on-chip debug system".

Reply to
T.M.F.

Możliwości OCD wyglądają nader skromnie. K.

Reply to
John Smith

W dniu 15.10.2009 00:17, John Smith pisze:

Mozliwe, a czego konkretnie ci brakuje?

Reply to
T.M.F.

Popatrz w SLAA263B na pułapki warunkowe. Typowo jak piszę program naraz używam 4 do 6 pułapek. Jest do 8. K.

Reply to
John Smith

Zgadzam się że to może być dobry sposób, ale brak mu poważnej zalety jaką ma moje rozwiązanie. Mianowicie możliwość porównania wpływu poprawek w programie na skuteczność działania procedury. Ta procedura to coś w rodzaju filtru zakłóceń i wydobycia z sygnału właściwej informacji, wymagająca znalezienia satysfakcjonującego punktu równowagi pomiędzy skutecznością filtracji a brakiem zniekształcenia lub likwidacji istotnych informacji sygnału. Wymagało to wielu prób i błędów. A tak na oba kanały podawało się ten sam sygnał, poprawki wnosiło się do jednego kanału i porównywało wpływ na wynik. Jak dobry ruch to powielało się do drugiego kanału i pracowało nad następnym problemem.

Reply to
Darkac

Użytkownik "John Smith" snipped-for-privacy@buziaczek.pl napisał w wiadomości news:hb5khn$det$1@217.76.112.12...

Bo ściebie doopa nie pisasz.

Ojej to straszne, ze mega nie ma 8. Zwykle malkontectwo. Kurna co za czlowiek, nastepny ktory stosuje jedynie sluszne rozwiazania, jaroslaw rozsiewa jakiegos wirusa czy co?

Reply to
Ghost

Użytkownik "Adam Dybkowski" snipped-for-privacy@45wp.pl napisał w wiadomości news:hb5got$sgc$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Ja tam radze przesiadke na Turbo Pascala.

Reply to
Ghost

Z kolejnością się nie zgodzę!! Tworzę jeden plik nagłówkowy i tam umieszczam wszystkie definicje - nie ma problemu ze zmianą kolejności ;D... Jest jedno "za" tą metodą (i z tego względu tego też używałem). Z tego, co gdzieś kiedyś czytałem [potrzebne źródło ;)] to kompilator ma prawo dowolnie rozmieścić pola bitowe w bajcie. Niekoniecznie będą więc one umieszczone w kolejności wpisywania... w momencie, w którym chce się potem taki bajt gdzieś "wyświetlić", to koniecznie trzeba wiedzieć który bit co oznacza, a używając pól bitowych (dwukropka ;)), możemy tego nie wiedzieć...

Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop

Darkac pisze:

Ten link Ci już chyba podali:

Masz tam taki przykład: struct preferences { unsigned int likes_ice_cream : 1; unsigned int plays_golf : 1; unsigned int watches_tv : 1; unsigned int reads_books : 1; };

Już wiesz, czemu nazywam to dwukropkiem??

Tu masz parę słów po polsku jakby co....

łożone#Pola_bitowe Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop

Hmmm, no ale można też obie metody połączyć :).. piszesz to tak, że do funkcji przesyłasz wskaźnik na strukturę, funkcja wszystko robi na tej strukturze. Potem kopiujesz tą funkcje, nadajesz jej inną nazwę, zmieniasz jej treść... wywołujesz oryginalną funkcję dla kanału A (i przesyłasz jej strukturę A) a zmienioną dla B. Porównujesz, poprawiasz. Jak wszystko będzie OK zostawiasz już tylko jedną funkję ;)...

Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop

Użytkownik "John Smith" snipped-for-privacy@buziaczek.pl napisał w wiadomości news:hb5d1g$9m8$1@217.76.112.12...

Skutkiem czego nie musi powodowac poszukiwanego bledu.

90% tfurcow softu na uC robi to bardzo radosnie.
Reply to
Ghost

A ile to chłopcze masz latek? Tylko żeby się nie okazało, że ja dłużej piszę oprogramowanie, niż Ty oglądasz ten świat. I więcej napisałem niż Ty kiedykolwiek przeczytałeś.

Stosowałem "mega", już dziękuję.

Na tej liście dyskusyjnej, z czerwonymi POpapranymi buraczkami, nie dyskutuję o polityce. Przez szacunek do innych uczestników. K.

Reply to
John Smith
[...]

Twoim zdaniem jedynie słuszny Jarosław to Twój polityczny góró? Nie jednemu psu Burek i zupełnie niepotrzebnie wyciągasz tu politykę.

Roman, nie rób za jasnowidza. Bez urazy. To mój interlokutor mógłby się wypowiedzieć. Dla mnie kontekst między wierszami jest czytelny. EOT K.

Reply to
John Smith

Kontekst? To, że Tobie się wszystko z jednym wodzem i jedną partią kojarzy, to wcale nie znaczy, że wszyscy inni też tak na świat patrzą. Kontekst dla mnie też jest całkowicie jasny - jesteśmy na grupie pl.misc.elektronika a nie pl.soc.polityka. I wewnątrz tej grupy się rozejrzyj. Bo jak ktoś tu napisze "Roman", to też Giertycha będziesz węszył?

W dniu 15.10.2009 11:25, Konop pisze:

Cos sie zapetliles, to w koncu te pola bitowe sa rozmieszczane dowolnie czy nie? IMHO kompilator rozmieszcza je w kolejnosci w jakiej sa zdefiniowane - w koncu to struktura, a elementy struktury wystepuja w kolejnosci zgodnej z definicja.

Reply to
T.M.F.

Użytkownik "John Smith" snipped-for-privacy@buziaczek.pl napisał w wiadomości news:hb710a$rm4$1@217.76.112.12...

Seś.

Taaa misiu, klasyka retoryki usenetowej.

Nie dziwie sie, skoro go uzywales tak malo wiedzac o nim.

Reply to
Ghost

Ale jakie konkretnie warunki mozna zapodac oprocz tych, ktore potrafi ATMega z JTAG?

Zdarzylo mi sie ustawic 4 pulapki, ale juz naprawde nie widze potrzeby, zeby ustawiac wiecej. W koncu jak szukam bledu to mam jakies podejrzenia, a nie ustawiam pulapek w calym kodzie. Wlasciwie to 1-2 mi w zupelnosci wystarczaja. Zeby nie bylo, ze sprzet mi wymusza takie zachowania - jak pisze aplikacje na PC to rzadko kiedy mam 2 breakpointy, jesli mam to tylko dlatego, ze ktoregos zapomnialem skasowac :)

Reply to
T.M.F.