czujniki typu VOC

Tak przy okazji dyskusji nt. Li-ion i watku pobocznego z formaldehydem zacząłem się zastanawiac na jakiej zasadzie popularne urządzenia np. tego typu:

są w stanie podać stężenie formaldehydu (niech i ogólnie aldehydów) i jednocześnie TVOC. To jest na czujnikach, które reagują praktycznie na wszystko co w powietrzu organiczne. Benzen, toluen, etanol.... Wydaje sie, że te tańsze monitory są głównie oparte o czujniki półprzewodnikowe (MOS). Skoro wykrywa formaldehyd to musi być przynajmniej coś na półprzewodniku typu n, ale nadal nie do końca mi klika z czego jest obliczane TVOC. A może to są np. dwa czujniki n w tym jeden z jakąś membraną/powłoką?

Reply to
Marcin Debowski

Dnia Tue, 26 Mar 2019 11:04:26 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

A ten podaje stezenie VOC ?

Mozliwe, ze maja dwa czujniki i z nich wyliczaja jakos stezenie formaldehydu.

Jesli Cie temat interesuje ... przeszukaj amerykanskie patenty.