Akumulatory Li-Ion ?

Witam !

Mam akumulator Li-Ion (Canon, symbol NB-2L)- ma 3 wyprowadzenia (zreszta inne Li-Ion tez maja).

Do czego dokladnie sluza te wyprowadzenia ? Podejrzewam, ze 2 z nich to tradycyjnie + i -. A to trzecie co to ?

I jeszcze jedno: Czy mozna gdzies znalezc tekst o ladowaniu aku Li-Ion ? Chodzi mi obostrzenia jak np. NiCd, NiMH.

pozdrawiam, Grzegorz

PS> chce zrobic swoja ladowarke do tych aku - uniwersalna, zasilana z czego popadnie...

Reply to
Grzegorz

Poczytaj PDFa do MAX1811 - bardzo wygodny scalak, do kupienia w PL (17 zł). Ładowanie Li-Ion jest o niebo prostsze niż innych akumulatorków - ładowarka działa jako źródło prądowe aż do osiągnięcia przez aku pewnego napięcia, w którym przechodzi do pracy jako źródło napięciowe (podtrzymanie). W praktyce wygląda to tak jak zwykły zasilacz laboratoryjny z ograniczeniem prądowym.

Reply to
Adam Dybkowski