Analog Devices nie lubi Polski

Wchodzę na stronę Analog Devices, przeglądam produkty, znalazłem coś
ciekawego, chciałem zamówić sampla a tu... zonk:
http://www.analog.com/en/content/Samples_Country_Availability_List/fca.html
Na liście krajów, do których je wysyłają NIE MA Polski, ale za to są
m.in.: Niemcy, Czechy, Słowacja, Ukraina, Białoruś(!), Rosja, Litwa. Są
także Turkmenistan, Uzbekistan, Kirgistan, Gujana Francuska, Wyspy
Owcze... A czy my jesteśmy jakąś czarną dziurą? Skoro można wysłać
sample do całej Europy oraz gdzieś na koniec świata gdzie na kilometr
kwadratowy przypada 0,0001 elektronika to czemu nie można do nas?

Jakub Rakus

Re: Analog Devices nie lubi Polski
Popularny portal aukcyjny na "A" jest powodem. Kiedyś Analog słał do
Polski bez problemu, dopóki nie stało się to źródłem zarobku na w/w
portalu. Nie dziwię się im, że już nie wysyłają.

--
butek
Re: Analog Devices nie lubi Polski

Re: Analog Devices nie lubi Polski
coś
om/en/content/Samples_Country_Availability_List/fc...
to są
. Są
ysłać
tr

Nie ma też Konga, Czadu i Kuby. To dopiero skandal !!

Re: Analog Devices nie lubi Polski
Ale jak zapewne zauważyłeś jest Kirgistan i jakieś tam inne
Cośtam-gistany. Chodzi mi tylko że w "normalnym" (w odniesieniu do
powyższych) kraju nie można normalnie zamówić sobie 1 (słownie jednej)
kostki, bo komuś nie chciało się weryfikować zamówień.
Swoją drogą, nie wierze że tylko u nas było jakieś cwaniactwo - jak
Łukaszenko każe zamawiać każdemu obywatelowi sampla z AD żeby były
części do Białoruskich czołgów to też ich zablokują?

Jakub Rakus

Re: Analog Devices nie lubi Polski

Tylko być może Łukaszenko jeszcze na ten pomysł nie wpadł, a nawet jak ktoś
w tych cośtam-stanach takie wałki robił to na mniejszą skalę.

Z tego co wiem, to u nas był to zorganizowany proceder na skalę przemysłową
(i to nie jak piszę że szło to detalicznie Allegro - bo kto by kupował na
Allegro elementy które może zamówić jako sample?) a po prostu duże i
poważne firmy zlecały dostarczenie dużych partii układów elektronicznych
"podwykonawcy", który organizował grupę ludzi wraz z podgrupami, którzy
zamawiali na potęgę tych sampli ile tylko można było.

Re: Analog Devices nie lubi Polski

No cóż, jak zwykle pazerny dwa razy traci. Przez grupę cwaniaków
stracili wszyscy...

Z innej beczki - jeszcze jako student chciałem zamówić sampla z TI,
jakaś niezbyt droga pierdółka tylko że wtedy nowość jeszcze nie dostępna
w Europie, adres mailowy uczelniany - ale zamówienie odrzucili, napisali
coś w stylu, że wysyłają tylko bezpośrednio do uczelni. No to też mi
super system sampli, że tylko uczelnia na swój adres może cokolwiek zamówić.

Jakub Rakus

Re: Analog Devices nie lubi Polski

studenci nie mają problemu z próbkami układów z TI.
Problem jest ze studentami ;-)
Otóż student musi namierzyć na uczelni osobę, która uczestniczy w
programie uniwersyteckim TI i poprzez tę osobę zamówić próbki. To jest
po prostu pierwsza "linia obrony"/weryfikacji zamówień TI.

--
Pozdr.
Michał

Re: Analog Devices nie lubi Polski

Podobno z Polski były zamawiane hurtowe ilości podzespołów elektronicznych,
które trafiały nie do projektów, a do masowej produkcji.

Firmy zlecały "zorganizowanie" podzespołów podwykonawcy, podwykonawca miał
zaprzyjaźnionych figurantów, zamawiał maksymalne możliwe ilości sampli na
dane figurantów i ich rodziny, a potem zbierał.

No i ktoś się wnerwił.

Natomiast niemniej skandaliczna jest polityka ADI i takie rozwiązanie
sprawy.
Też kiedyś zamawiałem od nich próbki, teraz akurat by mi się przydało bo
potrzebuję kilku podzespołów do testów, a tu lipa.

Re: Analog Devices nie lubi Polski

Dzwoniłeś do przedstawiciela AD i odmówił próbek albo evalkita???

pzdr
mk

Re: Analog Devices nie lubi Polski

Próbowałem zamówić przez internet i dostałem komunikat że niestety do
mojego kraju rejestracy próbki nie są wysyłane.
Tą samą informację można znaleźć na ich stronie.

Re: Analog Devices nie lubi Polski

A ja mówię: dzwoń do dystrybutora i wołaj od razu o starterkita.
W najgorszym wypadku będą się tłumaczyć dlaczego starterkita Ci nie
dadzą (lub wypożyczą) i na osłodę wyślą Ci "tylko" próbki.

Inna sprawa jak po takim wypożyczeniu co niektórzy handlarze utróją du..
(a w jakiej fazie jest projekt, a jaki target, a jaki wolumen, a czy
mogą przyjechać odwiedzić, a kiedy można bookować zamówienie na 100k; i
tak co tydzień) :-)

pzdr
mk

Re: Analog Devices nie lubi Polski

no i dlatego lepiej wydać te parę zł. niż dać się dręczyć :)
A ja, od kiedy trafiłem na ten sam problem z samplami, jeśli tylko mogę,
to szukam u konkurencji i gitara.

Niech się bujają ze swoimi samplami :)

Re: Analog Devices nie lubi Polski

Mam podobne wrażenia. Kilka razy zamawiałem próbki Maxima. Musiałem się
spowiadać w formularzu co to za projekt, ile miesięcznie tego będę
sprzedawał itp. Dałem sobie spokój. Jeśli towar jest dostępny w
RS/TME/Farnell/Digikey to przy okazji jakichś zakupów wezmę ze 2 sztuki
do prototypu. W moim przypadku nie jest też sensowny argument, że próbki
są rozwiązaniem w przypadku układów niedostępnych. Robię niewielkie
produkcje i nie zamierzam się pakować w rozwiązanie do którego potem
będę musiał zamawiać układ w ilościach kszt.

Re: Analog Devices nie lubi Polski

ja za to parę miesięcy temu dzwoniłem do przedstawiciela pewnej innej
dużej firmy z prośbą o próbki i odesłał mnie do dystrybutora.
Dystrybutor zaś chciał dać próbki, ale pod warunkiem, że będziemy
kupować u niego większe ilości. Problem zaś polegał na tym, że jesteśmy
"tylko" działem R&D, niemałej jakby nie było firmy, pracującym zazwyczaj
na zlecenie naszych innych oddziałów za granicą. Skontaktowaliśmy się
więc z tym naszym oddziałem (zleceniodawcą), oni ze swoim
przedstawicielstwem tej firmy i tamto przedstawicielstwo błyskawicznie
przywołało do pionu polski oddział tej firmy..

--
Pozdr.
Michał

Re: Analog Devices nie lubi Polski

Ja mam dokładnie odwrotne doświadczenia. W firmie, w której pracowałem
cała elektronika była montowana przez podwykonawców i zamawialiśmy
części tylko do prototypów + układy nietypowe. Mimo to przestawicie
handlowi wiedzieli co i ile jest kupowane przez podwykonawców do naszych
zleceń. Z próbkami nie było oczywiście żadnych problemów.

Nauczyłem się też, żeby omijać TI, bo próbki były a potem się okazywało,
że na układy do produkcji trzeba czekać 2..3 miesiące.

Re: Analog Devices nie lubi Polski

Nieraz widzialem jak wiadra sampli szly na produkcje, 200-300szt.
jednorazowo. Wieksze firmy ktore kupuja bezposrednio od AD czy TI, nie
maja problemu z samplami.

Re: Analog Devices nie lubi Polski

Powitanko,

Maxim tez ma ciekawa polityke, sample pewnie wysylaja, ale musisz miec
adres mailowy albo firma, albo uczelnia. Tak jakby firma nie mogla miec
na Gmailu.
Mam gdzies darmowe probki, chetnie bym zaplacil, tylko nie za min order
4500szt. Moga wysylac za darmo, a nie moga postawic czlowieka z
Polski/Litwy/Afryki, co bedzie przyjmowal kase z Pay-Pala i pakowal w
koperte pojedyncze scalaki. Przedstawiciela w RP nie maja, u polskich
sprzedawcow tych kosci tez nie ma.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
On 2013-03-11 12:06, Pawel O'Pajak wrote:
Teoretycznie może. Jednak firmy posiadające adres na Gmailu z definicji
zaliczają się do kategorii "firmy-krzaki" którymi nie ma co sobie głowy
zawracać. :-D

Taki rozwiązanie byłoby świetne jednak jak zapłacisz np. $5 za 2 kostki
to chyba nie są już one "commercial samples" tylko normalnym towarem i
może to się wiązać ze zwiększonymi upierdliwościami celnymi zarówno po
stronie nadawcy jak i odbiorcy. Tak sobie kombinuję.

Re: Analog Devices nie lubi Polski
Powitanko,

Well, nigdy by mi to nie przyszlo do glowy. Hosting strony moze sie
zmieniac, moze pasc jakis serwer, Gmail jednak w miare pewny jest, co w
przypadku firmy ma szczegolne znaczenie.

Zawsze mozna napisac: kosci za darmo, koszt wysylki 5$. Czy aby nie ma
zwolnienia z cla do jakies sumy?

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa