"Viderestille" pins - Page 2

Re: "Viderestille" pins

Hmm måske skulle du bruge et sekundt længere på den tegning og måske
skulle HKJ vist have forklaret den lidt :-). Man kunne måske spare en
kreds, men det kræver så lidt kode til styring.
Mvh
  Klavs.

Re: "Viderestille" pins

Det burde jeg måske nok, men jeg foretrækker at lade folk selv prøve og så
besvare de spørgsmål de får.

Hvis du dropper 138, så kan den kun styre 8*8 udgange, som den er nu, kan
den ret let udbygges til 8*8*8 udgange.

Jeg vil ikke selv bruge kredsløbet, jeg foretrækker noget med en MPU på, men
det koster mere og er mere besværligt at lave. Fordele er så de større
muligheder.

Re: "Viderestille" pins

Det var nu ikke 138'eren jeg ville droppe :-).

Re: "Viderestille" pins

kan
men

Så er der altså ikke meget tilbage, kun adresse latch og udgangs registre,
dem vil jeg foretrække at beholde.

Selfølgelig kan det opbygges på andre måder, f.eks. en lang kæde af
shiftregistre, så er der ingen ekstra chips.

Men min egen løsning er nu med MPU'er og 485 netværk.

Site Timeline