Mislyd i Pioneer surround receiver

Der var ingen der svarede i dk.teknik.lyd, så jeg prøver lige her:

Jeg har købt en ti år gammel Pioneer  VSX-804RDS 5x50 W receiver. Den er
efterhånden ganske brugbar efter jeg har begrænset hastigheden på
køleblæseren og potentiometer-motoren, men den sidste fejl kan jeg ikke
finde ud af:

Når der ikke er lyd (skruet ned eller ingen signal) høres tydeligt en
hyletone i begge højttalere. Den er der hele tiden, uanset valgte funktioner
og ht-udgange.

Det lyder lidt som en firkantet 2 kHz hakket i stykker af 50 Hz (nej, jeg
har ikke et scop)

Nogen der ved om det bare er sådan, eller om der er noget at gøre ved det?

--
         ¸.·'

Du har sgu et godt øre ;)

Site Timeline