I2c slave rutine til PIC16f84

Hej NG
Måske forkert gruppe, men det er her PIC oftest bliver omtalt,
så jeg regner med at ekspertisen er her.
Jeg er kørt lidt fast i emnet, ikke fordi jeg ikke ved hvordan,
det skal virke, men et eller andet går galt, og det er fa..
ikke til at hitte ud af hvor det går galt,
så hvis der er en der hardet til at virke vil jeg blive meget taknemlig
/Carsten

Re: I2c slave rutine til PIC16f84

Hej Carsten

Øhhh, jeg kan ikke hitte ud af hvad du gerne vil ha`, ud fra teksten.
Emnet omhandler I2C bus og noget med en slave routine, hvis det er det
du er ude efter, så har microchip lavet det for dig. Se mplab's demoer
og deres application notes.
Vi kan også kigge på din kode, hvis du heller vil det!

Mikkel

Re: I2c slave rutine til PIC16f84

det er er på jagt efter er slave rutiner til I2C kommunikation
altså de rutiner man bruger i de processorer der skal agere slaver
i et I2C netværk
jeg har kikket på de rutiner microchip laver, de er kun for specielle
processor typer med indbyget I2C slave "hardware" så der for kan
de ikke bruges på en 16F84
/Carsten

Re: I2c slave rutine til PIC16f84

Okay, hvilken hardware bruger du som interface? For det er jo det ud
skal skrive et program til at interface.

Mikkel

Re: I2c slave rutine til PIC16f84
jer er ikke lige med på hvad du mener ?

men i korte træk går det ud på at jeg p.t. har 2 pic processore
der skal kommunikere og den ene skal være master, og den anden
slave, sene vil der komme flere slaver til.

/Carsten

Re: I2c slave rutine til PIC16f84

Hvorfor bruger du ikke en bedre PIC der kan lidt mere f.eks.. PIC16F628 den
er billigere og kan det samme som PIC16F84 + en masse andet.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

tanken har da også strejfet mig, kunde bare ikke lige finde den rigtige til
formålet, synes det ville være overkil med PIC16F877 når jeg kun skulle
bruge 4 udgange, men vil lige kikke PIC16F628
/Carsten

Re: I2c slave rutine til PIC16f84
til

Jeg huskede forkert med PIC16F628, den har indbygget en USART / SCI port =
ingen I2C.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Hvis ikke, der er andre I2C komponenter rodet ind i det, kunne SPI/SCI
vel bruges ?

Bo //

Re: I2c slave rutine til PIC16f84

det er meningen at der skal koples flere slaver på, så der er ingen vej
udenom
/Carsten

Re: I2c slave rutine til PIC16f84

Det var også min første opfattelse da jeg lige læste beskrivelsen
igennem :-(
desvære giver det ikke noget brugbart resultat at søge på Microchips
efter i2c
/Carsten

Re: I2c slave rutine til PIC16f84

Når du søger skal du huske også at prøve at søge på "iic". Det kaldes både
"i2c" og "iic" (så vidt jeg husker er i2c, et Philips varemærke).

En hurtig søgning på www.microchip.com gav mig denne application note, som
er en software i2c-slave med en PIC16C5x. Den kan let skrives om til en
PIC16F84A, som var dit oprindelige spørgsmål.

http://www.microchip.com/stellent/idcplg?IdcService=SS_GET_PAGE&nodeId18%24&appnote=en011023

Re: I2c slave rutine til PIC16f84

http://www.microchip.com/stellent/idcplg?IdcService=SS_GET_PAGE&nodeId18%24&appnote=en011023
den her duer desvære ikke da 16f872 er udstyret med hardware I2c

der i mod ser det mere fornuftig ud med AN541, selvom det er en lidt
anderledes programmeringsform en jeg plejer at bruge, men tror den kan
knækkes
/Carsten

Re: I2c slave rutine til PIC16f84

Det er jeg klar over, men jeg forstod dit svar til 15kw som at du ikke kunne
finde en uC på Microchips hjemmeside, som havde hardware i2c ;o)

Jeps, og det var også en softwate i2c slave du oprindeligt efterlyste :o)
Jeg kar kun kikket ganske gort på koden, men så vidt jeg kan se kan du bare
inkludere det som et bibliotek med i2c-rutiner, som du kan kalde fra dit
eget program.

Re: I2c slave rutine til PIC16f84

Ja det har du da vist ret i, det var også en tange der strejfede mig
men det er ikke nemt, umiddelbart er det ikke muligt af få en liste
over processorer der har indbygget I2c, og man vil jo gerne bruge det man
har i skuffen
har for øvrigt fundet: Remote 8-bit I/O expander for I²C-bus, PCF8574
til en flad tyver
/Carsten

Site Timeline